Snälla jultomten


Min ända punkt på önskelistan i år;
chihuahua

Bild hittad på google.se

En sötnos som denna är det ända som finns på min önsklista i år.
Du skulle göra mig lyckligast i världen om jag fick en egen liten Gucci i min vardag. En liten Gucci som skulle förändra mitt nuvarande jobbiga och tragiska liv till en varm skinande dröm ♥

 

 

 


Varför!?


Varför kan man inte bara få slippa allt. Minnesförlust skulle sitta väldigt bra! Bort härifrån - bara jag och skapa ett helt nytt liv, själv!



Tatuerings sugen


För er som känner mig väl, ni vet att jag har en tatuering på handleden. Det finns dock en bild i mitt huvud angående en nästa och jag börjar bli väldigt sugen på att göra tatuering nummer två.
Jag skall försöka mig på att leta fram mitt skissblock och tillbehör och börja designa den ganska så snart, boka tid tills sen höst/början av vintern, så jag hinner skaffa mig mod. hehe

Vad det är jag planerar?
It's still a secret for a bit longer!


Tiden går allt fort


Nu är det flera dagar sedan jag skrev igen, gud så tiden går fort. Det är inte klokt alltså. Hur som helst.. jag sitter just nu i vardagsrummet med fullt med folk omkring mig som sitter och tittar på film. Jag är dock lite för rastlös för att orka sitta och stirra på en tv rakt upp och ner just nu så jag hamnade här en stund.

- - -

Idag har vi firat alla våra oktoberbarn som tillsammans har blivit 108 år. Fy fasiken alltså. hehe
Imorgon blir det att ta en liten utflykt hemifrån så att man kommer ut i den friska luften en del. Får se vat vi hamnar någonstans. Än är det en okänd ort. Ikea blir det iallafall senare till eftermiddagen/kvällen. Sedan är den dagen också över och ännu en vecka står framför en med en massa saker på tapetern. Tvättstugan, städning, handling, baka och en massa annat "dagvanliggöra" men jag ser främst emot min bok som ligger och väntar på att bli läst. I like :)



Twilight - beroendeframkallade...





... det är precis vad det står på bokens [böckernas] baksida och dessa ord brukar man inte ta på så stort allvar precis, det gjorde inte jag heller men ack det skulle jag ha gjort. Idag sitter jag här med andra boken
i handen - snart utläst och jag är som helt besatt av serien. Den tredje boken väntas inom några dagar
ramla in i brevinkastet och jag väntar med iver på även denna bok.


VARNING!
Vansinnigt beroendeframkallande serie. Se upp - men läs! ;)




Du är saknad


Du har börjat dyka upp i mina drömmar.
Inte som någon speciell person, men du finns där lite då och då..

- - - - -

Ca 1 ½ år sedan jag sist pratade med dig. Då det var du och jag mot världen. Vi gjorde mycket tillsammans och den tid du spenderade med mig var obetalbar. Vad vi än gjorde [vilket var mycket] så uppskattade jag varenda minut av din närhet. Du var min bästa vän och jag hoppades på att vi skulle vara det under en lång period in i våra liv.


- Då var jag bara ledsen och besviken på att du vände mig ryggen och inte fanns på min vännerlista längre..
Idag är jag ledsen för jag har börjat sakna dig.



Jag vet fortfarande idag inte vad jag gjorde för fel eller varför det blev såhär. Du fanns inte till hands när jag tog mitt [hitills] svåraste och viktigaste beslut i mitt liv. Fanns inte där när jag förlorade någon så nära att det gör djupt ont i mitt bröst och hjärta bara jag tänker tanken på honom. Men värst av allt är att jag inte får finnas i ditt liv och finnas där som den vän jag så gärna ville vara.


New moon & Eclipse


Sitter just nu och läser New moon fast i det svenska formatet [när jag hör din röst]. Idag återstår det enbart 40dagar kvar tills den har biopremiär i Sverige och jag längtar faktiskt riktigt mycket. Tredje boken Eclipse, på svenska "ljudet av ditt hjärta" väntar hos en kompis som precis har läst ut den och jag har lyckan att få ärva den av henne så fort jag vill. Även denna bok kommer ut på bio i Sverige - men på denna film får vi vänta tills den 30 juni 2010. Med andra ord får vi dras med längtan efter även denna film ett tag till.


