Casper Mats Valter Larsson

Dopdagen är äntligen över ..

Okej nu skall jag inte vara taskig och säga äntligen, men med allt ståhej som härjar under en dag som denna så tar det mer på krafterna än vad man anar ..
Mitt huvud sprängs, ryggen värker och jag känner mig allmänt trött i hela kroppen ^^ hehe


Ni får mysa lite med denna bild på Casper när jag håller i honom, från dagens dopmys.
- jag återkommer med lite mer bilder imorgon under dagen - när jag hunnit gå igenom dem, samt redigerat dem en del.

.

Xynthia drabbar även Sverige

Stormen Xynthia härjade under dagen stora delar av europa, och orsakade många skador .. Imorgon beräknar en nå södra och mellersta Sverige.



Frankrike är det land som drabbats mest av denna storm hitills. 8 meter höga vågar skapades och svepte in mot kusten och orsakade stora översvämningar.




[såhär ser kommande veckas prognos ut] - klickbar





SMHI varnar för nytt snöfall och kraftiga stormvarningar. Denna storm klassas till varning 1, inte livsfarlig med andra ord, men ändå tillräckligt kraftig för att ställa till med stora problem.

•· läs mer om stormen här

Jordbävning och tsunami varning



Direkt efter att en tsunamivarning utfärdats kom jordskalvet och en tsunami bildades strax efter .. Jordskalvet mättes upp ända till 8,8 igår. Nu är hela Chile omskakad och människorna är i panik.



Mer info finns att hämta på följande länkar:
Svt
Dn
Expressen

Grekisk musik i väntan

I väntan på att jag skall hämta Lillen vid tåget och sedan bege mig iväg till kyrkan så lyssnar jag på lite bra musik.
Bra musik = grekisk musik ^^


Söndagens schema

Idag finns det många punkter på schemat, då vi har dop och det blir mycket ståhej ..


Duscha
• Göra mig iordning [föna håret, platta håret, skruva några lockar, sminka mig, smörja in mig, klä på mig, borsta tänderna, raka benen, noppa ögonbrynen]
• Duka fram alla småkakor på faten, på borden
Hämta Lillen vid tåget
• Bädda och städa undan på mitt rum
Fixa naglarna [fixa till nagelbanden samt lacka dem med genomskinligt nagellack]
• Se till alla alla batterier är laddade

Bokrea - igen


Oj. D
et hände igen ..
Jag kunde bara inte hålla fingrarna i styr. Så himla jobbigt detta. Bokoman till hundra alltså!

Var inne på Ica Kvantum en snabbis med mamma och de hade såklart bokrea även där. Det resulterade till att det blev en bok till ^^



Nya slingor


Dags för lite nya slingor inför morgondagens dop.

På 3 månader har mitt hår växt ut mer än 4cm. Detta är helt sjukt. Jäkla hår man har alltså. Inte nog med att det är fruktansvärt tjockt, det växer fort också.

Men jag klagar inte. Behöver knappt änvända mössa på vinterhalvåret ^^

- - -

Får hoppas på att det blir bra bara.

Fägen har redan värkat. Sitter just nu med lite inpackning i håret och sedan skall jag låta det självtorka [för omväxlingsskull] ^^ så det lär bli lockigt och fint senare ikväll. hehe

Hos mormor och sushidags

Sitter hos mormor även denna lördag och fixar köket.

Nu är det dock dags för lite käk så vi har precis ring och beställt thai / sushi / kebab ^^ För min del blir det sushi - självklart! hehe.

See you later.

Feels like sommar 2006

Ooh fick värsta 'backfeelings' över sommaren 2006, som spenderades i Skåne under 2½ månads tid.

Syrran började snacka om en låt 'som vi spelade i bilen' och jag förstod direkt vilken låt hon menade. Så jäkla skön ^^. Lyssna och njut [som skratta en del] hehe.



Efter 5 veckors längtan

För extakt 5 veckor sedan skrev jag om mina canes som jag hade beställt och väntade på skulle trilla in i brevlådan. Nu sitter jag här och har dessa i min hand [+ lådor till dem].

Direkt imorgonbitti skall jag se till att skära upp några stycken och lägga prydligt i lådorna ^

Dessa är nog mina favoriter, samt äggen ^^ men som sagt i tidigare inlägg så köpte jag ett storpack på 50 stycken olika. Så jag kan variera mycket och ofta på mina naglar.

Mixalis

Imorgon blir det till att titta på Mixalis konsert sedan 2007. Min kära "äckliga" nya vän Konstantina
har tydligen sett honom live. hmm .. jag är så fruktansvärt avundsjuk ^^


Bokrea

Precis hemkommen från en sväng på Coop och de hade en stor bokrea ♥

Bokoman som jag är kunde jag inte hålla mig ifrån att köpa ett par stycken. 49:- styck och det blev dessa tre nedan.

Anna Jansson: Drömmar ut snö
Mons Kallentoft: Sommardöden
Duncan Fairhurst: När ingen annan ser


Totalt 147:- för tre böcker.
Helt underbart ^^

Nymatad

Nu sitter jag här framför datorn med Casper i knät och är barnvakt några timmar då syrran är på annan vift.

Han är nymatad [eller ja, till hälften], men är iallafall nöjd och sitter bara och tittar på mig när jag sitter och skriver och fingrarna går till hundra .. hehe ..



Nu blir det att titta lite på syrrans bloggdesign och göra iordning den.
Får hoppas hon blir nöjd sedan.

Namnsdag

Grattis morfar på din namnsdag!

Du har alltid varit den som kommit ihåg allas namnsdagar [och andra viktiga datum]. Det känns mycket konstigt att inte få gratta dig på din dag.

Men här kommer iallafall ett stort grattis med mycket kärlek ♥ och saknad till din existens till vardagen.

Sweet lemon i butik nu

Ni som läser min blogg vet att jag är helt galen i The Body Shops Body Butter's, som jag skrivit om här.

Själv äger jag satsumas, vilket jag tycker luktar helt fantastiskt gott. Har haft lite problem med vilken jag skall köpa till nästa gång [inom kort] ^^ men det har lutat emot moringa, då den påminner mig om gotland och mina unga dar. Eller ja, jag hade nog till och med bestämt mig för att det skulle bli den nästa gång!



Nu har jag dock fått nya problem.

The Body Shop lanserar nämligen idag en ny serie som heter 'Sweet lemon' och jag är ju helt galen i citrusfrukter. Lemon och Lime är mina favoritdofter i det mesta. Hur gör jag nu?


Får helt enkelt ta mig till närmsta Body shop och lukta på denna, så snabbt som möjligt ^^



Bloggdesign till syrran

Nu är systerdyster min påväg hit med sin lilla unge.
Har lovat henne att vi skall fixa till hennes bloggdesign idag innan jag måste bege mig en sväng till Södertälje och hämta lite saker .. så idag har jag fullt upp [som vanligt nu för tiden] ^^

Syrrans blogg
- snart ser den förhoppningsvis helt annorlunda ut.

Fel eller rätt?

Det är sjukt vad mycket snack det är överallt över dessa sju åringar ..

Ja jag kan tycka att de är lite väl små för att dansa på detta sätt, men samtidigt får man inte glömma allt slit de lagt bakom dessa steg, och de är fruktansvärt duktiga på vad de gör.

- - -

Rätt eller fel. Vad tycker du?


Os GULD

STORT grattis till Marcus Hellner som precis tog hem GULDET av os stafetten. Första gången på 21 år som Sverige tar hem guld. Bara hänt 4 gånger innan.



