Mindre än femtio dagar kvar

Jag kan inte förstå vart tiden tar vägen, men idag är det mindre än femtio dagar tills jag åker hem till Grekland igen ♥ ni anar inte hur mycket jag längtar!

Saknar mina vänner, solen, stranden, moppeåkningen, maten, drickan, atmosfären, naturen - ALLT!! så sjukt himla mycket. Men om femtio dagar från idag ligger jag antingen på stranden eller sitter på en moppe just i detta ögonblick.

OOOHHH, VAD JAG LÄNGTAR HEM!!!!!!

Lördag

Denna dag har jag [även precis som alla andra dagar] en del saker på schemat att ta tag i.


Idag skall jag nämligen:
♦ skriva inköpslista till en speciell middag nästa vecka
♦ dammsuga
♦ plocka undan luftmadrassen och allt annat smått efter att mina kära vänner Jimmie och Alexandra har varit uppe här i 6 dagar tillbaka
♦ slå in mammas paket - hon fyller år på tisdag
♦ tvättid 17.00 - 22.00
♦ få upp myggnätet på balkongen
♦ börja packa inför campingen och se vad som saknas, samt åka och handla det


sedan har jag säkert en massa annat också att göra, men det kommer jag inte på här nu .. Nu skall jag nämligen ta tag i att hoppa in i en dusch snart [efter några till inlägg här] och sedan börja med alla saker jag har att göra denna lördag.


Vad skall ni göra denna dag?

I'm not dead ..

.. har bara semester och en massa saker att göra hela dagarna, så jag hinner inte riktigt med denna blogg tyvärr. Får skriva några få inlägg nu under sommaren bara och sedan ta tag i detta efter semestern igen.

Akropolis

 

Under årets två veckor i Grekaland - Rhodos skall jag verkligen njuta av varenda sekund - mer än vanligt. Ta in doften, naturen, kulturen, språket, ja allt till 150% x 100 ♥

 

Har tidigare berättat att jag kommer göra lite nya utflykter i år. Ett av dessa är att ta moppen upp till Lindos Akropolis under en dag.

Denna dag kan jag garantera att jag kommer ta minst 300 kort ^^ jag är som galen med min kamera när jag är utanför hemmet, och när jag åker hem till mitt älskade Ellàda blir det alltid överdrivet mycket bilder!

- but I LOVE IT!



Nu börjar kroppen verkligen känna att det enbart är två månader kvar tills vi skall åka!
- och tiden kommer gå fort också eftersom de kommande 5 veckorna är fullspäckade med massa kul som skall hända, så tiden kommer gå ännu fortare än vanligt.

Måndag

Typsikt att det skall vara sådant här väder idag ..
Första dagen på över en vecka som jag känner mig hel igen och har ork till att faktiskt ta mig ut och sola lite grann, gå promenader med mera, och så skall det vara såhär trist väder. Suck alltså!


Men men, vad skall man göra ..
får helt enkelt se till att sysselsätta mig på andra sätt denna dag, kanske i form av att:
♦ spraymåla badrumshyllan svart
♦ en promenad i tråkigt väder
♦ diska
♦ bädda sängen
♦ skriva lite dagbok om mr ..
♦ åka en sväng till Skärholmens köpcentrum och titta lite i affärer
♦ gå ner till centrum - cleas ohlsson och köpa liggunderlag

♦ drömma mig bort till Grekland

blir med andra ord en måndag med lite blandat att hitta på.
me like it ♥ skall bli så himla skönt att äntligen få komma ut i den friska luften ett tag igen.

Helgen som var

Tog lite ledigt i helgen som var för att verkligen repa mig ordentligt från denna förskylning jag dragits med - och jag tror den snart är borta. Jipii ^^

Bara lite slemhosta kvar som jag skall försöka bli av med, men febern är tack gode gud borta. Så trött på att kallsvettas hela tiden. Hoppas jag slipper det nu på MYCKET länge!





Helgen som var spenderades med andra ord mestadels i soffan framför tv.n med en filt och mycket filmer/serier. Mina ögon är nästan helt fyrkantiga nu känns det som ^^


Vad gjorde ni i helgen?

Symi i sommar?


Funderar på att ta mig en trip över till Symi när jag åker hem till Grekland - Rhodos i år.

Så mycket olika alternativ som det finns att göra under de två veckorna jag kommer vara på Rhodos i år så har jag bestämt mig för att testa något nytt och även ta flera dagar till att göra saker. Åka på utflykter och annat kul istället för att alltid vara så galen i stranden och solen ^^
- självklart skall jag ligga även där. Tro mig. Mycket!

Men hade tänkt jag skulle hitta på lite andra saker också och detta år är en dagsutflykt med båt över till Symi någonting som lockar väldigt mycket.


Vi får se hur det blir, men just nu är detta ett av de saker som jag tänker kolla upp och eventuellt genomföra under en dags period.

Sovtäcke



Igår införskaffades lite sovsäckar [eller sovtäcke som dessa hette] inför sommarens camping.

Börjar faktiskt längta en del till dessa campingdagar. Skall verkligen bli jätte kul, spännande, mysigt .. Sen hoppas jag verkligen att vi kommer få bra väder så vi slipper frysa ihjäl och bli dyngsura ^^ men skulle inte förvåna mig om det faktiskt skulle bli skitväder just dessa dagar. Skulle vara så himla typiskt.

Gårdagen

Det blev en intensiv städdag igår fast jag hade lovat mig själv att ta det någelunda lugnt.
Jag är dock ingen bra person på att göra saker lagom. Antingen softar jag eller så kör jag fullt ut och igår blev verkligen en heldag med städ.

Tog och städade hela hemmet från tak till golv - rum för rum och det enda som är kvar idag är att dammsuga soffan samt torka fönster och speglar .. Hade även tänkt jag skulle ta och gå ner till förrådet och städa lite idag också, trots det fina vädret. Men med feber, hosta och astma så känner jag tyvärr inte för att ligga ute i solen denna dag ..


Vad skall ni göra idag?

Dagen i planer

Blir såklart en lugn hemmadag idag också eftersom jag fortfarande är sjuk [hostar och feber till massvis], men det betyder inte att det inte finns saker att göra för det.

En del småsaker kan man göra och annars får man passa på att göra saker man annars inte skulle göra för det fina vädret - som idag gömmer sig mycket bra.


Så dagens att göra är:
• skriva lite i dagboken
• leta lite information och prisuppgifter på utflykter och annat i Grekland
• planera lite packning inför semestern
• beställa present till mamma
• skriva upp lite saker att titta på vid Ullared
• diska
• bädda sängen
• dammsuga soffan
• ev. rensa lite i överskåpen i köket/matsalen och garderoben

Vansinne eller dröm?


Medans andra farar för denna sits är detta för migen dröm att bo såhär, i en tajt slättsby. Kan inte förklara nog med ord hur mycket jag skulle älska det!

Vad säger ni ..
Dröm eller mardröm?

Fortfarande sjuk ..

Inte alls kul detta ..
Men inatt har varit den värsta hitills .. Tror jag vaknat ca 10 gånger eller någonting bara för denna hostans skull .. Vaknade inte försen nu vid halv tio men känner mig inte utvilad för det inte. Nope, är hur trött som helst ..

Blir verkligen till att mestadels vila upp mig idag så kan jag njuta av den sol och värme som lovas komma till helgen.

RSS 2.0