Så missa nu inte dessa saker och datum;



Böcker av Stephanie Meyer
♦ Twilight / Om jag kunde drömman
♦ New moon / När jag hör din röst
♦ Eclipse / Ljudet av ditt hjärta
♦ Breaking dawn / Så länge vi båda andas
♦ The host / Genom dina ögon
♦ Twilight - Director´s not.. / Twilight - bakom kulisserna
♦ Midnight sun

Musik
♦ Soundtrack Twilight
♦ Soundtrack New moon

Dagar att lägga på minnet
♦ New moon på bio i Sverige den 20 november 2009
♦ Eclipse på bio i Sverige den 30 juni 2010


Tove


I mitt hjärta känner jag ett stort behov av att få meddela det jag känner djupt in i mitt hjärta efter dagens alla framföranden [av alla elva] finalisterna i idol. Det är ingen tvekan om att alla [bortsett från några få] är väldigt, väldigt duktiga men nu till det viktigaste;


bild lånad från google.se


Tove
du är inte bara världens sötaste 16 åring som jag så gärna hade efterliknat när jag var i den åldern. Nej du är också utan den minsta tvekan i musikens värld så har du skapat ett stort nätverk hos många. Det kvittar om du vinner idol eller ej - du är redan en vinnare i mina ögon, och förmodligen i många andras också!


Första idolfinalen



Bild lånad från tvplaneten.se


Nu börjar Idol på "riktigt", eller vad man skall säga. Idag är nämligen första finalprogramet av 10st kommande fredagar av dessa. Ikväll står alla elva finalisterna i direktsändning och skall visa vad de går för.
Först den 11 december är den stora finalen - då enbart två stycken "idoler" står kvar på scen och
hoppas på att få titeln Idol 2009.


Vem tror ni blir årets finalist?
Årets tjejfavorit?



Filmen - boken - filmen


Filmen är sedd i mina ögon innan hysterin över denna skapelse tog fart bland alla svenska tjejer.

Sedan en vecka tillbaka har jag haft den första boken av Twilight i mina händer ganska så många timmar om dygnet och läste ut boken igår [då jag hade ett uppehåll på tre dagar i helgen]. När jag tränkt mig igenom bokens berättelse och försökt läsa en del mellan raderna bestämde jag mig för att på nytt ge mig på filmen och resultatet, jag det är följande;



Första gången jag såg filmen tyckte jag den var bra. Inte överdrivet bra men den var tillräckligt bra för att jag satt uppe sent på kvällen och tog åt mig allting minut för minut. Jag satt fängslad med ögonen på "Edward" som så många andra tjejer förmodligen gjort/gör. Man kan inte ljuga, han är fruktansvärt attraktiv. Jag bestämde mig sedan för att köpa boken och en vecka senare var den utläst. Boken hade en mycket mer detaljerad och fängslande berättelse vilket gjorde att så fort jag lagt ifrån mig den för dagen fick jag nästan ångest och mina händer drogs mot den i hopp om att läsa ett par kapitel till under kvällens gång.
Jag tog mig igenom boken med ett par leenden, spända och fängslande ögon samt även ett par tårar måste jag medge. Boken tog mig med storm, på ett helt annat sätt än filmen hade gjort.

Nu har jag precis ägnat morgonen åt att ännu en gång gett filmen en chans och jag måste säga att efter man läst boken och fått en del tankar beskrivna för sig [sånt man inte kan genomskåda i filmens berättelse] så fick filmen en helt annan betydelse. Man förstod så mycket mer och fast man visste vad som skulle hända kände man sig mer inne i berättelsen än vad man gjort innan.



Bild från google.se


Så jag antar att vad jag försöker komma fram till är att bokens innehåll är av en helt annan synvinkel,
mer detaljerad berättelse och mer känslomässig. Andra boken av serien - New moon ligger nu framför mig och jag skall ta och börja på den i dagarna som kommer i hopp om att den 20.e november
[när den berättelsen har nypremiär i Sverige] på bio, kunna känna handlingen på ett bättre sätt än vad
jag gjorde med första filmen - den första gången.



I den tystaste minuten


Det är en fin dag ute, dock lite kall för mig så jag har krypit ner i soffan under en varm och mysig filt och boken ligger beredd brevid mig för att fortsätta läsas - vilket den snart skall göras.

