Linnégatan 7



När man suttit fastklistrad i soffan en heldag här hemma (nästan utan att ens gå på toaletten, haha..) fick jag ett stort behov att av röra på benen igen.
Så när jag gick upp och såg posten med ett exemplar av nycklar till den nya lägenheten gjorde jag mig snabbt klar och begav mig upp till den okände lägenheten på Linnégatan för att ta alla mått och en del foton.
Nu är lägenheten inte okänd längre, då jag tillbringade nästan 2 timmar i lägenheten tidigare idag. Alla mått är tagna och många idéer kringgår nu i mitt lilla huvud..




Flyttdatum är dock ändrat på grund av många anledningar och flytten kommer att ske den 29 augusti :)



Tar nya tag i livet




Jag kan nog glömma att leva på samma goda sätt igen, eftersom jag förlorat min finaste vän - min morfar. Livet kommer aldrig infinna sig till detsamma igen, jag kommer aldrig känna den glädje som fanns när han var en del av mitt liv här i verkligheten. Nu finns han vid min sida var dag som en skugga, ser varje steg jag tar och hjälper mig igenom livets alla gåtor.

Som ni kanske förstår är det på grund av hans bortgång
som även jag har varit lite borta på sista tiden. Detta tog riktigt hårt på mig och jag har försökt komma förbi de värsta tårarna och jag tror nu att jag har insett att hans liv lever vidare i mitt, för i mitt liv kommer han alltid att ha en speciell plats!


- - -


Den sista tiden..
.. har varit riktigt svår men jag har ändå varit nere en vecka i Skåne - Helsingborg för att komma ifrån en stund. Jag passade på att umgås med vänner, shoppade lite och strosade runt på Helsingborgsfestivalen.
- Ett inlägg om festivalen kommer senare med bilder.


Hjärtat känns tomt och svider..



Var dag är en kamp mot sorgen och ilskan och var sekund svider det i hjärtat på mig. Försöker reda upp mitt liv och leva vidare för din skull, för det vet jag att du hade velat men ingen kan någonsin förstå hur svårt det är och hur mycket det svinder i mitt hjärta. Vill egentligen bara gråta tusen tårar men vet att det inte är vad du vill jag ska göra så biter ihop var sekund, minut, timma och dag för att klara detta för fy va svårt det är :(

Jag saknar dig så otroligt mycket!! ♥ Kan inte förstå att du är borta.. det är en obeskrivlig känsla i hela min kropp, den känns så tom och livlös.. Älskar och saknar dig mer än jag någonsin kommer kunna sakna någon annan!



Du är saknad i all evighet!



Igår kändes det som att du var någonstans mellan två världar, idag var borta men ändå här.. Kroppen din hade redan gått vidare men du fanns hela tiden där när jag pratade med dig, berättade hur mycket du betyder för mig, att jag kommer sakna dig och att du kommer leva vidare i min värld tills dagen jag ej finns mer..


Du är min själsfrände på så många olika sätt och det har och kommer aldrig någon/någonting att kunna ändra på.


Jag älskar dig morfar! Hoppas du hörde när jag pratade med dig idag och att du får slippa lida. Vill dig allt gott, även om jag kommer må skit ett tag framöver så kommer jag kunna glädjas åt att du slapp må allt för dåligt.


Love you

Ville bara säga..



.. att jag älskar dig morfar ♥


I hela livet har du alltid funnits där vid min sida och det kommer du alltid att göra, vad som än händer. Men du kommer vara ENORMT saknad den dag du blir den finaste ängeln som försvinner från min värld.

Du kommer leva vidare inom mig som den fina och underbara människa du alltid har varit!



Godmorgon världen




Foto: Jag


Vaken och någelunda pigg efter en heldag i vår STORA huvudstad Stockholm..
Det blev en hel del gående igår när vi gick runt i 3-4timmar överallt för att sedan gå runt på Gröna Lund i ca 6-7 timmar också..

Vi satte oss framför TV.n när vi kom hem inatt men det tog inte många minuter innan jag började gno mig i ögonen och jag insåg att det är bara att gå och lägga sig. Nu är jag vaken, 9 timmar senare med gårdagens smink kletat i hela ansiktet..


