Egypten 09

 

Vid den här tiden för två år sedan orkade jag och Jerry inte alls med all snö, kyla och otrevliga människor så vi köpte oss en solresa.

 

Vi brydde oss inte om vart vi hamnade, bara vi fick se sol och fick bada, ta det lugnt och bara vara med varandra under en veckas tid så var vi nöjda. Därför beställde vi första bästa billiga resa och hamnade i Egypten - Sharm El Sheikh.

 

Skall inte påstå att jag var missnöjd med resan, för den satt som en smäck. Helt perfekt tid att dra iväg från allt och alla och bara njuta av varandra men att hamna i Egypten var en stor besvikelse tyvärr. Vi trivdes inte alls. Flugor överallt på stränderna som var på en, och man fick inte ens ligga vart man ville på stranden utan var tvungen att ligga på en del av stranden som var tillsatt för just vårt hotell. Hur skumt som helst. Sedan var alla människorna så på hela tiden. Man kunde inte gå och kolla i affärer och bara ta det lugnt och njuta utan att de skulle dra in en i affären och tvinga på en varor. Enda stället vi trivdes på och fick vara ifred på var hotellet och nere vid polen, så här var vi den större delen av dagarna.

Nej tyvärr fick vi ingen känsla alls för detta land och vi kommer aldrig att åka tillbaka. Kändes lite som att slänga pengarna i sjön.
- varför lyssnade jag inte på syster min för när hon berättade allt detta för mig om sin resa till just samma ställe..





Iallafall så saknar jag solen och värmen just nu.. Just därför jag kom och tänka på denna resa som bokades just denna tid för bara något år sedan. Dock blir det ingen resa i år. Blir till att spara pengarna och handla in allt inför lillens ankomst istället, vilket såklart gärna får vara anledningen till varför vi inte kommer någonstans detta år

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

OM BILDER OCH PHOTOSHOP
- Jag använder mig utav photoshop 7.0, picasa samt paint när jag redigerar mina bilder.
- Lite angående bloggdesign har jag lärt mig, och jag lär mig allt mer eftersom. Svarar gärna på era frågor, ett annat alternativ är att besöka designadinblogg.se som har många bra förklaringar på bloggdesign
- Angående photoshop frågor så svarar jag ej på dessa då det oftast är lite komplicerat att förklara.
google.se finns däremot svar på de flesta frågorna

MIN ÄLSKLING
- Jag fotar med min Nikon D60. Mer information om den kommer mer tiden
- Vill ni ha tips på bra systemkameror skulle jag gå till en fotoaffär eller andra ställen som säljer dessa.
Det är omöjligt för mig att veta vad som passar just dig. I affärerna kan de dessutom svara på alla dina frågor

TACK SÖTA NI..
..för att ni respekterar detta och kommentera nu trots ovanstående. Era åsikter betyder mycket för mig :)


Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mail: (visas bara för mig)

Har du också en blogg/hemsida?:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0