Lillkillen börjar bli stor

Första tanden syns ordentligt mycket nu, och likaså har tanden brevid [andra tanden] börjat komma upp. Herregud vad tiden går fort. Killen bara växer och växer.

 

En annan känner hur tiden bara springer iväg. Usch!


Greek hit 2010


Ännu en en äksklingslåt detta år.
Inte riktigt den stil på grekisk musik som jag brukar lyssna på, men när min älskade vän Anu lagt upp denna på hennes blogg och jag hört den någon gång blev jag helt förälskad i den.

Nu lyssnar jag på denna låt några gånger om dagen ^^

En förskyld tjej

Vet inte vem som smittat mig, men ligger med hosta, ont i halsen, yrsel och feber ..

Dock var den första och värsta dagen igår, så idag försöker jag hitta på lite smått jag kan tänkas orka med iallafall .. pallar ju inte sitta stilla hela dagen - även om jag skulle behöva .. så idag kommer detta ske för mig:


♦ tvättstuga nu och fram till 17.00
• diska
♦ dammsuga
• skriva lite dagbok
♦ torka av bordet i vardagsrummet
• titta på några avsnitt av 'parenthood'
♦ dricka mycket te

Tält - check

Detta tält finns nu i mina ägor.

Som jag skrev i förra inlägget så skall jag ut på en campingrunda till Ullared - Gekås i sommar. Skall verkligen bli en upplevelse eftersom det är många, många år sedan jag var där sist .. Har faktiskt inga som helst minnen från detta ställe, men det skall verkligen bli kul.

 

Hur som helst så ägde jag inget tält så detta fick följa med hem häromdagen från Jula. Endast 499:- för detta stora tremanna tält. Helt underbart pris. Hoppas nu bara på att vi kommer få upp tältet ordentligt ^^ hehe

 

 

Några fler som skall till Ullared i sommar?

- när skall ni dit i sådant fall?


Min sommar

Har planerat in en del i sommar, och detta kommer att ske:


besök från skåne, med en massa kul som sol, bad, grillning, shopping, femkamp? grönalund? och mycket annat skojs. Inte en stilla stund när mina älsklingar kommer upp ^^
• en sväng till Ullared - Gekås och campa [tält]
• sol, bad och massa strandmys
• en sväng till Göteborg?
• 1 vecka eller mer ner till Helsingborg


• en "sen-semester" till Grekland ♥

Back on track

Nu är jag tillbaka här igen.

Min dator slutade fungera .. gick inte ens att logga in på den ens en gång tillslut, så det blev till att lämna den till min far som tagit god hand om den. Nu är den som den skall igen. Så himla skönt.
Så nu är jag tillbaka igen.

Gör mig iordning ..

.. för att åka iväg en sväng till Kungens kurva.

Skrev i ett tidigare inlägg här att jag skall iväg nu senare på kvällen och införskaffa mig en sladdlös dammsugare. Tänk att få slippa den där jobbiga sladden som aldrig räcker runt, utan man måste alltid flytta sladden hundra gånger bara för att få städa iordning i sitt hem.

Nu är det slut på detta!

Idag åker en ergorapido dammsugare med hem förhoppningsvis.
- frågan är vilken färg man skall ha .. får se vad de finns för några, men skulle självklart helst vilja ha en blå. Om inte detta finns så kan jag också tänka mig en röd eller svart - men helst blå såklart ^^ hehe

Love is all that I need



Denna låt väcker många jobbiga känslor inom mig.
Dock är det väldigt skönt att lyssna på denna någon gång ibland och verkligen låta mig själv få ut allting riktigt ordentligt.

Att lyssna på den enbart en gång är faktiskt lite svårt .. blir mer att man lyssnar på den i 30 - 60 minuter och verkligen tar tid till sig själv och låter känslorna flöda.


[just nu sitter jag med tårar i ögonen och skall låta mig själv gå in i ett skal och bara gråta ut]

Dagen i planer

Måste erkänna att denna torsdag bidrar inte med många planer i min dag precis .. Har bara kommit underfund med några få saker jag skall göra. Resten är upp till dagen att bevisa.


Det jag kommit underfund med hitills att göra idag iallafall är:

•· gå en långpromenad i detta underbara väder
•· diska så man åter igen ser diskbänken
•· dammsuga
•· blogga en del ^^
•· skriva dagbok
•· beställa saker till min mors födelsedagspresent [hon fyller om ca en månad]
•· träna lite zumba
•· åka till Media markt och köpa en dammsugare


okej .. nu ser det ut som jag har att göra hela dagen med alla dessa punkter, men de flesta av dem tar bara ca en halvtimme styck att göra. Med andra ord går de fort att genomföra.

Uppskattningsvis så är alla dessa punkter i tid ca fyra timmar [utan svängen till media markt som sker senare ikväll]

80 dagar

Tiden rullar på och nu är det mindre än 80 dagar kvar till nästa Greklandsresa igen ♥



Igår var det bara 80 dagar kvar till jag återvänder 'hem' igen.
Gud så jag längtar alltså!

Tänk att åter igen få stå på grekisk mark, känna värmen, lukten, höra vattenbruset, grekiskan som talas omkring än dagarna i ända och så mycket mer underbart som jag önskar tillhörde min vardag.


Datorn fungerar inte alls

De senaste dagarna har min dator varit väldigt seg och funkat när den själv vill, men nu är det över ..

Datorn går att starta igång, men det går inte att göra någonting på den. Kommer inte ens in på ett litet word dukument .. Blir till att flirta in sig hos pappa imorgon och se om han har lust att ta sig en titt på den. Får låta honom ha den så länge han behöver.

- - -

Känner mig dock lite tom utan min kära dator ..
Jag kommer inte åt varken bilder, musik, dokument, internet eller någonting .. som tur är får jag låna denna datorIdag är den min hela dagen. lite till och från när jag behöver den. Jihoo ^^

På balkongen

Sitter just nu här i solen på balkongen har har det helt underbart i solen.

All denna sol och den värme som den ger just nu får mig att sakna mitt älskade Grekland så himla mycket. Vill dit nu!! Varje dag går jätte fort och det är jag oerhört tacksam för. Trots detta så känns det fortfarande som en evighet till jag skall åka ..


- - -


Funderade länge förut på att byta namn [både för och efternamn] och jag måste erkänna att det lockar så himla mycket.

Laura Paradosou istället för Michaela Larsson.
Bara att få skriva / säga / uttala sig om Laura Paradosou skulle göra hela mitt liv så mycket enklare och roligare att leva! ^^

MQ rea

Uppe med tuppen idag då jag om bara tjugo minuter skall gå ner till centrum på dagens rea hos MQ.