Min första tanke när jag vaknade:
- "Vart är jag?"
Min andra tanke:
- "Vad är klockan?"
Min tredje:
- "HALV TIO... shit, dags att gå upp"
Min fjärde:
- "Min mun stiiiiinker!!!"

Bra start på dagen! Det absolut första jag sakll göra nu är att borsta tänderna och ta en dusch.. haha..



Dödens blogg



- Jag ser en människa världen emellan


En död mamma, en mask, ett embryon ett liv mellan liv och död...

Det sägs att en människa antingen hamnar i helvetet eller himlen efter dens bortgång påväg till ett andra liv.. Ibland händer det att denna människa inte är välkommen till andra sidan, porten är stängd och denna person hamnar i ett "liv" mellan de två världarna i ett försök att ta sig tillbaka till jorden, och ibland kan hända att den lyckas... to be continued... se filmen!




The unborn. - Bilden är tagen från google.se







Grillkväll



Har nu besök från skåne och småland så bloggen får ligga lite i andra hand nu en vecka framöver.. Men skall försöka uppdatera bloggen så mycket som möjligt ändå :)


Kvällens citat

- Vi skulle komma underfund med hur ett sällskapsspel fungerade..
Alexandra: Man skall vara i lag, så det blir två och två..
Jimmie: Ja men då kör vi killarna mot tjejerna va?
Alla: Ja klart att vi gör det.
Michaela: Jag och Alexandra vinner lätt
Jimmie: Ja då kör vi du och jag Jerry.

HAHAHA, ja vilka andra killar finns det här? :O





Fruktsallad? Nej - Smoothie



Efter dagens "shopping" kom jag även hem med lite frukt och nej det skall inte bli fruktsallad, det skall bli ett par smoothies :)

Jag testade för några dagar sedan att köpa en ny produkt på marknaden, nämligen en påse med fruktblandning till att göra en smoothie. Det enda man behövde tillsätta var juice och sedan blanda allt tillsammans. Resultatet.. helt okej faktiskt.
Det är dock mycket godare att göra sin egna, precis som jag gjorde med blåbärsplockningen

Foto: Jag

Idag blev jag dock sugen på att göra min egna blandning så jag köpte lite mango, papaya, honungsmelon och päron och resultatet.. jaa, det får morgondagen bevisa då jag äter dessa till frukost varje morgon.

______________________________________

Blev nio stycken portioner av två stycken mango, en honungsmelon,
en papaya och två stycken päron




Festival påväg



Helsingborgsfestivalen är på uppväg :) Har inte varit där på 3 år nu så det skall bli riktigt kul att åka ner och umgås med vännerna, gå runt och mysa, äta gott samt sitta och ha ett par trevliga kvällar mitt i vimlet till en stor kall öl eller ett gott glas vin.


Möt mig i festivalsvimlet!   |   Kanske vi ses?


Festivalen äger rum i Helsingbords stad och betraktas vara Sveriges bästa stadsfestival och pågår den 23 - 25 juli. Fri entré! Så ta och palla dig ner och ha ett par mysiga dagar i Skånes härligehet.
För mer information besök; www.helsingborg.se/festival



Blåbärsplockning = smoothie



Fick ett ryck, tog mig i kragen och begav mig ut i skogen för att plocka blåbär. Alla säger att det är för tidigt, de är fortfarande små och omogna men ack så fel ni har. De är faktiskt mycket stora och mogna på mitt ställe och det relaterade även till en god smoothie som bestod mestadels av blåbär men även någon banan och en del björnbär. Mums :)


Foto: Jerry
Modell: Jag




Svensk sommar / FOTOTÄVLING..



Blev tipsad om en fototävlingen hos Rebecca och jag måste erkänna att jag är inte mycket för tävlingar men denna var jag bara tvungen att medverka i. Temat för denna gång var Svensk Sommar, vilket gjorde att jag var tvungen att bidra med ett av mina absoluta favoritbilder från sommaren som gått hitills (i Sverige då).



