Greklands berättelser och bekännelser



Många av er har frågat när jag åkte till Grekland första gången, vart i Grekland jag bereser och även under vilken period, så nu kommer svaret på detta:

När jag var åtta år åkte jag med min familj för första gången till Grekland. Denna gång åkte vi till ön Kreta. Kan inte klaga direkt, men med det lilla som satte sig i minnet så var denna grekiska ö ingenting för mig och heller likaså vad gäller resten av min familj.
Vi hade en underbar resa tillsammans. Badade, solade, lekte, åkte på utflykter, umgicks med vänner vi mötte där nere och mycket mycket mer, men det föll helt enkelt inte in i hjärtat på oss..


* * *


Under ett par års tid åkte vi inte tillbaka till detta land någonting utan testade istället andra ställen. Så som Spanien, Thailand, Bulgarien..


* * *


När jag var 13 begav vi oss iväg på en resa till Grekland åter igen. Denna gång dock ej till Kreta utan till ön Rhodos istället. Detta var i oktober månad kommer jag ihåg, för vi åkte över min pappas födelsedag.

Det var inte bara kärlek vid första ögonkastet för min del utan för alla i min familj. Främsk var det jag och pappa min som blev totalt förälskade i denna ö. Sedan dess har jag/vi varit tillbaka många gånger. Skapat oss vänner där nere, utforskat olika hotell, varit på olika sorters utflykter och sett en hel del av denna ö, men än idag finns det fortfarande ställen och platser att uppsöka och utforska.





Vad gäller tid på säsong vi brukar åka dit så har det varit lite olika. Har varit där i både juni, juli, augusti, september och oktober. Under juli & augusti månad är det väldigt hett på denna ö och man får tänka efter noga vad gäller solskyddsfaktor, vistas rakt under solens strålar vissa timmar om dagen och så vidare, men det är också en underbar tid att åka om man gillar mycket folk, för denna tid är det smockat med turister på denna ö.
I juni, september & oktober är det inte alls lika varmt, men fortfarande varmt nog för att vara värt alla pengar att åka dit.

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

OM BILDER OCH PHOTOSHOP
- Jag använder mig utav photoshop 7.0, picasa samt paint när jag redigerar mina bilder.
- Lite angående bloggdesign har jag lärt mig, och jag lär mig allt mer eftersom. Svarar gärna på era frågor, ett annat alternativ är att besöka designadinblogg.se som har många bra förklaringar på bloggdesign
- Angående photoshop frågor så svarar jag ej på dessa då det oftast är lite komplicerat att förklara.
google.se finns däremot svar på de flesta frågorna

MIN ÄLSKLING
- Jag fotar med min Nikon D60. Mer information om den kommer mer tiden
- Vill ni ha tips på bra systemkameror skulle jag gå till en fotoaffär eller andra ställen som säljer dessa.
Det är omöjligt för mig att veta vad som passar just dig. I affärerna kan de dessutom svara på alla dina frågor

TACK SÖTA NI..
..för att ni respekterar detta och kommentera nu trots ovanstående. Era åsikter betyder mycket för mig :)


Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mail: (visas bara för mig)

Har du också en blogg/hemsida?:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0