Även ett stort grattis till Norge som gjorde en enorm insats och drog ifrån på ett sätt jag aldrig någonsin varit med om innan.
Helt sjukt vilken spurt.

Check

Tidigare idag skrev jag om hur fullt upp dagens schema var.

Nu lider denna dag mot sitt slut och jag kan checka av en del saker från listan.
- diska
- laga broccolipaj
- byta sängkläder
- städa toaletterna
- plocka undan och rensa vid ingångarna
- tvätta
- rensa kylskåpet



Har dock några punkter kvar att göra, men de får vänta tills imorgon ^^

Filmsugen

Vaknade imorse med ett stort filmsug i hela kroppen.
Det blev en timma [eller två ^^] på youtube och tittade runt på lite olika trailers som lagts ut, och hittade denna.

Känns som evigheter sedan jag tittade på en film .. allra minst bestämde mig innan filmen vilken det skulle bli. Brukar mest bli spontana filmer som går på tv.n om helgerna. Men denna film fastnade jag för nu. Måste bara ta och hitta den.

Förhoppningsvis blir det filmmys någon dag framöver ^^


Fullt upp hela dagen

Förstår inte hur jag skall hinna med allt idag .. phuu .. men på något sätt skall det allt gå. Får lägga på ett kol och verkligen fokusera till 100% på det jag gör och ta en sak i taget [ett rum i taget].


Detta är det som jag [förhoppningsvis] skall hinna med under dagens gång..
• diska
• laga broccolipaj
• baka hallongrottor
• byta sängkläder
• städa toaletterna
• plocka undan och rensa vid ingångarna
• tvätta
• vika ihop den rena tvätten i högar
• städa i tvättsugan
• rena kylskåpet
• dammsuga hela huset
• damma alla hyllor/speglar och bord

Värd att nämnas

Jag brukar inte vara inne på andras bloggar så mycket och titta runt [förutom mina vänner och bakantas] men nu på morgonkvisten kände jag för att titta lite på andras sidor, då jag hamnade in på Alinas blogg.

Efter 5 minuter på hennes sida är jag redan helt kär i denna glada, goa och galna tjej ^^ - misstolka mig rätt.

- - -

Denna video har jag snott från hennes blogg. hoppas det är okej Alina? Den är helt klart värd att ta en titt på. Inproviserad till hundra, men så sjukt skön ^^


Check it out! ;)

.

Laura Paradosou

Har under en längre period tillbaka blivit kallad Laura [av flera olika anledningar] .. detta har blivit som mitt tilltalsnamn. Förutom av familjen och av arbetsgivare, men annars av alla.

Larsson är mitt efternamn - typiskt svenskt och jätte tråkigt. Med andra ord, mitt riktiga namn är Michaela Larsson - och jag gillar det inte.

- - -

Har dock haft många funderingar på att byta namn, och nu har jag fått reda på att man faktiskt får byta inte bara tilltalsnamn utan även efternamn.

Skulle med hela mitt hjärta vilja ändra mitt namn från Michaela Larsson till Laura Paradosou ♥ ^^

Allt på en och samma gång

• Disken
• Tvätten
• Barnmatande
• Bajs/blöj byte
• Kakbakning


Ja jag tror jag har allt på en och samma gång att göra just nu .. vet inte hur jag skall lyckas med allting .. Casper har jag dock lyckats få sömn på nu så nu beger jag mig ner i tvättstugan en stund för att ta hand om den torra-rena tvätten, hänga upp den nytvättade samt kasta in ännu en maskin.

Har man inte jobb så lyckas man alltid hitta något bara man tittar ut ur sin egna lilla bubbla ^^

Vid köksbordet med grekisk musik

Sitter och gungar Casper 'natti natti' just nu ..
Supertrött är vad han är med som vanligt när moster är i närheten så skall det pratas tills ögonen slår ihop totalt.

 

Försöker med lite grekisk musik i bakgrunden .. får se om detta kanske kan hjälpa. Måste ju lära han i tid med mitt sätt att leva ^^

 

 




Chihuahua älskare - chihuahua misshandlare

Hittar inte rätt ord ..

Känner bara en stor frustration och ilska inom hela mig. Jag som är en riktig chihuahuaälskare kan inte alls förstå vad man har innanför pannbenet om man har mage till att behandla en stackars liten hund på detta sätt .. för mig helt obegripligt.

Titta på videoklippet!


Erkännande

Nej nu måste jag erkänna att även jag har blivit kär i denna lilla skrutt ^^
Tobbe Jonsson

- - -

Ni alla måste ju nästan veta vem jag pratar om, självaste Tobbe själv ur 'en annan del av köping'. Hans små kommentarer var i början väldigt jobbiga i mina öron [köping i sig är inte min typ av "komedi"], men när jag blev tvingad att titta - då alla i familjen gjorde det så blev jag sakta men säkert också kär i denna lilla sprillevink ^^


- kan titta på klippet om och om igen, utan att tröttna ^^ hehe

Ett långt varmt bad

Heej heej mina söta ♥

Eftersom jag är i princip insnöad och det är alldeles för kallt för min kropp ute nu, så tar jag mig inte min promenad utan jag lägger mig i ett långt varmt bad istället och drömmer mig bort ^^.

Lite skum, levande ljus, grekisk musik och mina drömmar
så skall detta bli en underbar stund på dagen.



- hur skall ni tillbringa denna kalla vinterdag?

- 26 grader och innesittare

Idag hade jag tänkt ta mig iväg till Farsta för att köpa en doppresent till Casper, men det blir nog inte av ..

De säger att sl-trafiken är helt kaos, och bemannar folk att stanna hemma från jobbet [på grund av den hemska snön som dalat ner ännu mer under helgens gång] så jag tror jag får stanna inomhus idag ..

- - -

Imorse vid sex tiden visade termometern - 26 grader. Är detta verkligen Sverige - Stockholm? det är knappt så man tror sina ögon när man försöker ta sig ut i den kalla verkligheten.


Hur som helst så blir detta en dag inomhus för mig istället. Skall städa lite grann och sedan blir det musik på hög nivå medans jag sitter och knaprar ihop en bloggdesign till J.

Längtan är stor

Grekland - Rhodos ♥
Det är inte konstigt att man längtar 'hem' ungefär 90% av tiden man lever.

 

I detta mörka och kalla väder drömmer man sig bort till den ljusa mljön och solens varma strålar. Speciellt kan jag inte sluta att tänka på detta levnadssätt efter en lång och kall dag
ute i denna snö - som Sverige idag erbjuder ^^


Om det var vi

Thomas Järvheden 'om det var vi'

 

Om jag berättar hur det känns
Var gång jag tänker på dig
Skulle det hända något då
Skulle det ändra något då


Och om vi drömmer varsin dröm
Då kanske vi möts i sömnen
Men vem skulle drömma återstår
Då finns det en dröm för båda två


Vi kunde ta en båt ut till Drottningholm
Eller bara promenera längs med djurgården
Vi kunde bara vara, du och jag
Om det var vi, imorrn
Om det blev vi, nån gång
Tänk dig vad enkelt allting skulle vara
Tänk dig om ingenting
Störde oss runtomkring
Tänk dig vad enkelt allting skulle vara
Om det var vi


Det känns som om du längtar bort
Bort från din klump i halsen
Om du säger du är nöjd med vad du har
Och äter på kakan du har kvar


Om jag ska våga kräva svar
Måste jag våga fråga
Men det tömmer en människa på kraft
Att förlora av det han aldrig haft


Vi kunde ta en båt ut till Drottningholm
Eller bara promenera längs med djurgården
Vi kunde bara vara, du och jag
Om det var vi, imorrn
Om det blev vi, nån gång
Tänk dig vad enkelt allting skulle vara
Tänk dig om ingenting
Störde oss runtomkring
Tänk dig vad enkelt allting skulle vara
Om det var vi


Om det var vi
Om det var vi

Mamma och pappa

De som känner mina sötaste föräldrar vet att de är världens bästa!
- jag vet, det är många som säger de om sina egna [vilket inte är mer än förståendligt],
men mina är bara bäst. Så det så ^^

 

Oavsett vad som händer i mitt liv och hur jag än mår och beter mig mot dem så finns de alltid där
och ställer upp på alla de sätt de möjligtvis kan ♥

 

Ville bara egentligen säga var: jag älskar er



Frost inne i huset

Igår skrev jag om 'insnöad för gott' och idag känns det verkligen som det ..