Lägenheten är städad och fräsch. Detta är vad jag har tillägnat morgonstimmarna åt. Diskat, dammat, bäddat sängen, plockat undan skräp, rensat posten, dammsugit och torkat borden. Nu står balkongdörren på glänt för att få in lite syre och det enda jag hör är bilarna som åker förbi några hundra meter bort lite då och då, några fåglar som kvittrar i trädens toppar samt mina egna tankar som gror i huvudet på mig. Det blir en lugn och mysig hemmadag med inte allt för mycket gjort.

Glasögonen åker nu på och jag skall in i bokens värld några timmar framöver. Kap. 13 väntar med ett avslöjande stycke om han - den mystiske mannen.



I en förvirrad tillställning


Har inte gjort mycket idag.. Suttit och läst en bok i 4 timmar - riktigt bra, och sedan har jag mest suttit och tänkt över mitt liv.
- tyvärr kom jag fram till följande;


Jag har inte åstadkommit mycket under mina 20 [snart 21] år i Stockholm Sverige. Visst har jag gått klart skolan, prövat på en del olika jobb, varit ute i världen på olika destinationer med mera men jag har inte gjort det jag lovat mig själv att göra i mitt liv, nämligen någonting enbart för mig själv!

Ser dagligen alla runt omkring mig sitta på samma jobb som de gjorde för 3-4år sedan där de verkat fastna totalt eller som 50% av all befolkning [i tidig ålder] verkar göra nu för tiden - skaffar familj.
Detta är dock ingenting som lockar mig för fem öre. Jag vill leva först, leva mitt egna liv. Se till att jag gör någonting enbart för mig själv - som jag mår bra över. Men istället för att ge mig ut i det okända sitter jag här i min soffa med en latte i ena handen och datorn i den andra och reflekterar över hur mitt liv kunde se ut och hur jag vill ha det, istället för att göra någonting åt de..

Vad jag försöker säga och komma fram till är att jag känner mig inte tillräckligt tillfredställd i min vardag som jag vet att jag skulle kunna göra..


Dags att ta tag i mitt liv.
Eller vad säger ni?




Hos syrran


Sitter här hos syrran nu i hennes nya lägenhet och tar det lugnt. Har varit här sedan elva tiden idag men inte gjort mycket alls. Alla andra [utom jag, tessan och pappa] har flyttat allt från den andra och hit nu under dessa timmar.
Om ett litet tag blir det hem till föräldrarna och käka middag. Magen börjar bli ganska såhungrig nu, med tanke på att jag inte ätit något vettigt sedan igårkväll.
- Idag har det bara varit något ägg till frukost och sedan fika :/



Fascinerande

 

bild från google.se



Jag har alltid tyckt att påfåglar har någonting speciellt.
Älskar deras färger men även bilden när de sprider ut sina fjädrar kring kroppen.
Sedan hittade jag denna bild på google.se. Grymt snygg!
Jag har precis hittat en till dröm att uppfylla.

Min nya dröm:
ska i verkligheten se en albino påfågel!



"Vår nya familjemedlem"



Bild tagen från google.se



Detta är vår nya familjemedlem som jag talade om häromdagen.
- igår tror jag det var till och med. hehe


Finns egentligen inte så jätte mycket att säga om den, inte mer än att den är varmt inbjuden i vår lilla tvåa
och den används flitigt av mig [och J] dagligen.

Me like it!


Ny flickidol och läsnöjd


Några timmar i Stockholms storstad igår var skönt. Podsen jag talade om hittade jag och har idag njutit av två av dessa :) tillbringade även några timmar i några olika bokhandlar. Hittade en del intressanta och tänkbara böcker, men köpte ingen - inte denna gång. "Om jag kunde drömma" av Stephanie Meyer och den omtalande Twilightserien hamnade nämligen i min inköpskorg för någon dag sedan och jag har precis börjat läsa på den. Mycket omtalad och jag förstår precis varför. Halva boken är redan läst och jag kommer definitivt att ge resten av serien en plats i min bokhylla så småningom.


Missade Idol igårkväll då J satt och kollade på någon film och jag satt flitigt och ritade två timmar i sträck. Idag fick jag veta att Erik sjöng igår och letade upp "hans stycke" på youtube. Jag rös när jag hörde han ta den första stämman på låten och ryser fortfarande efter att ha lyssnat på den om och om igen ett antal gånger. Han är redan stor och jag hoppas han får den uppmärksamhet han förtjänar.




RSS 2.0