Mitt bidrag


Foto: Jag

För er som inte ser bland allt gräs så ligger här en orm med en padda i munnen.
Benen hänger dock fortfarande utanför..




Det må hända att detta inte är den mest ultimata och vanligaste sommarbilden som man kanske tävlar med, men det var just det som gjorde att jag ville vara med. Visa att en Svensk sommar innehåller inte bara bilder på sol, bad, blommor & regn..

Lär känna mig lite mer



Nämn några saker som du bara inte kan leva utan:
Ehm, ja först och främst självklart min kamera sedan blir det nog svårt att leva utan datorn
och min älskade säng :)


Vad köpte du senast?
haha, en cheeseburgare på McDonalds..


Föredrar du sommar eller vinter?
Jag är utan tvekan en sommarmänniska. Klarar inte alls av kylan.


Favorit resmål?
Ni som känner mig vet redan svaret, annars är ett tips att läsa detta så vet ni sedan ;)


Vad önskar du att du kunde bli av med?
Det vore nog min lathet och tötthet. Tänk att ha samma energi som alla småbarn.


Om du fick åka på en resa om en timma, vart skulle du åka?
Tillbaka till Rhodos lockar men skulle gärna åka till Paris på en långweekend!


Vilka tre saker skulle du ta med dig till en öde ö?
Kamera, tändare och min kudde :)


Om du fick önska dig vad du ville, vad skulle du då önska?
Det skulle antingen bli fler objektiv till kameran eller en lång semesterresa


Vad föredrar du att göra en varm och mysig sommarkväll?

En låda choklad, lite kex och ost samt ett kallt glas vitt vin på stranden är den ultimata sommarkvällen.


Hur skulle du beskriva dig själv i 3 ord?
ehm, ja jag tycker väl inte värst om att prata såhär om mig själv, men skulle nog säga att
jag är en snäll och utårriktad tjej som även ibland kan vara ganska full i fan.. haha.


Fem saker som finns på din att-göra-lista under dagen som kommer:

· duscha
· ut och plocka lite blåbär
· diska
· packa lite grann (inför flytten)
· joina alla fjortisar i Södertälje centrum och dreggla lite till Alexander Ryback


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Några andra tokiga frågor som ni undrar över, så tveka inte att fråga ;)

Flower


Foto: Jag


Satt precis och tittade igenom lite bilder från årets Greklandresa och hittade denna fina bild (som jag hade glömt bort) tagen när vi var på Water Park - Rhodes.

Det brukar sägas "borta bra men hemma bäst" och det må hända att det stämmer, men om man känner att man inte hör hemma där man lever, hur blir det då? :/




Tankar



Nu när jag har all tid i världen på att tänka, tänka på vad som betyder mest för mig
i detta liv så kommer jag bara på en enda sak..




Helt död



Foto: Jag
Bilden är tagen i Grekland :)



Jag är helt slut!
Hela dagen igår åkte jag omkring från affär till affär och letade nya möbler och inredning till nya lägenheten.. Idag har jag haft lika fullt upp, Nästan!  Har packat, packat och packat hela dagen.. Att jag hade såhär mycket saker hade jag aldrig kunnat ana.

DAGS FÖR MAT :D haha

Har inte ätit någonting (förutom två päron) sedan jag vaknade så nu är det nog dags för lilla mig att ställa mig framför spisen och tillaga någonting gott :) - Funderar på vad jag har i kylen eller frysen att kunna tillaga..

Jaja, nu är det middagsdags.. puss puss :)

Snigelfart


Varför går tiden så sakta? Varför just nu när man inte vill någonting annat än att tiden skall rinna iväg. Livet känns lite som "livet i ett snigelskal" just nu, för fortare än snigeln rörs sig går inte klockan i detta ögonblick..


Smal, men inte i egna ögon..



Sitter här just nu med gråten i halsen och känner mig både ledsen och arg på samma gång..


Ätstörningar är ett stort problem i dagens samhälle med alla supersmala modeller som tyvärr de flesta försöker att efterlikna. Jag har länge vetat om detta problem, men det var inte försen just i detta ögonblicket som jag sett det så inpå..