Imorse när jag vaknade trodde jag inte mina ögon. Pappa ropade på mig och det visade sig att det till och med hade börjat frosta INNANFÖR ytterdörren .. titta på bilden nedan


Knoppen på 'dörrspärren' hade till och med fått frost på sig. Då hade dörren varit låst och spärrad under hela natten, så finns ingen förklaring till att dörren stått lite öppen och kylan trängt in på så vis .. nej, det är bara så enkelt att det är så kallt att kylan till och med tränger sig in genom den tjocka ytterdörren ^^

- Jag tror knappt mina ögon.

Insnöad, för gott?

Detta är ju inte ens klokt ..

De säger att det skall snöa hela natten, men bara det "lilla" som har kommit under dagen/kvällen har gjort att jag i princip är insnöad .. Det gick inte ens att öppna källardörren nu ^^ och då skall det fortfarande komma mer .. helt sanslöst!

Men imorgon åker alla kläder på som jag äger och har för en sväng ut i detta väder. Måste ju ut och ta kort så mina kära vänner runt om i världen kan se hur det verkligen ser ut. De tror inte på mina ord, och jag förstår dem ^^ hehe.

Imorgon kommer bildbevis upp sötnosar / Tomorrow I will show you guys, the reality of Sweden ^^

Mysigt till inredningen

La upp en bild för ett tag sedan på en annorlunda och speciell houngs "bytta", eller vad man skall säga .. Många av er har reagerat över den och undrat vart man kan köpa denna. Än så länge har jag bara hittat den på en sida, denna. Men den finns säkert på andra ställen om man tittar runt ^^


Paus och curling

Sitter hos mormor och tar det lite lugnt.

Har varit här i ca 3 timmar redan .. Väggarna och taket är målat, men ännu är det mycket som är kvar och skall göras.

- - -

Mitt i allt kaos sitter jag nu och vilar med magont och snurrande huvud [på grund av den starka färgen], och tittar på curling. Sverige - Kina och är just nu inne i mitten av 'gamet' ^^ får se hur detta går, vilka som vinner. Det återstår att se.

Kanderad ingefära

Igår blev det lite exprement.
Kanderad ingefära stod på menyn ^^

Man kan ju verkligen säga att det var mycket smak på dem, och starka blev dem även efter man låtit dem dra sig ett tag ^^ hehe.

Om ni är sugna på att testa själva så skriver jag upp receptet här under. Mycket enkelt, klarar sig själv mestadels av tiden och går relativt fort.

- - -

Recept

400g färsk ingefära
• 2dl vatten
• 5dl socker


Skala ingefäran och skär dem i smala strimlor. Koka dem sedan i 1dl vatten i 30 min - tills de börjar bli mjuka. Häll sedan av vattnet och låt dem svalna i ca 10 minuter.

Mät sedan ingefäran i decelitermått. Lägg tillbaka dem i kastrullen med lika många deceliter socker samt 1dl vatten. Koka sedan upp under omrörning och låt skjuda tills ingefäran börjar bli genomskinlig.
Blanda sedan ingefäran i socker och låt sedan vila på bakplåtspapper.

Heldag

Idag står mycket på schemat ..

♦ skall baka lite kakor till dopet med syster
blogga en hel del [förhoppningsvis]
städa
♦ gå långpromenad
åka till mormor och hjälpa henne med deverse saker
♦ och förhoppningsvis hinna iväg och träffa Falah också

får se hur mycket jag hinner med under dagen .. Det mesta beror på hur lång tid det tar hos mormor. Men det får ta den tid det tar.

Vän efter vän

Från ingenting till allt ..
Vän efter vän, från den gamla goda tiden hör av sig var och varannan dag nu. Så himla mys ^^

En, två, tre, fyra .. ja de bara rullar in på rad. Så kul att de gamla vännerna fortfarande finns kvar. Skall träffa några av er den kommande veckan och jag ser verkligen fram emot dessa möten. Ska bli himla kul och mys.

See you guys next week ♥

Mitt hjärta talar genom låten

Låter texten in denna låt tala för sig själv!
- lyssna på texten och ni kommer förstå hur mitt hjärta känner just nu ..


Sovmorgon och snö ^^

Blev en lång sovmorgon imorse. Vaknade vid 10.30 och fick totalt panik. hehe ..

Med tanke på den långa sovmorgonen har inte mitt humör varit på topp idag precis .. kände dock iallafall att jag behövde komma ut i denna kyla så det blev faktiskt en sväng till Nynäshamn för att träffa systerdyster med unge.

Ut och in i några butiker samt en fika [vaniljlatte och macka] stod på schemat, och det var precis vad som skedde. Blev lite smågodis och solskyddsfaktor. Man vet ju aldrig när jag åker till värmen ^^

Träffade även en god gammal vän [från högstadiet] och utbytte några ord.
Ibland saknar jag verkligen de gamla vännerna man hade innan man flyttade härifrån. De som betydde allt då, och som tyvärr bor på olika ställen i hela världen idag .. Vissa betydde mer än andra och vissa saknar man verkligen i sin vardag.

Denna person saknar jag än idag.

Starbucks

Idag öppnar Starbucks på Arlanda - Stockholm.

Om ni anade hur mycket det springer i hela kroppen på mig .. Skulle så himla gärna vilja åka dit,
men känns lite onödigt långt och dyrt bara för en kaffe ^^


Förhoppningsvis får jag jobbet i Grekland, och då skall här sittas på Starbucks innan avgång! Annars får jag
vänta tills den 5.e september, då jag helt säkert kommer åka ner till Rhodos i två veckor ♥

Litet smakprov

Många blev nyfikna på mitt nya barbord / nagelbord som jag satte upp igår kväll.

Har ännu inte blivit klar [det saknas lite hyllor, hurtsar och annat smått] så jag vill inte lägga ut bild ännu .. men hittade detta bord på google så detta är iallafall det bord jag har hemma nu ^^ mitt är dock i helvitt.


Nytt bord

Sitter just nu vid mitt nya bord inne i vardagsrummet ♥

Fick lite hjälp idag att få upp mitt lilla barbord i vardagsrummet. Ja, det låter kanske lite tokigt men det blev riktigt bra. Ännu är allting inte klart, så ni får dras en stund till tills allting är färdigt.


Bordet skall användas till att göra mina naglar på ^^ har redan en massa kunder, men saknar dessvärre några saker [som är påväg hem]. Så snart får ni era naglar mina söta underbara tjejer.



Mina rötter

Funderar allvarligt på att ta mig ut till mina rötter.