Vi medlemmar har egen tid mellan 8.00 - 10.00 nu på morgonen, sedan fortsätter rean hela dagen för alla. Hela vårsortimentet är på rea upp till 50%. Kan inte bli mycket bättre än såhär. Eller jo det kan det .. Jag har nämligen kvar ett presentkort på 500:- sedan jag fyllde år som jag ännu inte har haft tillfälle att använda.


Idag följer nog ett par plagg hem och flyttar in i min garderob.
- åtminstonde ett plagg skall jag väl kunna hitta ^^

Äter kinamat

Stackars unge.
Det är inte konstigt att Casper är så stor som han är alltså. Alla matar honom med allt hela tiden. Idag när jag pratade med Thess så satt hon, Casper och pappa och åt lunch. Självklart var pappa tvungen att testa Casper på kinamat också .. och ungen åt! hehe ^^


Material

Nu finns allt material hemma till att starta min älskade dagbok ♥ så här skall skrivas av alla känslor/aggressiviteter/tankar/drömmar med mera nu. Skall bli så himla skönt att ha någonstans att göra av med allt detta som bara gror i mitt huvud just nu ..

Skall verkligen se till att försöka skriva några sidor varje dag - oavsett om jag har en lugn eller hektisk dag. Detta gör jag för mig själv och jag vet det hjälper [har skivit dagbok länge, men inte varje dag].





Detta använder jag mig utav för att skapa en fullständig dagbok:



Svart och röd penna
- den svarta för att alltid skriva med. Den röda för att utmärka vissa saker mer tydligt. Så som viktiga ord att komma ihåg eller liknande.


Kuvert i storlek A6 och A7
- lagom stora för att få plats med i dagboken. Här gömmer jag undan brev till mig själv senare i livet / ordvitsar som berört mig / brev, lappar från någon käraste / bekännelser / små foton som betyder något speciellt med mera.


Tjockare papper i A6 och A7
- dessa går bra att skriva små notisar på och lägga i kuverten eller sätta fast separat på sidan.


Små papperslappar
- dessa är ca 2cm höga och ca 10 cm långa. Ser till att ha dem i fickan / plånboken / väskan vad som helst, sålänge jag lätt kommer åt dem när jag hör någon bra visdom / mening eller bara någonting speciellt någon säger till mig.


Stickers
- i olika former / storlekar / betydelser. när jag skriver av mig innersta känslor eller sådant som har med kärlek & grekland att göra använder jag mig ibland av dessa. Dock inte i överflöd. Bara någon gång då och då ..


Fotofästen
- en rulle med 500 stycken små fotofästen. Dessa är bara ½ gånger ½ cm stora men perfekta att sätta fast kuvert / små lappar / brev - allt möjligt med. De är nämligen dubbelhäftande. Bättre än lim som oftast kan göra vanligt tunt papper lite mjukt och bubbligt. Med dessa sitter allt fast jätte bra utan att klibba eller förstöra pappret.

Molnigt ..

Har börjat bli lite molnigt på himlen nu och börjat blåsa till ganska ordentligt så nu tog jag mina saker och gick in. Var inte längre skönt att ligga ute i solen, så istället tänkte jag göra mig iordning lite snabbt för att sedan hoppa på bussen ner till centrum en sväng och titta lite i affärer.

Glömde framförallt att köpa en röd penna igår. Detta är ett måste i dagboken! så måste ordna det och även se om jag kan hitta något annat kul.


See you later.

En del av min ipod


Detta är min lilla älskling som jag bara inte kan leva utan ^^

Den sätter till guldkanten på min vardag med sina underbara låtar som ligger i den! Just nu är det väldigt mycket grekiskt [då jag längtar fruktansvärt mycket hem till Elláda] men självklart är det lite annan musik blandat i den också.
- dock enbart en svensk låt ^^ men jag är inte så mycket för svensk musik så det är min enkla förklaring till detta. Svensk text ger mig inte lika mycket budskap ..




Aja ..

Tänkte bjuda på lite av de låtar som finns i min lilla skönhet denna sommar - så här kommer de. Lyssna och njut!


Mixalis Xatzigiannis : mia nyxta treli


Jessy Matador : allez, ola, ole


Mixalis Xatzigiannis : filoi kai exthroi


Melissa Horn : jag kan inte skilja på


Giorgos Alkaios & Friends : opa


Chantal Kreviazuk : feel like home


Sarbel : se pira sovara


Mina Kostic & Igor X : grudi od betona



Soldag

Idag skiner solen högt på himlen och ännu är det inga som helst tecken på molnighet, så här skall fasiken solas idag ^^

Hade lite andra planer egentligen men när solen skiner ute kan jag verkligen konsten att släppa allt och bara njuta av solen och värmen det ger.


- - -


Blir att ta med sig dagboken ut på filten och skriva lite i den och sedan kanske en bok? eller bara musik i öronen och njuta.


Vad skall ni göra idag?

Powernap

Efter min lilla shoppingrunda idag var jag supertrött när jag kom hem. Dock ställde jag mig i köket på en gång iallafall och började laga mat.
- köttfärsfyllda paprikor med ris och egengjord sås blev det på menyn denna dag.

När maten var uppäten kände jag mig jätte mätt och trött .. somnade faktiskt till på soffan en stund. Inte bra alls. Jag blir till 99% så himla arg när jag vaknar efter en stund på soffan .. dennna dag tillhörde dock de få 1% då jag faktiskt inte var det - Skönt!


- - -


Nu skall jag ta mig till att ordna lite med brevpapprerna, kuverten och allt annat jag köpte till min dagbok sedan blir det till att hjälpa sötaste Konstantina lite med hennes blogg.

Undrar om det går någon bra film på tv.n sedan ikväll .. hmm ..
- annars får det bli att sätta på en film på datorn istället.

Snart färdig

Sitter här nu efter att ha tagit hand om disken, bäddat sängen, tagit en skön dusch och sminkat mig. Nu återstår det bara att föna håret och klä på sig lite bättre kläder [sitter i mjukitbyxor och linne] för att sedan bege sig iväg och köpa min dagbok.

Tänkte jag skulle passa på att titta på någon fin tunika också på en och samma gång samt köpa lite vinglas. Mitt vita vin är på kylning i kylskåpet. Ikväll skall här drickas ett glas vitt. Så som jag har längtat efter det ^^

Nina Dobrev

Ni som följer min blogg vet att jag hade ett litet 'vampyr-maraton' här förra veckan? tror jag det var .. Tittade på hela serien av Vampire diaries, och det var underbart.

 

Denna söta tjej spelar huvudrollen som Elena Gilbert i denna serie och måste säga att hon är fruktansvärt söt. Det är verkligen så man blir avundsjuk på hur söta vissa tjejer får vara ^^

- liknar dock väldigt mycket Bella Swan i Twilight ..



