Material

Nu finns allt material hemma till att starta min älskade dagbok ♥ så här skall skrivas av alla känslor/aggressiviteter/tankar/drömmar med mera nu. Skall bli så himla skönt att ha någonstans att göra av med allt detta som bara gror i mitt huvud just nu ..

Skall verkligen se till att försöka skriva några sidor varje dag - oavsett om jag har en lugn eller hektisk dag. Detta gör jag för mig själv och jag vet det hjälper [har skivit dagbok länge, men inte varje dag].





Detta använder jag mig utav för att skapa en fullständig dagbok:



Svart och röd penna
- den svarta för att alltid skriva med. Den röda för att utmärka vissa saker mer tydligt. Så som viktiga ord att komma ihåg eller liknande.


Kuvert i storlek A6 och A7
- lagom stora för att få plats med i dagboken. Här gömmer jag undan brev till mig själv senare i livet / ordvitsar som berört mig / brev, lappar från någon käraste / bekännelser / små foton som betyder något speciellt med mera.


Tjockare papper i A6 och A7
- dessa går bra att skriva små notisar på och lägga i kuverten eller sätta fast separat på sidan.


Små papperslappar
- dessa är ca 2cm höga och ca 10 cm långa. Ser till att ha dem i fickan / plånboken / väskan vad som helst, sålänge jag lätt kommer åt dem när jag hör någon bra visdom / mening eller bara någonting speciellt någon säger till mig.


Stickers
- i olika former / storlekar / betydelser. när jag skriver av mig innersta känslor eller sådant som har med kärlek & grekland att göra använder jag mig ibland av dessa. Dock inte i överflöd. Bara någon gång då och då ..


Fotofästen
- en rulle med 500 stycken små fotofästen. Dessa är bara ½ gånger ½ cm stora men perfekta att sätta fast kuvert / små lappar / brev - allt möjligt med. De är nämligen dubbelhäftande. Bättre än lim som oftast kan göra vanligt tunt papper lite mjukt och bubbligt. Med dessa sitter allt fast jätte bra utan att klibba eller förstöra pappret.

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

OM BILDER OCH PHOTOSHOP
- Jag använder mig utav photoshop 7.0, picasa samt paint när jag redigerar mina bilder.
- Lite angående bloggdesign har jag lärt mig, och jag lär mig allt mer eftersom. Svarar gärna på era frågor, ett annat alternativ är att besöka designadinblogg.se som har många bra förklaringar på bloggdesign
- Angående photoshop frågor så svarar jag ej på dessa då det oftast är lite komplicerat att förklara.
google.se finns däremot svar på de flesta frågorna

MIN ÄLSKLING
- Jag fotar med min Nikon D60. Mer information om den kommer mer tiden
- Vill ni ha tips på bra systemkameror skulle jag gå till en fotoaffär eller andra ställen som säljer dessa.
Det är omöjligt för mig att veta vad som passar just dig. I affärerna kan de dessutom svara på alla dina frågor

TACK SÖTA NI..
..för att ni respekterar detta och kommentera nu trots ovanstående. Era åsikter betyder mycket för mig :)


Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mail: (visas bara för mig)

Har du också en blogg/hemsida?:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0