Då pratar jag alltså om Gotland. Det är åratal sedan jag var där och det är inte mycket minnen som finns i huvudet kvar tyvärr .. De flesta finns bara på foton. Men nu fungerar jag på att åka dit i sommar. Antingen hyr jag en stuga i Kneippbyn [vilket är mycket mysigt] eller så funderar jag på att fråga släktingar om man kan bo hos dem några dagar. Vore kul.



för mer information om Gotland. Vad som finns att göra, se, bo, uppleva, mat och dryck med mera, gå in på Kneippbyns hemsida här.

12 timmars sömn

Vaknade vid 09.45 imorse, hade då sovit i hela 12 timmar ..

Inte klokt hur länge man kan sova egentligen. Vaknade efter 12 timmars sömn imorse och trodde inte mina ögon. Fick lite panik och blev jätte stressad [vilket jag alltid blir när jag sovit så länge]. Det känns som hela dagen har försvunnit då. Det var riktigt länge sedan jag sov så pass länge.

- - -

Passade på att göra denna morgon riktigt nyttig [som komplektion på den långa sömnen] så jag har faktiskt varit jätte duktig och storstädat hela lägenheten - från topp till tå i flera timmar nu. Därav den dåliga uppdateringen nu på morgonen.


Plockat undan småsaker överallt  • Diskat bort all disk [stor hög på hela diskbänken]  • Bäddat sängen 
Dammsugit  • Hängt upp alla kläder  • Puffat upp kuddarna i soffan  • Packat inför att åka hem till Ösmo 
Rensat i garderoben

Vinnaren utsedd

Nu är vinnaren utsedd, och det blev: Ali

Har sedan början av programmet hållt på just Ali och även Britney. Nu avgjordes precis finalen och Ali tog hem årets titel 'Biggest loser' med en viktnedgång på 112 pound, vilket motsvarar ca 58kg.

Förstå, hon har gått ned en liten människa. Helt otroligt hur folk kan lägga på sig vikt som en hel människa. Det är för mig helt chockartat.



En före och efterbild på Ali. Innan: stor som ca två stycken mindre människor.
Nu: en vältränad, sund och snygg tjej.

Fettisdagen

Ingen har väl missat att det är fettisdagen idag ^^
Personligen kommer jag dock inte äta någon semla. Är laktosintolerant, så all mjölk och grädde gör mig inget gott och sedan tycker jag inte om bakelser/kakor/tårtor och sådant speciellt mycket iallafall ..


Så se till att äta extra mycket.
Ni får min att dela på ^^


Mitt mål till sommaren

Jo. hade jag inte blivit "tvingad" till att sitta inne hela dagen idag så hade jag pallat mig ut på en långpromenad i detta kalla väder .. för trots kylan [som jag inte klarar av] så behöver jag röra mer på mig, för min hälsas skull.

Lever med astma, vilket är ett jobbigt dilemma.
På vintrarna när man lever med denna kyla så blir det jobbigt att vara ute längre perioder, för när kylan når mina lungor får jag svårt att andas normalt. Under sommarperioden önskar jag att det hade varit bra men då lever all pollen och gräs i luften, vilket gör att jag får svårt att andas. Detta är inge kul alls.


- - -



Trots alla hinder som finns i min vardag, året runt så gör jag det bästa jag kan av situationen och imorgon skall jag ut på en långpromenad!

Har inga stora komlex på min kropp, men det är klart att det finns delar av kroppen som man skulle vilja träna lite extra på .. För min del handlar detta om rumpa, lår och mage.
Så nu börjar träningen på allvar inför 'beach 2010'. Promenader, spinning, löpning, tyndlyftning, simning, situps, benböj, ja allt jag kan komma på ^^

En blandning på Jessica Alba och Marissa Miller. Kropparna jag strävar efter att ha till sommaren 2010.

Tuggummi

Angående förra inlägget ..

Sidan knasar sig lite .. förmodligen beror det på att den är överansträngd eller något liknande. Bilden på förra inlägget är taget som en 'screendump' från sidan så det är de smakerna jag står för.
[passionsfrukt - blåbär - lemon/lime]
Det jag skulle göra för pengarna stämmer även heller inte. Jag skulle använda dem till att hjälpa de drabbade på Haiti samt ge en semester till min familj!

Ville bara klargöra detta.

Nytt tuggummi!?



Passionsfrukt - blåbär - lemon/lime



Låter inte detta som en riktig sommarupplevelse i form av ett nytt tuggummi!? Om du tycker det så klicka HÄR och rösta på denna smak till sommarens nykomling hos läkerol-tuggummi.


- - -


Skulle du själv även vilja delta med ett nytt tuggummi så klicka dig vidare HÄR så kommer du direkt till sidan till att skapa din egna smak.

[vinnaren får även 100.000kr till valfritt ändamål]

Femte omröstningen

Dags för en omröstning nu igen ^^
Denna gång är jag lite nyfiken på vad ni använder er för dator i vardagen!


För de drabbade

I Haiti så har nu världsartister runt om i världen spelat in 'We are the world' som förhoppningsvis skall sälja bra, där pengarna skall gå just till de drabbade i Haiti.


Ett mycket bra koncept, tycker jag personligen. Jag kommer stödja dem så gott jag kan!


Prada II

Jag älskar min mobil ♥

I våras hade jag fått nog på min gamla mobil och började leta efter en ny. Det började med mycket letande och många besvikna miner, för jag hade bestämt mig för en mobil med tangentbord och ingen av de jag tittade på var för övrigt bra - föruom att de hade tangentbord förstås ^^



Min mobil är bäst i världen :)

Hur som helst så slutade det med att jag köpte denna skönhet, som jag än idag betalar av [där jag får använda 299:- av dessa till att ringa och sms.a för] och jag har inte ångrat mitt köp för ett öre.

T-skirts tävling

Som jag skrev i ett tidigare inlägg för några dagar sedan så hittade jag en sida vid namn Phoenixtshirt med snygga t-skirts, som ger ett personligare budskap på kroppen.

Nu har Foki anordnat en tävling, där man har chans att vinna just dessa tröjor. Så jag tänkte at eftersom jag gillar dessa skarpt måste jag ta chansen [även om jag vet att chansen till vinst är liten], men försöker man inte så har man ingen chans alls ^^

'en mycket söt liten hello kitty tröja som jag gärna skulle sätta på kroppen. Gillar även 'I hate mondays' som ni hittar på phoenixtshirt.com'

-

"Det är bara om man börjar, som det omöjliga kan bli möjligt"
eller vad säger ni? ^^

Lösenordsskyddat inlägg

Hemsk upplevelse
och denna måste man leva i..

Helt otroligt begåvad

Titta och lyssna på killen nedan!
Overkligt och orättvist hur man kan låta som han gör på denna video ^^


Ny kategori

En ny kategori kommer hamna på denna blogg under kvällens gång, under kategorin Ego-michaela. Nämligen en kategori vid namn 'privat'.
Dessa inlägg under denna kategori kommer dock vara lösenordsskyddade, då de kommer innehålla mycket privat bruk och saker som inte borde synas för allmänheten, både för min egna skull och andras.


Mina näraste inom familj och vänner kommer dock kunna läsa dessa inlägg. Säg till om du är intresserad, så skall jag se om du kan få lösenordet ;)

Hårprodukter

Har suttit och drömt mig bort lite grann ^^
Hittade hur mycket som helst jag skulle vilja ha i hårvårdsprodukter denna sida.
Listan blev relativt lång efter bara 10 minuter .. hehe ..