Måndag

Jaha, då var det månad igen.
Idag hade jag tänkt jag skulle titta på lite film men först blir det till att ta en dusch, göra sig iordning för att sedan ta mig ut och köpa en dagbok och lite tillbehör ..

Behöver ha någonstans där jag kan göra av med mina absolut innersta tankar/funderingar/hemligheter/tårar/känslor .. En personlig dagbok är därför det bästa man kan ha. Har så många gånger blivit rekomenderad att skriva av mig i en dagbok, men har tidigare bara skrivit av mig någon gång då och då .. nu skall jag dock ta tag i detta och skriva en dagbok, några sidor per dag.

Skriver ni någon dagbok/veckobok/månadsbok?

Sommarlistan - Kopiera och svara!

Såg på SweetKeylee's blogg om denna sommarlista - kopiera och svara! och självklart fastnade jag för denna och kopierade den på en gång ^^

Så här kommer nu mina svar på dessa frågor.




1. Ditt favoritställe på sommaren?

- Helt klart under solen, på stranden i Grekland ♥
Förutom detta så trivs jag självklart också på vilken strand/gräsfläck/altan som helst i Sverige, bara sålänge solen lyser ner på min kropp ^^



2. Hur spenderar du hellst den perfekta sommardagen?
- Den ultimata sommardagen börjar med en promenad och frukostpickning i Slottsskogen i Göteborg som sedan följs med en härlig dag på stranden tillsammans med de allra bästa vännerna, lite god fruktsallad, frisbee, några goda glas vin och mycket skratt.


3. Bästa sommarminnet från barndomen?
- Finns en hel del, går knappt att ens gå in på detaljer .. dock är Greklands semestern 2005 den absolut mest minnesvärda ♥ saknar mina små vänner


4. Vad har du för planer för årets sommarlov/semester?
- Denna sommar finns det en del planer .. bland annat:

sol, bad, grillning, Helsingborg, shopping, dans, glass, vin, umgås med familj och vänner, Göteborg, fester, sena kvällar, träning, foto, bloggande, Grekland ♥


5. Dina bästa sommarfärger?
- turkos och cerise


6. Nämn några saker du tycker är typiskt svenskt på sommaren:
-
ja du .. tyvärr blir det lite sol och mycket regn. Mer typiskt svenskt än så kommer man nog inte ..


7. Vad lägger du hellst på grillen?
- Grönsaksspett: aubergine, tomat, lök, zuccini, paprika och lite svamp



8. Havet, sjön eller poolen?
- I Sverige: poolen eller sjön
Utomlands: Havet


9. Vad väljer du i glassbaren?
-
Helt galen i nogger just nu men annars är isglassar en stor favorit hos lilla mig ^^ kan bero på att jag är väldigt känslig mot laktos också ..


10. Vart går din drömsemester?
- Helt klart Grekland ♥ såklart.
Dock måste jag säga att det inte är Rhodos denna gång utan en båtluffning bland Greklands alla öar [och fastlandet]. Det skulle verkligen vara den ultimata drömresan. Att få se så mycket av Grekland som det är möjligt under några månaders tid.



Bring it on

Sitter och tittar på film.
Idag visar tv3 en favoritfilm. Nämligen 'Bring it on: in it to win it'

Datorn är paj

Kommer inte åt någonting what so ever på datorn just nu, så kommer vara lite frånvarande när jag inte har tillgång till någon annan dator nu ett tag framöver - så vet ni vad det beror på om jag blir borta mer än vanligt ..

Dumma dumma dator.

Jag har inte råd att ordna dig eller köpa en ny nu ..

Mixalis nya 2010

Älskar Mixalis och har länge gjort

Hans låtar är helt klart bland de bästa som finns och han har verkligen fångat mitt intresse för grekisk musik allt mer och mer för varje gång jag hör hans röst.

 

Den 21.a denna månad har han konsert i Thessaloniki och gud va jag önskar att jag kunde åka dit och gå på den, men tyvärr ser verkligheten inte ut så och jag blir kvar här i verkligheten istället.

- den verklighet jag inte vill leva i egentligen ..

 

 

Jag får njuta av hans låtar genom mina högtalare ett tag till istället ..

- detta är hans nyaste låt som släpptes nyligen. I'm in love with it ^^


En sväng till centrum

Datorn fungerar bättre .. vet dock inte om den är okej nu eller om problemet återstår och kommer upp efter ett tag. Det återstår att se antar jag ..




Hur som helst så skall jag nu ta på mig lite kläder tänkte jag och bege mig ner mot centrum en sväng. Har en del små ärenden att ta tag i och eftersom dagens planer ej blir av för jag inte får tag på min kära vän så använder jag denna tid på bästa sett ..


Vad gör ni denna dag?

Dåligt uppdaterande

Sorry för igår och det dåliga uppdaterande som var då. Anledningen till detta var att jag kom inte in på min dator .. Kunde logga in på den men sedan kom jag inte längre.

Nu börjar jag dock inse att den fortfarande inte fungerar fullt ut .. den hackar och stannar upp när den känner för det .. blir nog inte så mycket bloggande idag heller .. blir istället att göra en helåterställning på hela datorn tror jag ..

Ouzo

Fick denna bild via ett mail av min far igår ..
- ni tror inte att jag blev sugen

Ouzo är så underbart gott. Varje år jag åker tillbaka till Grekland köper jag en flaska [som jag dricker upp under semestertiden jag är där] och så köper jag en ny flaska när jag åker hem igen ^^
- just nu är jag väldigt sugen på lite ouzo faktiskt. hehe

Tråkigt väder

Okej, när jag vaknade idag sken solen några få sekunder sedan kom all moln ..

Nu sitter jag här nyduschad, bäddat sängen och funderar på vad jag egentligen skall göra av denna dag .. Tror jag faktiskt skall ta tag i alla tvätthögar idag trots allt ..


Vad skall ni göra idag?

Avatar


Alla har pratat så länge och mycket om denna film nu så till och med jag har blivit nyfiken på hur den egentligen är.

Kvällen kommer därför spenderas av många timmar till att titta på Avatar och se om jag kommer bli lite förälskad i den som så stor maritet redan har gjort - eller om jag kommer såga den helt eftersom jag vanligtvis hatar dataprogramerade filmer ..

Planerar morgondagen ..

.. men vet inte riktigt hur jag skall planera den ..
Om det blir tråkigt väder [med andra ord regn] så skall jag ta tag i tvätten och hålla mig till tvättstugan
större delar av dagen, men om det blir bra väder väljer jag mellan lite olika alternativ ..

- - -

•· åka till Skärholmens köpcentrum och titta en del i affärer samt även avsluta allt med en god lunch/middag ute i solen på någon mysig restaurang eller på en filt i någon park
•· sätta mig bakom ratten på bilen och åka iväg för en heldag med mamsen och papsen
•· lägga mig ute på baksidan i solen och bättra på brännan lite - dock kräver detta att det blir riktigt bra väder ute och det tvekar jag verkligen på att det blir


- - -

så allt återstår att se imorgon hur dagen kommer att se ut ..
Dock lockar såklart det ena mer än det andra och jag lutar just nu mot en av alternativen, men som sagt .. vi får se imorgon vad det blir ..