Hittade en blogg om en ung tjej som bokstavligen svälter ihjäl sig själv sakta men säkert. Hon räknar varje kalori, struntar i måltid efter måltid och ljuger för sin mamma, dagligen. Hennes kropp är inte bara insjunken och enbart av ben, hon ser verkligen sjuk ut hel och hållen och det skrämmer mig att hon ej ser detta själv utan bara försöker att gå ner ännu mer i vikt. När hon ser sig själv i spegeln säger hon att hon bara ser dallrande armar, tjocka lår, en mage som ser gravid ut och mycket mycket mer.. Hon var vacker, nu ser hon sjuk ut och det tär på mig att se detta hända. Jag vill kunna hjälpa, göra någonting för dessa sjuka människor, men vad ska jag göra? Vart skall jag börja?


Vill så gärna få ett slut på detta!


Woopa - ett sätt att tjäna pengar på din blogg!



Vill du som så många andra tjäna pengar på din blogg, men vet inte riktigt hur du skall gå till väga.. Nu finns det ett enkelt och bra sätt att tjäna rena pengar på, och det är GRATIS! Du slipper alltså ta ut pengarna i forn av presentkort eller annat. På denna sida www.woopa.se tjänar du pengar, RENA PENGAR som du snabbt, lätt och enkelt kan ta ut när du vill, rakt in på ditt konto.


Varför vänta?
Registrera dig redan nu och börja tjäna pengar på din blogg redan idag!




I can't wait to go back!







Är jag knäpp när jag bara längtar tillbaka hela tiden?

Har varit på semester i Grekland - Rhodes nu flera år tillbaka och det är utan minsta tvekan det bästa land på denna jord. Naturen, människorna, kulturen, landskapet - allting som Sverige ej har, I love it! Jag har och kommer aldrig att må så bra som jag gör när jag åker tillbaka hit år efter år.
Jag har helt enkelt hittat min plats på denna jord, där jag känner mig hemma och mår bra ♥


• Vilket är ditt drömresmål?
• Vad mår du bäst av?





Lottos fototävling



Har nu efter några dagars eftertanke gått med i Lottos fototävling, där jag publicerade
denna lilla skönhet efter sommarens Greklandresa.




Är han inte söt så säg :)


Snälla snälla, hjälp mig nu att åtminstonde komma en bit på vägen
med denna lilla sötnos på tävlingen.





Tjäna pengar!



Vill du tjäna rena pengar redan idag, 100% gratis på din blogg?!
Besök då denna sidan: www.woopa.se


- Vi pratar om rena pengar in på ditt konto och ej några presentkort eller liknanade..





Jag om tio år



Tog precis ett test "Where will you be 10 years from now?" på facebook och detta blev mitt resultat:


"Theme Parks 10 years from now.. you'll be seen in a theme park having a walk with your loved one! You enjoy living the life for the moment..You also love traveling! You always take things slow and calm! But beware, time passess by, you never know maybe later or tomorrow would be your last day and you'll regret the things you haven't done!"


Måste säga att det fick mig verkligen till en tankeställare. Kanske är det på tiden att jag ger mig ut i livet och gör det jag vill, innan det är försent.. Det är så mycket jag vill se och göra innan jag stadgar mig och lever livet som en mamma..




Naken..



Precis kommit ut ur duschen efter ett pass på gymmet, då jag sprang 7,6 km och tränade lite mage på det också :)
Har varit en stressad morgon eftersom det är mycket som skall göras inför flytten som sker snart, och dessutom ska man ju försöka hinna med att styra upp kroppen sin :) Mycket kvarstår dock på dagens schema. Bland annat skall jag:

- Tvätta
- Packa
- Dammsuga
- Plugga
- Ner till stan och äta sushi ♥

- Fixa [...]


Gina Tricot



Jag är nu med och tävlar om ett presentkort på Gina Tricot
värt 3.000kr.






Var med du också!

- Klicka bara på bilden och du skickas vidare till tävlingen.



Jobbsökande..