1. Goldwell color, extra rich schampo
2. Goldwell color, extra rich conditioner
3. Schwarzkopf träborste
4. Osis magic serium
5. Goldwell styling, volume spray
6. High, ocean saltvattenspray
7. Matrix, smoother
8. Goldwell styling, volume mousse
9. Bed head, brunette schampo & balsam


Allt detta till ett värde av 1.549:-
Drömma får man väl göra ^^

3 ½ timme senare

Suttit på akuten hela morgonen i hela tre och en halv timma ..

Nu är jag äntligen hemma igen efter en lång och sef morgon. Skall ta och få i mig lite lunch [frukost] och sedan krypa ner under täcket och försöka få mig lite sömn. Har sovit ca 5 timmar de senaste tre dygnen nu .. inte kul.

Ny smak

Extra professional white har kommit med en ny smak - citrus och jag ger denna en mycket starkt 5.a [av 5 möjliga] ^^. Måste erkänna att det är den bästa smaken de kommit med hitills.

Kommer defenitivt alltid att ha dessa tuggummin i min jacka jämnt och ständigt!


Sista chansen

Som jag skrev i ett tidigare inlägg för inte så länge sedan, så har jag en mobil ute på tradera. Den går ut kl. 21.58 ikväll så passa på om ni vill ha en billig ny mobil ^^

Allting ingår som vid köpe av ny mobil.


Annonsen hittat ni här.

Hemma efter en heldag

Alla renstäd på jobbet, det gick fort men tog ändå sin tid .. slutade vid 16.00, så fick iallafall hela kvällen hemma. Blev dock iväg direkt till Huddinge och köpa ett barbord jag tittat mycket på. Skall göra min egna lilla "salong" hemma, till mitt nagelfixering ^^

Nu står maten i ugnen, efterrätten tar bara 10 minuter att fixa till sedan och kvällsmyset är precis gjort. Står och stelnar till lite grann i kylen nu några timmar bara.
Slänger in lite bilder senare ikväll eller imorgon över denna myskväll.


Glad alla hjärtans dag på er alla ♥

Hur skall ni fira denna dag på året?

Prövatid slut

Om 45 minuter skall jag sätta mig i bilen för att åka iväg ännu en dag till jobbet.
Det ändå som är annorlunda är att idag är första dagen sedan jag fick körkort som jag kommer köra UTAN prövotid. Den tog nämligen slut inatt kl. 00.00 ^^


Hästar

J spelar på hästar och denna vecka vann han 2.700:-
Är så himla avundsjuk. men men .. får glädjas åt hans skull ^^


Make up - like a tiger

Tog en liten paus i städandet.

Har faktiskt bockat av hälften av det som skall göras idag redan så kände att jag kunde ta mig en paus mitt i allt städande. Roade mig precis med youtube en stund och hittade denna coola sminkning. Ingen tvekan om saken att jag skall testa att göra den någon dag framöver ^^


Flickr

Hittade denna mysiga bild på flickr. Tyckte det såg så himla mysigt ut.
Skulle gärna ha så vitt och ljust i mitt sovrum och den mysfaktor som de lyckats få på bilden.

Mer mysiga bilder finns att hitta här.


Dagens 'att-göra-lista'

Som jag sa i tidigare inlägg har jag en del att göra under dagen ..
Det är mest småsaker, men det är dessa som tar sådan himla tid. Skall bara få i mig det sista av morgonens oboy och sedan börjas det.


Allt detta skall jag på något sätt hinna med under dagens gång..
Duscha
Bädda sängen
Diska
♦ Ner till centrum och handla lite inför alla hjärtans dag imorgon
Dammsuga alla 52 kvadratmeter ^^ hehe
♦ Rensa byrån
♦ Skriva ut bilder till den nya 'fotoväggen' [bilder kommer när allt är klart]
Plocka undan i vardagsrummet och på köksbordet
Damma alla hyllor/bord och liknande
♦ Städa i akvariumet
Sortera upp alla papper i pärmar [papper sedan ett år tillbaka]
♦ Knarka halstabletter för halsen
♦ Rensa i garderoben
♦ Och självklart blogga lite mer ^^


Så som ni ser har jag inte allt för mycket tid över idag, så som ni kanske förstår gäller det nu för mig att börja pricka av listan, punkt efter punkt.

I'll talk to you later on ♥

Sovmorgon

Vaknade vid 07.00 imorse och var klarvaken ..

Jag tvingade dock mig själv till att somna om iallafall [för jag vet att mitt huvud behöver iallafall sömnen] ^^. Vaknade nu för ca en halvtimma sedan och känner mig seg i hela kroppen. Inte alltid så bra att sova länge. Man kanske skulle gått upp där vid sju iallafall .. men men .. skönt med mycket sömn! hehe ..


Nu skall jag tvinga i mig lite mat för att sedan börja med allt som skall göras under dagen.

Prinsessa

Jag ligger som sagt och känner mig inge bra alls ..
Är mycket snorig, huvudvärk, halsont och mycket mer .. känns som hela min kropp håller på och lägga av totalt. Men jag skall jobba på söndag igen så får vila upp mig ordentligt under morgondagen ^^

- - -

Hur som helst .. under kvällens mörka gång satte jag igång en ny film. Prinsessa.
Den handlar om en tjejs uppväxt ur sin egna synvinkel. Det jobbiga är att hon filmas inför en dokumentär och ingenting blir riktigt som hon tänkt sig ..

Det är svårt att ge rättvisa till filmen igenom mina enkla ord och meningar. Titta på trailern nedanför istället för att få en uppfattning om filmen. Eller ännu bättre - se filmen!



Sony Erikson K810i

Mobil till salu.

Har glömt och säga att jag äntligen lagt ut min gamla mobil på tradera. Nu använder jag mig av min älskade Prada ♥ och den gamla har bara legat och samlat damm ^^ så nu finns den att köpa. Lade ett utropspris på 1kr - så passa på ;)


Källa

Förskyld

Varit mycket frånvarande idag .. I know. Detta beror tyvärr på grund av att lilla jag ligger förskyld.

Har kännt mig lite småkrasslig hela veckan, men ingenting jag tänkt något mer på. Imorse påväg till jobbet kände jag mig helt febrig. Trodde dock det berodde på helt andra saker, men efter jobbet deckade jag totalt i soffan framför tv.n och vaknade med värsta halsont, frossa, oron ont och jag tror även att en bihåleinflamation är påväg [känns som det iallafall], så jag kommer leva under min filt framför tv.n hela kvällen och bara försöka få upp värmen i kroppen.

Vitlök, honung och te.
Detta är vad jag kommer leva på ikväll ^^


Kanske slänger in något inlägg senare, om jag inte somnar. hehe

Fina tröjor

Hittade denna underbart söta tröja precis.

Phoenixtshirt har många olika varianter på lite sötare/roligare/personligare tröjor, både för killar och tjejer. Foki [stor svensk bloggare] har också varit på denna sida och handlat.
Mycket populära tröjor som ger ett bättre uttryck om en själv samt ger personlighet till sin klädsel.
Verkligen en sida jag rekomendera starkt.

Jag skall köpa denna röda nedanför, men är även lite sugen på de tre miniatyrbilderna som ligger nedanför. 'I hate mondays' är helt störtskön ^^



Källa

Väckarklockans sista dag

Godmorgon sötnosar ^^

Detta är min fjärde och förhoppningsvis sista dag på rak som jag gått upp klockan 04.15. Känner hur hela kroppen säger ifrån. Den orkar inte mer. Den vill få ut mer sömn. Så imorgon skall jag faktiskt ta och sova till jag vaknar av mig själv ^^ ingen klocka, ingenting. och om någon av mina kära grannar väcker mig går jag ut i pyamas och kommer vara rå förbannad. Bara så att ni vet ;) hehe ..