Nära att beställa biljett

Det regnar ute, ingenting på tv.n att titta på, ingen film som lockar, stökigt överallt och ingenting går som jag vill ..

Mitt i allt detta kom jag och tänka på att för exakt ett år sedan låg jag nu på Elli stranden i Grekland och hade den bästa tiden på det året. Jag var hemma för ett år sedan.
- tiden går alldeles för fort. Ett år har redan gått, och ännu längre måste jag vänta på att få åka hem igen. Jag vill inte vänta längre nu .. [85 dagar kvar]



Just nu har jag lust att bara klicka in på destination och beställa en resa ner till Grekland ♥ hittade tur och retur flygbiljett på en vecka för endast 1.283:-

VILL KÖPA DEN BILJETTEN OCH ÅKA!


Helt sanslöst vad jag saknar mitt älskade Ellàda nu. Kan inte bärja mig efter att få åka hem igen. Kommer bli den bästa resan någonsin - för så här mycket har jag aldrig längtat förr ..

Dumma mig själv

Ibland blir jag så himla sur på mig själv ..
Var helt säker på att jag hade tvättid idag 12.00 men självklart har jag tagit fel på datum när jag var nere och tog tid i början av veckan, så nu visade det sig att jag har tvättid imorgon klockan 12.00. Typiskt.

Imorgon har jag egentligen planerat in lite annat, men om det skall regna som idag går dessa inte att genomföra iallafall så då jag kan lika gärna tvätta. Men vad gör jag om det blir fint väder imorgon .. hmm .. finns nämligen ingen bra tid försen sent i nästa vecka i sådant fall - och jag behöver tvätta nu!

Biggest loser


- måste säga att denna kille är helt otrolig. Förstår inte hur han lyckats gå ner så mycket i vikt. Det är helt sanslöst. Men måste också erkänna att han gick från en inte så attraktiv tjockis till en helt otroligt snygg och tränad kille.


Han har ju blivit snygg .. helt sjukt hur mycket man kan lyckas med på bara sex månader.

Städ och tvättdag

Har tvättstugedag denna fredag ..
Med andra ord blir det mestadels tvätta idag samt en hel del städ mellan tiderna jag springer fram och tillbaka till tvättstugan ^^




Tänkte jag även skulle försöka med att lägga på en ansiktsmask idag också .. Skulle verkligen behöva det just nu. Även en hårinpackning skulle inte sitta helt fel .. men vi får se om jag hinner med det idag eller om jag får ta det någon annan dag istället ..

Vi börjar denna dag [efter en lång sovmorgon] med att titta på repisen av 'Biggest loser' från igår - eftersom jag missade det då. Hmm ..

Mamma mia

Drömmer mig bort till ett liv liknande det i filmen 'Mamma mia'.
- kan man inte få ha den till vardag får man drömma ..

New england style


Hittade denna fina bild på google igår när jag letade efter lite väggord.

Tycker om den enkla stilen som går lite i New england style. Lätt och enkelt men ändå så fint och välkomnande. Är faktiskt väldigt sugen på att göra något liknande själv att ha på väggen här hemma. Dock inte med de orden utan istället någonting i stil med: 'Home is where my heart is' eller något liknande ..

Arbetsintervju

Nu är jag hemma igen efter en sväng ner till centrum för arbetsintervjun på Ica Supermarket.

Det kändes som det gick bra, men man vet aldrig vad de tycker. Dock har jag erfarenhet inom de flesta områden när det gäller butiksarbete [vilket kommer till min fördel här] och innan den 24.e denna månad får jag veta om jag gått vidare till yttligare en intervju eller om denna dröm är över.
- så nu får jag gå här på helspinn i två veckors tid och bara hoppas på det bästa.


- - -


Hur som helst ..

Nu är jag tillbaka hemma och tänkte börja med att betala lite räkningar för att sedan torka av golven, göra lite lunch och titta på en film.
- tror jag blivit ett litet filmfreak på senare tiden ^^

Vet ännu inte vad det blir för film .. väljer mellan lite komedi eller verklighetsbaserat .. får se vad jag väljer för något senare. Kanske hinner jag med både två innan kvällen är här ^^

Seg morgon

Blev verkligen en seg morgon för min del idag.
- eller skall man säga förmiddag ^^


Har iallafall mestadels bara tittat lite på tv.n, tagit en lång dusch, gjort mig iordning, pratat med några av mina små sötnosar på msn och bara slappat. Nu skall jag se till att göra klart det sista här inför min lilla arbetsintervju som jag strax skall bege mig till.

Det jag har kvar att göra innan jag skall gå är:
♦ skriva ut cv - för säkerhets skull
♦ skriva upp lite frågor och funderingar kring jobbet
♦ ta hand om disken
♦ bädda sängen

sedan bär det av ner mot centrum och jobbsökande ♥ gud va jag verkligen vill ha detta jobb. Det skulle underlätta hela mitt liv.

Bakom bläcket


För ett tag sedan skrev jag ett mail till denna bloggerska, om att få ett eget inlägg på hennes sida - och nu finns jag där.
- klicka här så kommer ni direkt till mitt inlägg.





På denna blogg kan vem som helst [som har tatuering] dela med sig om varför man gjorde den. Eller varför inte bara visa upp den och vara stolt att den finns på din kropp.

Jag älskar denna sida.
Har helt klart planer på att göra ett till inlägg här sedan så fort jag har gjort min nästa tatuering.


Helt klart en sida att rekomendera om man gillar tatueringar.
I love it

Under the toscan sun

Filmdags igen för lilla mig.
Denna gång skall jag drömma mig bort om ett liknande liv som Frances i 'Under the Toscan sun'.

Mer Sabel



Sokolata



Ola dika sou


Mi chica


Ginesai erotas


Yassou Maria



Jag kan bara inte få nog av denna underbara kille.

Hans låtar har helt och hållet tagit över mina högtalare, men det gör mig ingenting. Jag älskar det ♥ och han får gärna stanna där hur länge han än önskar ^^ hehe


Ovanför är bara några av de låtar som spelas av honom just nu - på repeat. Men självklart är det mycket fler än dessa som spelas .. Dessa är dock favoriterna som kan aldrig någonsin kommer få nog av, och jag tänkte dela med mig lite av dessa till er - so enjoy.

Vampyr-maraton över

Skall ni sätta på det 22.a avsnittet av Vampire diaries - med andra ord det absolut sista avsnittet av denna säsong. Nu får jag börja leta efter någon annan bra serie att titta på under nästa vecka .. Frågan är bara vad skall jag välja nu?