..Har länge (ca 5-6år) nu funderat mycket på att åka en säsong till Grekland - Rhodos för att jobba och leva ett liv där under en tid.

Har en mycket god vän som letar jobb åt mig där nere nu hela tiden, men har även fått en del tips hemifrån nu precis på vart jag kan söka jobb, och tror faktiskt att detta var ett mycket bra tips som kan gå vägen om jag har tur :) Hoppas hoppas hoppas!


Linnégatan



Snart är det dags att flytta (igen) ! Men det skall faktiskt bli mycket skönt att komma härifrån, till ett nytt område och en mysigare lägenhet, trots att det är en hel del att göra :)

Kunde inte i min vildaste fantasi tro att det skulle ta såhär mycket av min tid och energi.. Det är verkligen en hel del att packa och ordna med nu veckorna innan den stora flyttdagen..


Någon som kan tänka sig hjälpa till den 1.a och 2.a augusti?
- Bjuder självklart på dricka och tilltugg. Är det fint väder kanske vi även kan grilla :)


See you.



Fångade sommarbild, trots regn blixt och dunder..



Slänger in en bild från dagens mys ute i solen (trots att det regnade, åskade och blixtrade bara någon mil därifrån)..

Jag skulle bara vilja ta av mig kläderna och springa ut i vattnet :) Någon som hänger med?



Love



I can't say this enough..
.. I LOVE ELLADA ♥

Bokrecension



I väntan på liv

av Marika Kolterjahn



I denna bok får man en inblick om hur verkligheten ser ut för den som känner sig osynlig och ensam, och varför?
Jo för att man inte får vara annorlunda i dagens samhälle. Varje person i sig är viktig och det måste man få känna också!

- bilden är hämtad från google.se





Detta är verkligen en värd bok att läsa. Man får sina funderingar om sig själv och hur samhället ser ut. Man får ett budskap att våga vara sig vjälv och stå för den man är. Det spelar ingen roll hur man ser ut, vad man har för bakgrund, läggning eller på något annat sätt "sticker ut" från dagens ideal. Varje person i sig har rätt att känna att han/hon är värd lika mycket som vem som helst, även om man känner sig annorlunda på något sätt.


Glöm inte!
Du är den du är, en speciell individ på denna planet och du finns för ett syfte! - Citat från mig




Juni 2009



Jag hade tänkt att jag skulle uppdatera denna blogg i slutet av varje månad, om de ögonblick som jag kommer ihåg mest av såhär i månadens slut.

Denna månad blev det två dagar försent, rent på grund av att jag helt hade glömt bort detta i förrgår.. Sorry


Månadens ögonblick
• 6.e - agerade jag fotograf hela dagen då min lillasyster tog studenten efter en del
skrik, gråt och ångest genom dessa år.
• 7.e - åkte jag hem till mitt älskade Grekland (Ellada) för en veckas semester
tillsammans med syster och Jerry.
• 15.e - var den mest sorgsna dagen på detta året, då jag åter igen satte mina fötter på
denna sidan av jordklotet.
• 19.e - midsommar med familjen och en god måltid samt en del tårar då åskan och
blixten var precis över huvudet på oss. - jag är livrädd för åskan
• 26.e till 28.e - en liten resa ner till Värnamo över helgen för att fira Elsas ettårsdag.
Blev en del mys i solen, lite gott vin och en massa annat också :)







Ännu en dag i mitt liv..



Heej heej.
Ännu en dag har bara sprungit förbi..
Oooh
Tiden går för fort just nu känns det som, hinner liksom inte relatera till världen..



Idag har varit en mysdag i soldisen :)


            • Promenad ner till centrum
            • Träffade en mycket god vän och åt sushi vid ån & vattnet :)
            • Fönstershopping
            • Mjukglass i värmen
            • Promenad hem!
            • Matlagning
            • Myspys framför tv.n till en bra film


Även ett samtal med systern min idag, då hon precis hade kört upp och även klarat det. Nu återstår bara uppskrivningen, sen är du fri gumman.

- Ett stort grattis till lilla dig!


RSS 2.0