Snart är det dags för jobbet, igen .. Skall bara föna håret efter morgonens sköna snabbdusch och sedan hoppa in i bilen.

Vi höres lite senare [förhoppningsvis hinner jag lägga upp ett inlägg vid frukosten]

2 månader

Om två månader [från idag] så går första flyget ner till Rhodos, med det första gänget på - som skall få jobba på Pacha Toxic, och jag går här varje dag och hoppas, hoppas och hoppas på att jag kommer vara en av dem ^^

Kan bara hålla tummarna och hoppas på det bästa!


Om fem timmar

Missa inte premiären av Vampire diaries ikväll, om 5 timmar.
mer info här

With you

Chris Brown 'With you'




I need you boo, I gotta see you boo
and there's hearts all over the world tonight
said there's hearts all over the world tonight
I need you boo, I gotta see you boo
and there's hearts all over the world tonight
said there's hearts all over the world tonight


Hey lil mama, ooh you're a stunner
hot little figure, yes you a winner,
and I'm so glad to be yours
you're a class of your own and
ooh little cutie, when you talk to me
I swear the whole world stops
you're my sweetheart
and I'm so glad that you're mine
you are one of a kind, and
you mean to me what I mean to you
and together baby there is nothing we won't do


'Cause if I got you
I don't need money
I don't need cars
girl you're my heart


And oh, I'm into you and
girl no one else would do
with every kiss and every hug
you make me fall in love
and now I know I can't be the only one
I bet there's hearts all over the world tonight
with the love of their life who feel
what I feel when I'm with you, with you, with you, with you, with you, girl
with you, with you, with you, with you, with you, oh girl


I don't want nobody else
without you there's none left, and
you're like Jordans on Saturday
I gotta have you and I cannot wait now
hey lil shorty, say you care for me
you know I care for you
you know that I will be true
you know that I won't lie
you know that I will try
be your everything


'Cause if I got you
I don't need money
I don't need cars
girl you're my heart


Oh, I'm into you and
girl no one else would do
with every kiss and every hug
you make me fall in love
and now I know I can't be the only one
I bet there's hearts all over the world tonight
with the love of their life who feel
what I feel when I'm with you, with you, with you, with you, with you, ohhh
with you, with you, with you, with you, with you, yeah


And I will never try
to deny that you are my whole life
'Cause if you ever let me go
I would die so I won't run
I don't need another woman
I just need you or nothing
'Cause if I got that
then I'll be straight
baby you're the best part of my day


I need you boo, I gotta see you boo
and there's hearts all over the world tonight
said there's hearts all over the world tonight
they need their boo
they gotta see their boo
said there's hearts all over the world tonight
hearts all over the world tonight


And oh, I'm into you and
girl no one else would do
with every kiss and every hug
you make me fall in love
and now I know I can't be the only one
I bet there's hearts all over the world tonight
with the love of their life who feel
what I feel when I'm with you, with you, with you, with you, with you, ohhh (girl)
with you, with you, with you, with you, with you, ohhh
with you, with you, with you, with you, with you
with you, with you, with you, with you, with you
baby yeah

Efter en timmes bussfärd

Hemma igen efter en morgon på sös ..
Allt gick bra för syrran hos läkaren och jag myste mig ner i stolen med Casper under tiden ^^

- - -

Nu blir det till att titta igenom kodmallarna och se vad som är helt knas .. phuu .. detta kommer ta tid känner jag på mig ..

Jag lovar

Igår lovande jag att slänga in ett musikinlägg under dagen, lite hastigt sådär medans jag fortfarande jobbade.


Började precis som lovat att ordna musikinlägget och blev klar relativt fort. När jag sedan skulle lägga upp inlägget såg hela bloggen konstig ut .. Inlägget lade sig ovanför de gamla 'texterna', och jag förstod ingenting. Hade tyvärr inte tid och möjlighet till att börja titta runt i kodmallen så inlägget fick vänta.

Försökte mig precis på att lägga upp detta igen, men det lägger som bara ovanpå [precis som igår]. Jätte konstigt. Det fungerar perfekt om jag tar bort youtube-klippet, men det vill jag ju ej ^^


Ni får helt enkelt dras tills jag kommer hem från Stockholm idag. Då skall jag sätta mig och kolla vart felet ligger ..


Ha en bra dag sötnosar ♥

The Body Shop - moringa

 

Det kliar i fingrarna på mig!
Jag vill bara åka raka vägen och shoppa upp hela serien av 'moringa'. Tycker den luktar helt fantastiskt gott, och på något sätt så påminner den mig av Gotland. - fråga mig inte hur ..

 

Just nu använder jag mig utav 'satsumas' som även den är helt underbar. Skulle utan tvekan kunna tänka mig att köpa upp hela serien av även denna doft. hehe, shoppingdags låter det som ^^


Ännu en tidig morgon ..

.. då jag skall öppna hotellet även idag ..

Tror även det kommer bli en lång dag, eftersom vi har en hel det på schemat under dagen, så ni får ursäkta den dåliga uppdateringen som kommer vara under dagen. Skall dock försöka kasta in en låt vid frukostdags [då det brukar vara ganska så lugnt] ..


Ha en bra dag sötnosar ^^

Simpkins

Någon som vet vart man kan köpa dessa engelska godisbukar?
Tycker de är så fruktansvärt goda, men vet inte vart de finns till salu.

Favoriterna är: tropical fruit, forest fruit, blackcurrant och mixed fruit. Är dock lite nyfiken på citrus lemon & sour cherrymixed mint samt apple, raspberry & cranberry ^^

Bullemi - anorexia

Någonting jag tänkt mycket på under den senaste perioden är vad mycket reklam det är överallt i vårt samhälle angående viktnedgång. I tidningar, på reklampelare, gym, internet, tv, radio - ja överallt påminns vi ständigt över vad som är "fint" och inte .. Tyvärr så anses det idag att vara 'fint' om man är lång och smal - sjukligt smal.

Alla är dem de är och jag tycker man skall vara stolt för det. Det är insidan som räknas, inte utsidan. Självklart skall man inte gå och bli överviktig för det, för det är inte bra för hälsan det heller.

Nej men jag tycker bara att man skall vara glad för den man är och leva ett sunt och friskt liv!



Detta är tyvärr mer verklighet än vad jag önskar någon att det vore.

6,5 kilometer senare

Ingen bil och ingen bussremsa ..
Så det blev en promenad hem idag. Många uppförsbackar, och dessutom Måste erkänna att jag känner mig helt slut nu ^^ men imorgon är jag på det igen! hehe



I själen ..

Livet är inte alltid på topp ..

Men just nu känner jag att det iallafall går på räls och jag mår bättre i själen [även om jag fortfarande är i lite förvirrat tillstånd], men jag mår åtminstonde bättre.

- - -

Saknar dig morfar något så enormt mycket!
När livet tar en ändring så är du den första jag vill berätta det för, men jag har inte längre chansen .. skall dock skapa en plats i mitt hem som enbart är för dig.

- - -

Vi hörs mer efter dagens arbete ^^

Tidig morgon

Godmorgon sötnosar.

De flesta av er sover säkert nu, vilket jag är mycket avundsjuk på.
Jobbet kallar på mig och jag skall vara på plats för att öppna vid 06.00 så jag har liksom inget mer val än att vara uppe redan nu. Måste dock erkänna att jag är fruktansvärt trött och känner mig lite krasslig .. Huvudet värker och riktigt illamående [som även igår] .. får innerligt hoppas på att ingen har lyckats smitta mig med vinterkräksjukan som härjar just nu.