- - -

Men nu först åter till att se klart på detta sista avsnitt och njuta varenda sekund av det ^^ sedan blir det en långpromenad ut i detta konstiga väder ..

Senare idag blir det bara lite städning här hemma, byta av sängkläder, diskning, torka golven och även skriva ut cv inför morgondagens intervju. Funderar även på att titta på en bra film som legat på datorn en bra stund nu, nämligen 'Under the toscun sun'. Har sett den en gång förut och den är ruskigt bra.

Fungerar på att täcka ..

.. mitt födelsemärke på benet som jag inte blir av med ..

Har försökt att få bort det, men det verkar inte gå så bra .. Inte ens laser fungerar så nu till det återstående sättet att kunna få bort detta - en tatuering.





Jag vill inte sluta med att ha tatueringar på hela kroppen, men ja har hellre en tatuering på insidan av vaden som folk kan fråga över än att alltid få en konstig blick och frågan av vad det är för någonting .. Är så himla trött på det.

Så .. frågan är nu: vad skall jag täcka ski*en med ..
Det behöver vara någonting större, eftersom det är lite utspritt efter försök med lasern för några år sedan, men jag vill även ha någonting betydelsefullt som är jag, har en betydelse och som jag kan stå för. Därför har jag kommit på en ^^





Det blir förmodligen en hibiskusblomma
Att hibiskusarna växer i Grekland är inget någon kan misskomma om man varit där nere. De växer överallt och är ståtligt fina. Finns i alla möjliga färger och är underbart fina.

Skulle inte vara helt fel att ha en hibiskusblomma på vaden - helst i knallröd färg då dessa är favoriten samt känns som en del av mig.

Självklart vill jag göra denna till min egen, kanske genom att göra någonting annat runt om eller skriva någonting.
- har några små funderingar på vad jag skall skriva i sådant fall ..

Sovmorgon tills nu

Hade tänkt jag skulle tagit mig upp ganska så tidigt imorse och tagit mig ner till MQ som har medlemsrea tills 10.00 men jag vaknade nu precis - fortfarande trött och utmattad, vet dock inte varför ..

Så istället för att stressa ner till rean struntar jag i den helt och hållet och tar mig lite frukost i soffan tillsammans med att se klart på de resterande fem avsnitten jag har kvar att titta på av 'Vampire diaries'.


Någon som vet när andra säsongen kommer komma ut?

Dags att drömma sig bort

Godnatt alla söta!

Nu har det blivit dags för mig att sova. Har varit en lång dag med mycket tv-tittande ^^ ganska så njutsamt faktiskt med tanke på att vädret inte är det bästa .. Så hoppas på att kunna få mig en god natts sömn nu. Imorgon återstår det att se klart på 'Vampire diaries' och även ta sig på en långpromenad. Men nu skall jag först se till att få drömma mig bort lite ..



Har haft många olika, konstiga och betydelsefulla? drömmar på senaste tiden .. denna natt tänkte jag börja med att drömma mig bort hem för en stund.

Dagarna räknas ner och jag längtar bara mer och mer i hela kroppen till mitt älskade Grekland ♥ längtar jag har i kroppen går inte att beskriva i ord längre .. Försöker bara få varje dag att springa iväg så fort de bara går så jag kan stå här med väskorna packade, biljetten i handen och ett stort leende på läpparna och åka iväg.


Mitt hjärta kommer snart bli helt igen

Tisdagskväll

Efter en heldag med massa vampyrer blir det nu en avkopplande kväll med en långpromenad, lite shopping [mat] samt eventuellt en film?

Hur som helst så behöver jag samla tankarna lite från vampyrerna ^^ och tänkte på någonting annat för ett litet tag.
- tills imorgon ^^ hehe


Vad gör ni denna kväll?

En paus mitt i allt

Har tagit en paus mitt i allt vampyr-tittande ..
Behövde vila ögonen lite från tv.n och samla all information lite grann innan jag går på nästa avsnitt ^^ [allt på engelska - utan någon svensk text].

 

- gillar att ha allt på engelska. Då slipper man den oftast dåliga översättningen och koncentrerar sig mycket bättre på vad de egentligen säger, uttalar sig och vad som verkligen händer.

 

 

 


 

 

Hur som helst ..


I denna paus passar jag på att göra några goda mackor [börjar bli lite hungrig], en kopp varm te, städa undan lite och sitter nu och tittar lite på årets sommarsortiment från Ikea.

 

Har länge tänkt att jag skulle skaffa mig lite vinglas - både vitvinsglas och rödvins. Nu finns det enkla och billiga på Ikea så jag funderar på om man skall passa på att köpa sig några på en gång ..

- hittade även några färgglada och snygga krukor samt en saft karaff i blått, vilket jag tycker mycket om. Får se om jag åker iväg någon dag kanske ^^

♦ Rödvinsglas 6 stycken för 39:-

♦ Vitvinsglad 6 stycken för 39:-

♦ Färgglada krukor 2 stycken för 19:-

♦ Blå saft karaff  99:-

 

 

Men hur som helst .. Nu skall jag återgå till att titta vidare på serien av 'Vampire diaries'.

- är just nu på avsnitt 14.


Sarbel

Hittade en massa gamla godingar på datorn igår när jag skulle rensa lite bland all musik. Kände att jag måste dela med mig av detta innan jag går ner till den öppna arbetsintervjun ..

 

 

Denna underbara söta, snygga, fantastiska killen ovanför i videon har spelats mycket i mina högtalare de senaste åren. Vet inte riktigt när jag började lyssna på honom .. men det var någon gång runt 2007 när han medverkade i eurovision song contest med denna låt.

 

"En dröm från ovan" om jag får säga vad jag tycker ^^ hehe.

Nu har jag börjat lyssna på honom igen. Självklart är denna gamla goding helt klart min favorit ♥


Vampyr maraton

Har blivit helt såld [som alla andra just nu] i vampyrer. Åtminstonde när vi kommer till film och böcker.

Det är ingen nyhet eller hemlighet att jag läst och kan alla Twilight böcker. Nu har dock den 5.e boken kommit ut 'the short second life of Bree Tanner' och den har jag faktiskt inte läst. Har dock stora planer på att köpa den så fort jag bara kan. Den skall minsann läsas ^^




Hur som helst .. nu har jag fastnat för 'Vampire diaries' som har gått på sexan, torsdagar 20.00 sedan en bra tid tillbaka ..

Jag har alltid missat det tyvärr men har alla avsnitt på datorn.
Igår började jag med ett litet "vampyr-maraton". Tänkte nämligen att jag skulle titta på hela första serien. Är sammanlagt 22st avsnitt à 40min styck. Med andra ord .. Jag har 880 minuters [eller ca 14½ timmars] serie att titta på ^^


Började dock titta redan igår, och hann faktiskt med hela 7 stycken avsnitt.
Idag skall jag dock fortsätta på denna underbara serie. Jag är helt fast - precis som så många andra är just nu i vampyrer.


