Morgon och snökaos

Vaknade relativt tidigt idag.. Runt halv åtta. Gick upp i all hastighet till toaletten för ett litet besök, och när jag sedan är påväg ner i sängen igen så tittar jag ut och det är riktigt snökaos ute. Förstod att denna dag inte skulle bli som enligt planerna direkt - och inom en halvtimma så fick jag bekräftat att jag hade rätt.


* * *


Det knackade. Jag ropade godmorgon då jag trodde det var pappa som busade, men inom en halv minut så var han påväg ner för övervåningen och då förstod jag att det hade knackat på dörren.. Där stod syster min som var påväg till jobbet men inte hade kommit längre.

Alla vägar var igensnöade, till och med motorvägen. Ingen plogbil fanns i synhåll och hon hade gett upp. Kört in på avfarten till mamma och pappas håll. Fått parkera nere vid brevlådorna [gemensam plats för brevlådor här ute på landet] och sedan fått pulsa upp genom en halvmeter snö, upp för den långa och branta backen upp hit till deras hus.


* * *


Hon ville så gärna till jobbet idag eftersom det är söndag och därmed dubbel lön så pappa kastade på sig kläder, ut och ner i garaget, hämtade ut snöslungan och började köra med den i all hopp om att kunna få upp systers bil på deras parkering och få ut pappas jobb bil för att kunna köra henne till jobbet. 

Efter ca 40 minuters tid så var detta möjligt. De är nu förhoppningsvis vid Thess jobb och jag sitter här, inomhus med morgonrocken på mig och håller fart i kaminen eftersom jag inte har några ombyteskläder med mig och vill inte riskera att bli kall och blöt.

Mitt jobb denna dag blir med andra ord [efter jag har tagit en dusch] att städa här inomhus och försöka få lite ordning tills det är klart ute och dags att börja jobba här inne i köket igen.



Så tills vidare, så får ni ha en bra dag oavsett om ni skall ut på vägarna eller bara passa på att mysa inomhus.
- om ni dock skall ut denna dag, så var försiktiga!

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

OM BILDER OCH PHOTOSHOP
- Jag använder mig utav photoshop 7.0, picasa samt paint när jag redigerar mina bilder.
- Lite angående bloggdesign har jag lärt mig, och jag lär mig allt mer eftersom. Svarar gärna på era frågor, ett annat alternativ är att besöka designadinblogg.se som har många bra förklaringar på bloggdesign
- Angående photoshop frågor så svarar jag ej på dessa då det oftast är lite komplicerat att förklara.
google.se finns däremot svar på de flesta frågorna

MIN ÄLSKLING
- Jag fotar med min Nikon D60. Mer information om den kommer mer tiden
- Vill ni ha tips på bra systemkameror skulle jag gå till en fotoaffär eller andra ställen som säljer dessa.
Det är omöjligt för mig att veta vad som passar just dig. I affärerna kan de dessutom svara på alla dina frågor

TACK SÖTA NI..
..för att ni respekterar detta och kommentera nu trots ovanstående. Era åsikter betyder mycket för mig :)


Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mail: (visas bara för mig)

Har du också en blogg/hemsida?:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0