Jag orkar inte med den ..

Favorit i repris

Detta youtube-klipp som jag hittade för inte allt för länge sedan är det många som verkar älska ^^ så jag tänkte att jag kör en 'favorit i repris' på den idag.

So, enjoy!


Ny serie på kanal 6

Vampire diaries
En ny amerikansk dramaserie från 2009 som handlar om följande:

'Det är Elenas första dag i Hight school sedan hennes föräldrars död. Elena gör allt för att ta hand om hennes lillebror, som hon även får hjälp med av sin moster.
Första dagen i skolan är lika jobbig som hon hade tänkt sig men det har börjat en ny kille i skolan; Stefan som hon på något mystiskt sätt finner begäran i. Vad hon inte vet är att Stefan är vampyr och måste hela tiden motstå lusten av hennes blod.'



torsdag börjar denna nya serie på tv.n.
Missa inte. Klockan 20.00 på kanal 6. - direkt efter första avsnittet kommer även nästa kl. 21.00

Love

Jag blir helt varm i hjärtat av sådana här inlägg ♥

De kan göra även min sämsta dag på året till ett nöje. Och förvandla min ilska och vrede inside of me
till ett leende utåt ^^

Fjärdje omröstningen

Vintern verkar aldrig försvinna i år ..
Häromdagen började det bli lite varmare och det var till och med så det  började töa lite ute. Jippii ^^


Jordglob

Om det är någonting jag älskar så är det våran planet
Grekland är såklart, som ni vet det bästa landet - mitt hem, men jag älskar resterande länder på hela planeten också. Tyvärr har jag inte besökt så många ännu, men det kommer ..
jag har hela livet på mig.

 

 

Nu till denna svarta snygga glob som jag hittade på denna sida precis.
Den finns i två olika storlekar och jag tycker den är supersnygg! jag kan verkligen tänka mig att köpa båda två ^^. Någon dag skall jag iallafall ha någon av dem!

 

Källa

Källa


Dagen i bilder

Tänker låta bilderna nedan tala för sig själva ..
En sväng till Kungens kurva idag med J, Thess, Räkish och Casper. Mycket trevlig dag med
mina käraste ♥


Denna bild känner jag att jag måste förklara mig lite över ..
Ni som känner mig, eller följer min blogg vet att jag ansökt jobb i Grekland och även fått svar för intresse till intervju. jippii .. hehe

Vad jag håller i är en liten webcamera med tillhörande lurar med mick.
Min mor har lite panik över att jag skall åka och vill gärna prata med mig när jag har tid
[om jag får jobbet vill säga, hoppas!] och denna kostade 199:-, vilket jag tycker är ett rimligt pris.
Så mamsen, denna vill jag ha ^^

Känsligt inlägg - varning

Förutom att jag är mycket höjdrädd [dock en när jag flyger] så är jag otroligt rädd för dockor ..
Tror det beror på alla hemska filmer som gjorts den senaste tiden. Bara massa äckliga och overkliga
dockor
överallt .. usch ^^







Känslig film, så känsliga tittare rekomenderas att titta bort..


Oooooohh

Idag är det den 7.e februari.

Det är absolut inget speciellt med detta datum, förutom att det är 1 månad kvar tills min intervju angånede Grekland - Rhodos ♥ Ooooh, va jag längtar och är förväntansfull. Om jag inte får detta jobb kommer jag gråta blod ..


Längtar och hoppas på det bästa.
Jag ska ha detta jobb!

Nyvaken

Hej hopp.

Vaknade för ca 20min sedan av att min syster ringde .. Jobbade sent igår kväll [kom hem vid halv tolv tiden] och upp tidigt då jag varit borta större delar av dagen. Kroppen var helt slut, så nu är jag nyvaken efter två timmars sömn ^^

I'm back in business

Förlåt förlåt förlåt.

Gud vet hur många frågor jag fått om det hänt mig någonting, sanningen är bara så enkel att jag tog en liten paus på några dagar från bloggen.. kände att jag behövde någon dags ledighet för att rensa hjärnan på sådant som jag inte riktigt kan skriva här [lite för privata saker] ..

Men nu är jag back in business och tro mig, jag har hittat massa roliga saker dessa dagar som kommer dyka upp här inom de närmsta dagarna.

Ttyl mina söta ♥

Laptop skin

Någonting som blivit populärt den senaste tiden är att skydda sin dator genom att använda en 'laptop skin' som man lätt applicerar på "locket" av datorn.

Jag har nu hittat min favorit [den nedan], men det fanns mycket fint att välja mellan så jag får se om jag kanske hinner ångra mig ett antal gånger innan det är dags att införskaffa sig en sådan ..



Källa

Försvinn!!

Är så himla trött på denna snö nu..

Under december och januari är det väl helt okej, men nu har det gått låååångt över tiden och jag orkar inte mer.. ändå dalar det bara ner mer och mer snö dagligen..
Alla tåg och bussar är även också försenade, så vi får se hur denna dag slutar.. Saknar bilen ^^


Långt hår

Sedan två år tillbaka bestämde jag mig för att spara långt hår - och gör det än idag.

Har dock varit lite osäker på om jag orkar mer det, och har varit nära flera gånger på att klippa av det till axellängd istället. Men nu har jag bestämt mig för gott ^^ jag skall spara ut till långt hår så jag kan göra fina uppsättningar som denna nedanför.
























.


Mosters favorit

Oavsett om du gråter, är förbannad, hungrig, grinig, rastlös eller gosig och söt så kommer moster alltid att finnas här för dig sötnos ♥

Du skapade en glädje mitt i all sorg i mitt hjärta .. Du är mosters lilla favorit ^^

















.


I miss you

Yohanna 'I miss you'



 

Where do I begin, to sing that love song
starting with a kiss, but setting my soul on fire
leading upto the day you left and made me cry


How can I forget, the way you touched me
when you held my hand
you became my heart`s desire
now I live for the day that I can turn back time


And I miss you, when I close my eyes
ohh what a wonderful thing it would be baby
you and me make things right


Am I gonna live, if you`re not with me
Where will I belong, if you`re not by my side
now I only live for the day that I can turn back time


Coz I miss you, when I close my eyes
ohh what a wonderful thing it would be baby
you and me make thins right


And I miss you ohhhh
when I hear your name
ohh what a wonderful place it could be baby
you and me baby feel the same


Ohh ohhh aahhhh
Ohh ohhh aahhhh


And I miss you oohhh
when I close my eyes
ohh what a wonderful thing it would be baby
you and me make thins right.


Where do I begin, to sing that love song


Alla hjärtans dag

Den mest kärleksfyllda dagen är snart här - alla hjärtans dag - och det är dags att börja tänka på vad man skall köpa till sin käraste, för att få hem sakerna i tid .. Jag har hittat många fina sakerdenna sida som passar både till honom och henne för rimliga priser.



1. Tillgodo checkar, lovers
Ett häfte som innehåller 20 st olika checkar - på engelska - som din käraste kan ge dig när tillfälle dyker upp. Några av de alternativ som finns just i detta häfte är ex. 'frukost på sängen' , 'dusch för två' och massa andra. Men det finns många olika varianter av dessa checkar att köpa.