Det är någonting speciellt med detta.
- mer än så kan man inte förklara denna kärlek ^^

Öppen intervju

Idag skall jag ha en hemmadag med en del filmtittande.
- berättar mer om detta i ett annat inlägg ..

- - -

Men först och främst skall jag göra mig iordning, skriva ut cv och gå ner till en öppen arbetsintervju som sker idag inför en butik som kommer öppna inom kort. En butik jag innan aldrig hört talas om, men vad bryr jag mig om det ^^ hehe. Bara jag kan få ett heltidsjobb så skulle jag vara glad.

Ja, jag har fortfarande arbetsintervju på torsdag inför ett heltidsjobb på Ica Supermarket, men man kan aldrig gå på för många intervjuer. Bara ta tillfälle i akt och gå på allt man kan få tag i.

- - -

Någon som vet något jobb som är tillgängligt ..
- tveka inte att höra av er! ^^

I love Greece

Jag kan bara inte få nog av denna kärlek ♥ Den är sann och kommer alltid att finnas inom mig,
oavsett vad folk tycker, tänker och säger om det ..

Skaffa mindjeväska?

Hittade denna enkla men ändå mycket snygga midjeväska för ett tag sedan, och har ärligt sedan dess varit mycket sugen på att klicka hem en ^^

 

Nu är sommaren här och årets Greklands resa börjar närma sig. Skulle inte sitta helt fel med denna midjeväska under denna period ..

- lätt och enkelt får jag med mig allt jag behöver [nycklar, mobil, kamera, extra batterier, plånbok, mediciner m.m.] lätt och enkelt runt midjan.

Kostar dessutom endast ynka 130kr

 

 

I think I like this a lot.

Eller vad tycker ni?


Drumline

Blir en film till lunchen.
Denna junidag blir det 'Drumline'

Dagens lunch





Dags för lite lunch
såhär efter lite god morgon träning.
- idag står bulgursallad på menyn som består av:

• bulgur
• bladsallad
• tomat
• paprika
• gurka
• sockerärtor
• majs
• kycklingfilè







Morgon gym

Vaknade vid strax efter nio imorse ..

Utan den minsta tvekan hoppade jag upp ur sängen, tog på mig kläder och drog iväg till gymmet.
Träning

Blev en timmes running och även lite bänkpress, cykling och yoga. En mycket bra start på morgonen. Hade sedan tänkt jag skulle ligga och sola idag men efter träningen insåg jag att det tjocknat till på himlen och solen vill knappt tränga igenom all moln. Blev därför iväg en sväng till solariumet istället och tog en liten snabbsolning där ^^

Nu är jag tillbaka hemma igen och det är dags för lite lunch.
- kanske även en film eller två denna tråkiga sommardag ..

Söndag

Blev en solig söndag denna junidag.

Åkte iväg till stranden en stund idag vid lunchtid. Dock kom molnen just till denna plats efter bara en timmes solning, så istället för att bli ledsen åkte jag hem i fundering på vad jag nu skulle hitta på .. När jag väl kom hem insåg jag att här sken fortfarande solen riktigt bra. Lite moln här och var som täckte solens strålar, men med den fart de hade var de snart förbi. Blev därför ett par timmar till i solen på baksidan ♥

Det syns på mina händer just nu att jag legat i solen idag. Lite färg fick jag nog allt.




För hoppningsvis blir det fint väder imorgon också. Då skall iallafall jag spendera några timmar i gräset med solens strålar mot min kropp direkt efter morgonens träningstimmar. Här skall det brännas fett ^^ hihi


Någon som vill göra mig lite sällskap?

90 dagar

Jag håller räkningen som aldrig förr till årets Greklands resa

Känns som det var igår bara jag skrev det här inlägget om att det var 100 dagar kvar tills vi skall åka. Nu har det gått tio dagar redan sedan dess och det är nu bara nittio dagar kvar tills vi åker.
- gud så jag längtar. Helt sinnesjukt mycket.



Beach time

Sovit i tolv timmar och känner mig ärligt lite irriterad ..
Inte alls lust att vakna så sent att dagen bara springer iväg .. men men, sådant är livet idag tydligen .. bara att gilla situationen och göra det bästa av saken.

Idag blir det därför iväg till stranden och försöka få lite bränna på kroppen ^^ så nu blir det att packa ihop lite saker inför några timmar at the bach
♦ filt
♦ bikini
♦ bok
♦ glasögon
♦ chips

och lite annat smått och gott.


Vad skall ni göra idag?

Nya skor under sommaren



Skrev i ett tidigare inlägg här idag att jag skulle svänga förbi in på H&M och köpa bland annat en klänning/tunika .. dock blev så inte fallet.

Efter dagens lunch [thai och sushi] så var ingen av oss sugen på att gå i affärer, utan gick en sväng längs bryggan istället och mös. Med andra ord fick ingen klänning, tunika eller någonting annat följa med mig hem till garderoben ..




Däremot hittade jag lite senare dessa tre par skor på skopunkten, där vi var inne en snabbis eftersom jag är i stort behov av ett par nya walkingskor - eftersom mina har gått sönder helt och hållet.

Såklart blev det tre par skor till priset av två.
- nu borde jag klara mig hela sommaren utan minsta problem. Har både walkingskor, flipflop och ett par andra lågskor som fungerar till de flesta tillfällerna.


• walkingskorna kostade 299kr
• flipflopen kostade 249kr
• lågskorna kostsade 299kr

Hemma efter en utedag

Nu är jag åter hemma igen efter en heldag ute.

Blev först en runda ner till centrum där vi käkade lite lunch, gick runt och mös längst bryggan och bara njöt av sommaren och sällskapet gemensamt. Efter det blev det såklart en promenad hem igen för att sedan åka iväg och handla lite saft och vidare på en överraskning pappa hade tänkt ut ..

Efter ca 15 minuters bilfärd befann vi oss i Nykvarn - Taxinge slott [kakornas paradis].
Vet inte om jag någonsing har sett så mycket kakor i hela mitt liv .. visste knappt vad jag skulle ta för någonting, men slutade iallafall med en marängkaka med konjak samt en marängbulle med vaniljkräm och en mer saft.
- var fruktansvärt gott och mysigt. Tack mamma och pappa för en jätte mysig dag.




Psst .. följde även med lite sommarskor hem idag ^^
- skriver mer i nästa inlägg om dem.

Svårt val


Hittade dessa tre på H&M's hemsida.
- måste erkänna att dem alla tre är mycket snygga och jag skulle kunna tänka mig
allihop just nu faktiskt ^^ hehe


Men skall ta och se vilka jag kan hitta och testa dem så får vi se vilken som får följa med mig hem idag
från dagens runda på stan.



