Dag 8 : Ett ögonblick

Det finns många ögonblick man kan ta upp under detta inlägg.. Både sorgsna, glada, spännande, roliga, med mera, men det ögonblick som ligger mig närmast hjärtat just nu är självklart ett ögonblick som fanns mig nära för inte allt för länge sedan och som även började förändra mig som person och hela mitt liv tog en vändning.

23 augusti var datumet jag lagt på minnet för detta ögonblick. Ett ögonblick som för mig inte kunde komma lägligare och kunnat passa bättre; ett posetivt gravtest ♥

Hade under en längre period mått väldigt illa på mornarna, inte varit sugen på vaken ett glas vin eller mögelost -vilket för mig inte är allt för normalt. Skulle nämligen kunna leva på mögelost och ett glas vin till fredagarna. Tycker det är så mysigt och lugnande. Men detta sug hade inte funnit på länge nu och ett par dagar innan hade jag även börjat bli ovantligt kissnödig hela tiden..

Denna morgon hade jag kollat upp mina sympton på internet och konstaderade ganska så tidigt att många av dessa saker kunde bero på en graviditet. Trodde såklart inte mina ögon men efter någon timmas övertanke så fann jag mig själv till funn med att så kunde fallet vara. Tog mig då till Ica's apotek och köpte mig ett graviditetstest.

Framåt kvällen berättade jag om mina spekulationer för Jerry och jag blev helt plötsligt väldigt orolig. Samtidigt som jag inte alls var beredd på detta så ville jag så gärna se två streck på pinnen istället för bara ett.
♦ två streck = posetivt
♦ ett streck = negativt
Efter mycket om och men så gick jag in på toaletten och sedan var det bara att vänta. Hela 5 minuter var man tvungen att vänta för att man skulle kunna vara helt säker på det svar man fått.

DET VAR TVÅ STRECK!!

Jag blev så ivrig att jag sprang ut med testet i högsta hand medans tårarna rann nedför kinderna och jag kunde inte säga ett ord.. Jerry frågade varför jag grät och såg min kärleksblandade skräck i ögonen och blev rädd. Rädd över att det inte var som jag ville, men efter ett tag fick jag ut ett litet "det är posetivt" i form av en bebisröst och sedan kom tårarna ännu mer.

Vi kramades en lång stund innan jag ivrigt åkte iväg i all fart till Ica's apotek igen för att köpa ett yttligare test [då jag inte riktigt vågade lita på det första svaret till 100%]. Även detta test visade sig vara posetivt och hela jag och mitt/vårt liv förändrades i detta ögonblick. Har aldrig varit gladare i hela mitt liv!

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

OM BILDER OCH PHOTOSHOP
- Jag använder mig utav photoshop 7.0, picasa samt paint när jag redigerar mina bilder.
- Lite angående bloggdesign har jag lärt mig, och jag lär mig allt mer eftersom. Svarar gärna på era frågor, ett annat alternativ är att besöka designadinblogg.se som har många bra förklaringar på bloggdesign
- Angående photoshop frågor så svarar jag ej på dessa då det oftast är lite komplicerat att förklara.
google.se finns däremot svar på de flesta frågorna

MIN ÄLSKLING
- Jag fotar med min Nikon D60. Mer information om den kommer mer tiden
- Vill ni ha tips på bra systemkameror skulle jag gå till en fotoaffär eller andra ställen som säljer dessa.
Det är omöjligt för mig att veta vad som passar just dig. I affärerna kan de dessutom svara på alla dina frågor

TACK SÖTA NI..
..för att ni respekterar detta och kommentera nu trots ovanstående. Era åsikter betyder mycket för mig :)


Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mail: (visas bara för mig)

Har du också en blogg/hemsida?:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0