2. Halsband, me & you
Långt justerbart halsband med orden me och you ingraverat på vardera paletter i rostfritt stål, av företaget Edblad, som för övrigt har en massa andra designer till salu.
3. Stekpanna, make love for breakfast
Ovantlig stekpanna i form av ett hjärta som skapar en mysig stämning till dig käraste till frukostbordet eller lunchen/middagen. Perfekt att steka ägg i, göra pannkakor eller omelett.

4. Kärleksbok, fylla i själv
Ibland får man tunghäfta och vet inte riktigt hur man skall förklara sin kärlek till sin älskade med de rätta orden .. med denna bok fyller du enkelt i de olika 'möterna' och minnerna ni delat tillsammans. En perfekt bok att ge sin älskade på denna dag. Finns även andra modeller/sorter att välja bland

Jag har själv gett bort denna bok till J - när allt var bra. hmm.. och han uppskattade den mycket väl ♥

5. Påslakanset, älskling
Jätte gulligt påslakanset från Lundmyr, med massa stjärnor på hela påslakanet samt baksidan av örngottet. På framsidan av örngottet är en stor stjäna med texten älskling ovanpå. En mycket gullig present att ge bort.
Lundmyr har ett stort sortiment på denna sida, och fler av deras produkter hittar du här.

6. Foundueset, för två
Ett fondueset som ser ut som vilken mugg som helst. Dock när man vrider på muggen så inser man att det inte är fallet. Med ckolad i koppen och ett stearinljus undertill skapar du lätt och enkelt en mysig stämning.

7. Massageolja, smaksatt
Värmande massageolja i olika smaker: smultron, melon, persika, saltlakrits, smörkola, svarta vinbär eller blåbär-lime som ger en mysig stämning för din partner.

Och nu till min egna lilla favortit som jag skulle vilja få på alla hjärtans dag
[man kan ju iallafall drömma]..

 

 

8. Sovande nalle, vetevärmare
Jätte söt nalle som går att värme i mikron, vilket bara gör det ännu mysigare. Doftar även mycket gott då den är fylld med vetekorn och lavendelblommor. Finns i flera olika färger och modeller.


49 månader sedan

Tänk va tidigen går fort ..

Det är redan 49månader [4år och 1 månad] sedan du stod utanför min dörr och överraskade mig helt.
Mycket har hänt under dessa månader och livet tog en annan väg än jag hade förutsett mig innan. Idag ser livet ut som det gör men jag är dig evigt tacksam J för att du tog dig mod till att åka hela vägen hit och tog med med storm ^^

Recept på dagens middag

Som jag sa i tidigare inlägg idag så har jag gjort lite mysmiddag till mina föräldrar ikväll, och de tyckte det var jätte gott. phuuu .. hehe

Jag lovade er att jag skulle lägga upp lite recept på middagen och här nedanför kommer de nu ^^


Lax i ugn
• laxfilé
• olivolja
• salt
• smör

Ta en ugnsform. Smörj in hela botten med olivolja och salta. Lägg laxfileérna ovanpå och salta
även lite lätt på dem. Tärna upp margarin i små bitar och lägg imellan bitarna [för saftigare fileér]. Lägg in
i ugnen på 225 grader i ca 15-20 minuter.




Potatisklyftor
• potatis
• olivolja
• pepparmix [kryddor]
• salt

Skölj potatisen i kallt vatten och skrubba eventuellt bort all smuts. Koka sedan potatisen
[med skalet på] till den nästan är färdig. Häll av vattnet och skiva klyftor av potatisarna. ta en stor ugnsform
och täck botten med olivolja samt pepparmixen och lite salt. Häll över potatisen i formen och ha in
i ugnen på 200 grader i ca 35 minuter.




Passionsfruktsås
• passionsfrukter
• strösocker
• vetemjöl
• hallonsaft

Gröp ur kärnorna ur passionsfrukterna ner i en skål/bytta. Tillsätt en matsked vetemjöl och 2 matskedar strösocker. Krama sedan ur saften av färska hallon eller häll i ca 3 matskedar hallonsaft [ospädd].
Blanda ihop allting, tillsätt någon matsked vatten och låt stå i kylen tills servering.




Coleslaw - sallad
• vitkål
• morot
• majonäs
• ananas
• cream fresh
• senap

Skala moroten och skär i två tunna bitar [gör du lättast med en osthyvel]och detsamma gäller vitkålen. Blanda sedan ner majonäs, senap, krossad ananas och cream freshen. Smaksätt ecentuellt med salt och peppar

Behöver solenergi

Nu "hotar" de med att det skall komma ännu mer snö under natten, och jag orkar verkligen inte med denna snö längre nu .. Det är inte ens mysig längre. Jag vill bara att solen och värmen skall titta fram över huvudet på mig nu! ^^


Tror faktiskt att det får bli ett besök till ett solarium inom den närmsta tiden, och hämta lite energi och glädje. Det får kosta vad det kosta vill ^^


Mums

Idag skall jag laga mat till mina söta föräldrar ^^

Det blir lax, potatisklyftor, passionsfruktsås och en egen variant på caleslaw [en sorts sallad]. Hoppas nu bara på att de gillar det .. syrran tyckte det lät gott iallafall, så får hoppas på det bästa.


Kastar in lite recept på dagens middagsrätt lite senare!

Tredje omröstningen

Alla hjärtans dag närmar sig och jag har ingen aning om hur jag skall spendera denna dag, det får bli en överraskning.

Nu kommer här 'dagens-fråga' om just denna dag..


'Single ladies'

Godmogon mina söta läsare.

Tro det eller ej men idag fick jag en rejäl sovmorgon. Vaknade för bara ca 10 minuter sedan. Hade jätte problem att somna inatt, så vid halv tre - tre tiden någon gång tror jag att ögonen
släppte taget som först ..

Hur som helst. Jag satte på en blanningsskiva med lite goa låtar såhär på "morgonkvisten" för att vakna till, då Beyonce's låt 'single ladies' började spelas. Jag fick en bild i huvudet på ett gamalt youtube-klipp och kände att jag måste dela med mig av detta till er ^^ så här kommer nu klippet:


Saknar

Kan inte allt bara vara som förut..
Jag saknar så himla mycket vår underbara tid tillsammans, den tiden då allt var frid och fröjd.
Kommer alltid att älska dig J ♥ du förändrade hela min syn på kärlek.




'Kan inte allt bara vara som det en gång var ..
Varför vill inte livet och verkligheten som mitt hjärta vill?'
- och vad är egentligen meningen för mig här på denna planet .. vilken väg är jag menad att gå?

Blir galen

Ingenting fungerar som jag vill idag ..

Jag skulle gjort om min bloggdesign över dagen hade jag tänkt mig, men ännu har jag inte kommit någon vart .. Mitt tålamod är verkligen inte på topp idag och saker och ting fungerar inte alls som jag tänkt mig ..

Den nya designen får nog vänta ett tag till. Shiiiit ...

Sorry

Tänkte att jag skulle be om ursäkt redan nu för den stökiga blogg som kommer härja under dagen. Jag hade andra planer idag men de kunde tyvärr inte förverklas .. så det blir en dag i sängen med tv.n på i bakgrunden, extra högtalaren till datorn kopplas in och bloggen får lite nyare utseende ^^

Och ni vet att jag inte är någon höjdare [ännu] på alla dessa html-koder så det tar mig ett tag att fixa det jag vill få gjort.


Men med det sagt så tar jag nu tag i ännu ett försök på denna bloggdesign, för att få den som jag vill ha den. NI får gosa er med gårdagens låt, som jag för övrigt är helt såld i!

Ta hand om er sötnosar, så hörs vi senare ^^

RSS 2.0