Just nu lutar den mot antingen den för 99:- eller den för 129:- eftersom jag är mer ute efter någon med mycket färg, men den leopardfärgade tror jag kan vara riktigt luftig och skön ..

Heldag med mamma och pappa



Idag skall jag ha en heldag med min mor och far.
Är inte säker på att jag vill ses med dem bredvid mig i stan idag direkt [eftersom de är jätte bruna förmodligen och jag är blekfis än så länge], men sådant är livet, bara gillar't och bege sig ut sedan ..

Hoppas på lite sushi till lunch, en god yoghurtglass i solen och bara en massa myspys hela dagen ♥ Måste försöka komma ihåg att hoppa in på H&M en sväng också och titta efter en mascara och eventuellt en billig tunika/klänning. Skulle inte vara fel med en som har mycekt färg.

Solsken

Blir lika glad varje morgon när solen skiner in genom fönstren - precis som den gör idag. Jag älskar't

Skall se till att vara ute större delen av dagen idag. Dock blåser det väldigt kalla vindar just nu så får ta på mig leggins och lägga ner shortsen i väskan. Blir det varmt senare under dagen när jag är ute får jag hoppa bakom en buske eller in på en toalett och byta ^^


Nu skall jag snart föna håret och sedan bege mig ut i skogen en sväng och plocka lite blommor tänkte jag.

Uppdatering

Skrev här tidigare idag att min lilla puma inte ville starta.

Den enkla förklaring varför är denna: lilla J hade varit iväg och kört en sväng igår med lilla bilen och glömt stänga av lyset. Detta betyder med andra ord att batteriet är DÖTT på bilen. Aaah, blir galen på killar. Skall aldrig låta en kille köra bilen igen ^^ haha.

Många år sedan

Hittade denna bild bland alla blandade i en mapp på datorn.

Vet faktiskt inte vilket år detta är taget, men 04 eller 05 måste det vara .. Herregud vad tiden går fort. Detta är alltså taget för en ca 5-6 år sedan ..





Kortet är för övrigt taget i Grekland såklart ^^ första eller andra gången vi var på Rhodos. Denna kväll har ett historiskt minne - som kommer få vara kvar så länge jag lever. hehe

Vi satt på Corner [som en bekant ägde och de flesta av mina vänner jobbade] och istället för att ta varsin drink / öl eller något annat så bestämde mamma och pappa att beställa in en "cub". Med andra ord en 2 liters drink med långa sugrör att dricka ur - allihop tillsammans.

Kan ju sluta med att förklara att min syster [som då var 14-15år] drack lite för mycket. Hon tyckte det smakade saft och drack som aldrig förr. Slutade med att mamma sa åt mig att dricka så mycket jag bara orkade - så fort som möjligt! ^^ hehe


Kolla förövrigt va brun jag var ..
- och då har vi bara varit där en vecka eller någonting ♥
[jag längst till höger i brunt hår och vitt linne]

Dumma puma

Jäkla bil. Nu är jag nära på att skrota skiten. Arg jag blir.

Här skulle man ta sig en sväng med lilla puman och panta lite flaskor, så man skulle bli av med dem men inte vill min lilla puma starta då inte. Nej då. Händer ingenting med varken dosan eller nyckeln ..

- - -

Med andra ord:
Sitter här och kommer inte åt min bil på varken det ena eller andra sättet ..

Vad gör man nu?

Det intessanta samtalet ..

.. jag fick imorse var angående ett jobb i höst.

För ca ett år sedan brändes många butiker ner i Södertälje. Willys har byggts upp igen och likaså Ica byggs upp igen just nu och skall vara klart till september månad ..





Såg igår på arbetsförmedlingens hemsida att de söker butiksmedarbetare och jag skickade självklart in ett cv på en gång. Idag ringde de och tyckte jag verkade intressant så på torsdag skall jag ta mina små fötter och traska ner till centrum - arbetsförmedlingen på arbetsintervju. Jihoo

Tror inte ni kan förstå hur glad jag är.
Jag trivs bäst i kassan med Icakläderna på. Självklart har jag inga problem med att hjälpa till på golvet och plocka varor, sortera i hyllorna, städa och annat med men kassan är mitt esse, det har jag lärt mig under åren. Dessutom skulle det vara så himla skönt med en stadig inkomst - vilket skulle leda till mer sparande och fler roligheter.
- kanske en lång weekend till London i vinter eller varför inte en vecka till Slovenien och träffa lite vänner ♥


Så frågan är ..
Åker Ica kläderna på snart igen?

En del av mitt hem


En liten bild av mitt hem från ovan.



När mamma och pappa åkte hem från Grekland - Samos häromdagen tog de detta foto till mig från flygplanet. Det är alltså en del av mitt hem från ovan. Har länge tänkt att jag ville ha ett sådant foto för att verkligen kunna se hur det ser ut, och nu har jag det. Jippi ^^

Jag har dock inte lyckats komma underfund med vart jag bor exakt, men det skall nog kunna gå att lista ut. hihi

Intensiv morgon

Denna morgon har jag har hur mycket energi som helst i hela kroppen. Har studsat runt som en liten galning här hemma ^^


Har redan hunnit:
• bädda sängen
• diskat
• dammsugit
• plockat undan på balkongen från igår
• duschat och gjort mig i ordning
• tagit emot ett väldigt intressant samtal [skriver mer om det i ett senare inlägg]


och allt detta på bara kanppa två timmar ..
Nu tyckte jag att jag hade rätt i att sätta mig här ett litet tag innan jag skall återgå till vardagen som idag kommer innehålla lite blandat smått och gott.


Bland annat: dra iväg en sväng ner till banken, åka och handla lite frukt eftersom jag glömde bort det igår ^^ hehe, gå en långpromenad i det fina sommarvädret, åka iväg till stranden en sväng och ta massa kort, dansa lite zumba och eventuellt gå förbi tatueraren och titta på lite priser ..

Duffy

Har letat lite ny musik på sista tiden [nej inte bara grekisk musik i mina högtalare jämnt och ständigt] men har haft lite svårt gör att hitta någonting jag tycker om ..

 

 

Nu har jag däremot fastnat för Duffy.

Tidigare har jag inte gillat hennes låtar speciellt mycket. De har inte sagt mig någonting eller kommit ända in i mitt hjärta med något budskap, utan har mest varit tom musik som jag inte direkt har brytt mig så mycket om. Men gissa vad .. Tiden förändras och även min smak .. Helt plötsligt känns hennes låtar ganska harmoniska och sköna. I've started to like this kind of music.


