Dag 1 : Presentera mig själv

Michaela Larsson, en 21 årig tjej som föddes den 20 januari 1989 och är uppvuxen i Ösmo. En liten by ca 5-6 mil söder om Stockholm. Som liten var jag väldigt knubbig och detta höll i sig till och från genom hela dagid och skolgången tills det var dags att byta skola i 7.e klass. Denna sommar bestämde jag mig för att göra någonting åt min självsikt och gick ned mycket i vikt, vilket också relaterade till att jag blev mer accepterad bland andra.

Nu bor jag i Södetälje i en liten 2.a, bara 5 minuters gångsavstånd ner till centrum tillsammans med min sambo som gör min vardag värd att leva. Medans han jobbar om dagarna på Scania så går jag just nu hemma och väntar vårt första barn som är beräknad att komma den 24 april ♥ Om dagarna ser jag till att försöka vara lite aktiv genom någon sorts aktivitet, går hos arbetsförmedlingen, tar hand om hemmet och planerar en massa inför vårt tillskott i familjen.

Själv skulle jag säga att jag är en väldigt lugn, harmonisk och resgalen tjej med en stor passion för Grekland. Har varit på Rhodos ett antal gånger, och är ännu inte färdig med den ön. Många vänner där nere och finns ännu många platser att utforska runt omkring ön.
Förutom Greklandsdrömmar så finns även många andra drömplatser att besöka. Bland annat Maldiverna, Domikanska republiken, Thailand, Kina, Ungern, Spanien m.fl.

I hobbyväg så gillar jag väldigt mycket att pyssla. Och med detta menar jag det mesta som har med pyssel att göra. Brodera, scrapbooka, skriva dagbok, noveller, läsa och mycket mycket mer.





Med allt detta sagt kan man summera att jag är en jordnära tjej som lever för mina drömmar, pysslar en del när jag får tid och alltid har mina tankar på de närmsta omkring mig.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är välkommen att höra av dig om du vill boka in någon gravidfotografering framöver! Det kommer snart upp fler gravidbilder i min blogg på hemsidan... Ska dessutom fota en annan gravid tjej på lördag så nästa vecka blir det ännu fler magbilder...



Ett litet tips om dina resedrömmar... Byt ut Dominikanska Republiken mot Mexico (Yukatan halvön). Dominikanska är definitivt inte så fint som det ser ut!! Skitigt, kriminellt och många otrevliga människor... mexico är min absoluta favorit!!! Vill tillbaka!



Kram Pia

www.novalifoto.se

2010-11-24 @ 17:17:49

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

OM BILDER OCH PHOTOSHOP
- Jag använder mig utav photoshop 7.0, picasa samt paint när jag redigerar mina bilder.
- Lite angående bloggdesign har jag lärt mig, och jag lär mig allt mer eftersom. Svarar gärna på era frågor, ett annat alternativ är att besöka designadinblogg.se som har många bra förklaringar på bloggdesign
- Angående photoshop frågor så svarar jag ej på dessa då det oftast är lite komplicerat att förklara.
google.se finns däremot svar på de flesta frågorna

MIN ÄLSKLING
- Jag fotar med min Nikon D60. Mer information om den kommer mer tiden
- Vill ni ha tips på bra systemkameror skulle jag gå till en fotoaffär eller andra ställen som säljer dessa.
Det är omöjligt för mig att veta vad som passar just dig. I affärerna kan de dessutom svara på alla dina frågor

TACK SÖTA NI..
..för att ni respekterar detta och kommentera nu trots ovanstående. Era åsikter betyder mycket för mig :)


Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mail: (visas bara för mig)

Har du också en blogg/hemsida?:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0