Lyssnar på musik bland annat

Har lite sprall i benen idag, då min fot börjat bli bättre. Svullnaden är nästan borta helt och jag har inte alls lika ont längre. Jipii ^^

Detta medför såklart att jag är lite sprallig i benen och vill gärna göra hundra saker på en och samma gång. Testade med att gå en liten runda förut, men så bra är tydligen inte foten ännu. Aj så ont jag fick efter några hunra meter.

- - -

Tänkte därför jag skulle göra lite nytta här hemma istället. Balkongen skall jag göra iordning ordentligen idag. Dammsög den igår så nu tänkte jag fixa till blommorna lite grann, torka av bordet, ta fram grillen till kvällens grillmiddag ♥ och även skriva en liten inköpslista. Måste iväg och handla lite senare. Ingen frukt och inga grönsaker hemma nästan, och måste även ha lite mandelflarn och torkad frukt och knapra på så jag håller mig ifrån allt godis och liknande ..
- allt detta gör jag såklart med ett leende på läpparna och en massa bra musik i bakgrunden ^^


Vad gör ni idag?

Skall bli så gott

Det skall bli så fruktansvärt gott med en nygjord gyros - såfort vi kommer ner till Grekland i september. Gud va jag längtar efter en varm och god gyros och en kall mythos under parasollet på stranden. Mums! ♥


För er som inte vet så består gyros av:
• ett slags "pitabröd"
• gris kött
• pommes
• tsatziki
• rödlök
• gurka
• tomat
• paprikakrydda


Konstig dröm

Drömde inatt att jag började på collage tillsammans med en massa annat tråkigt folk, jag mer än gärna hade sluppit ..

Medans alla andra bodde i studentkorridorer, i små trånga lägenheter två och två så bodde vissa av oss i stora flotta lägenheter som hade köpts ut åt oss av våra föräldrar. Jag var en av de lyckliga att få en lägenhet av mamma och pappa.


- - -


De hade inrett lägenheten i new england stil med grekiskt tema. Jag hade en stor fin balkong med sol från morgon till kväll, jätte mysigt litet kök, tillgång till gymmet dygnet runt, stort fint garage med mera.


Mitt bland allt detta var även ett av mina ex från högstadiet där. Han skulle också plugga på samma skola, och även många av samma kurser som mig .. flirtade med mig första sekund. Berättade att han hade drömt om en framtid tillsammans med mig.

Jag var singel och hade ingen att bo med. Valde efter ett kort tag att få honom och flytta in tillsammans med mig i min lägenhet, och bara fem minuter senare var hans saker också inflyttade i samma lägenhet. Sedan vaknade jag upp så drömmen stannade där ..


- - -


Helt sjuk dröm.

Jag var tillsammans med honom någon få vecka i 7.an eller någonting? och sedan dess har vi inte setts mer än ett fåtal gånger. Förstår inte vart han kom ifrån helt plötsligt .. haha

Center stage

Dags för dagens film.
Idag blir det Center stage som gäller - helt på engelska också ♥

New greek song 2010

Denna låt 'illusion' med Xristos Xatzinasios är en ny låt för år 2010. Denna låt tävlade han nämligen med i den grekiska uttagningen av vem som skulle representera Grekland i eurovison song contest i år.

För mig är det ingen tvekan om att låten 'Opa' med Giorgos var helt klart ett bra val av grekerna, men denna låt kommer också spelas en del i sommar för min del ♥
- tycker den är harmonisk och mysig.


Sedan är han också väldigt snygg, så ett litet extra plus för Xristos ^^ hehe


Tillbaka till verkligheten

I eftermiddag kommer mamsen och papsen hem tillbaka till verkligheten efter en veckas semester i Grekland - Samos.

 

 

Det verkar som de haft en mysig och underbar vecka tillsammans - vilket jag självklart hoppas på också. Men nu är det dags att släppa den underbara grekiska atmosfären och bege sig hem till Sverige och verkligheten igen.

 

Dock inte för allt för lång tid. De åker nämligen med till Rhodos i år, och tills dess är det ju nu enbart 94 dagar kvar ♥


Hemsk natt

Usch, har varit vaken större delen av natten på grund av sådan smärta i ankeln.
- inte alls kul.

Nu på morgonen verkar den dock ha börjat gå ner en del i svullnad, men gör fortfarande kraftigt ont. Får kanske proppa i mig några värktabletter .. gillar det inte, men denna smärta är nästan outhärdig ..





Idag blir såklart en seg dag till här hemma eftersom jag har så fuktansvärt ont, men någonting skall jag allt se till att hitta på lite lätt här hemma ^^ tänkte jag skulle försöka ge mig på följande under dagen;


♦ byta vatten till ynglerna
♦ torka av hyllor, bänkar, bord m.m
♦ skruva ner hyllan i sovrummet och flytta denna till mitten ovanför sängen [ommöblerat i rummet]
♦ diska en del
♦ ev. göra lite kakor
♦ titta på lite material till den nya bokhyllan jag skall göra
♦ torka av golven


sedan skall jag även försöka hinna dammsuga av balkongen också och göra några fina kollage på photoshop tills den kommande bildhållaren i bokhyllan.

Med en svullen ankel ..

.. sitter jag nu här i soffan och dör för jag är så uttråkad.


Skulle snabbt och enkelt skynda mig upp ur sängen men hoppade ner lite för fort precis vid kanten av sängen och slog i hela högra ankeln. Nu är den helt svullen och blågul, så blir detta sämre får jag nog uppsöka läkare och se hur illa därtill det är.

Kan stödja mig på foten men det är knappt.
Går inte alls att vika foten, så gå normalt är bara att utesluta. Jag får nu släpa foten med mig för att kunna ta mig omkring ..

Förena mina älsklingar

Snart är det dags för mig att förena mina små älsklingar till ett och samma ^^

En sväng förbi Starbucks innan beachtime, kan det blir mycket bättre än så. Japp det kan det faktiskt. Ipoden hänger självklart med till Grekland, fullproppad med en massa skön musik. Mestadels grekisk såklart ^^

 

Så .. Starbucks coffee, Rhodos Elli beach och lite grekisk musik: UNDERBART!

- enbart 95 dagar kvar nu.


Make it happen

Dags för lite mer dansfilmer för min del.
Idag står 'make it happen' på schemat - först och främst iallafall ♥

Morgon igen

Så var det åter igen morgon [okej, har varit uppe någon timma] och jag skall nu ut på en promenad. Tänkte jag skulle gå upp mot Torekällberget idag och sedan ner genom centrum en sväng ..

Efter det blir det sedan lite god lunch, i form av en citrussallad och kanske en film till det?
Annars skall jag även byta sängkläder idag, försöka hitta lite ny bra grekisk musik att lägga in på ipoden samt städa balkongen som är full med pollen just nu och även kanske en sväng till gymmet senare på eftermiddagen ..


Vad gör ni denna tisdag?

RSS 2.0