Snö vs. Ellàda

Dagar som dessa [även om jag tycker det är lite mysigt med snön som dalar ner utanför fönstrerna] så kan jag inte hjälpa att jag verkligen drömmer och längtar tillbaka till mitt älskade Ellàda - Rhodos ♥

Ovanför är en av alla hundratals bilder som togs under detta års resa.
Bilden är tagen av Jerry en eftermiddag/kväll när jag sitter nere i foaljèn och väntar på just Jerry, samt min mor och far.


* * *

Skall visa er mer bilder senare under kvällens gång [eller imorgonbitti], men då blir det en del bilder från Symi istället och en liten berättelse om denna utflyktsdag.

Kommentarer
Postat av: Pia

Kul att du hittat till min blogg. Bilden som du såg på mig i vecka 18+1 var då jag väntade min tredje dotter. Jag var tvungen att börja med mamma kläder redan i vecka 12-13 den här gången. Jag låg sedan i överkant på kurvan genom hela graviditeten. Det har jag gjort med alla mina döttrar fast jag endast gått upp mellan 10-14 kg.



Jag har nyss varit och hälsat på en kompis som är i vecka 28 med sitt andra barn och hennes mage syndes knappt... Det är så olika från person till person. Du behöver inte oroa dig! En annan väninna till mig berättade då hon var i vecka 19 att hon väntade tvillingar och jag hade inte ens sett det... När barnen föddes var hennes mage nästan lika stor som min på slutet men ut kom två bebisar på över 3 kg!!



Är det ditt första barn?



Mvh Pia

2010-11-09 @ 15:49:27
URL: http://prinsessannovali.blogspot.com
Postat av: Pia

Oftast blir man så ivrig inför första barnet att man köper för mycket saker och stressar för att få i ordning allt. Det som man bör ha innan är babyskydd (första bilbarnstolen) och en vagn. Vi köpte en ny vagn, vilket jag ångrar idag för de är super DYRA. En kompis köpte en begagnad vagn på blocket som var minst lika fin som vår men till en fjärdedel av priset. Resten kan man köpa efterhand.



Undrar du över någonting mer så är det bara att du hör av dig igen!



Mvh Pia

2010-11-09 @ 16:20:07
URL: http://prinsessannovali.blogspot.com

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

OM BILDER OCH PHOTOSHOP
- Jag använder mig utav photoshop 7.0, picasa samt paint när jag redigerar mina bilder.
- Lite angående bloggdesign har jag lärt mig, och jag lär mig allt mer eftersom. Svarar gärna på era frågor, ett annat alternativ är att besöka designadinblogg.se som har många bra förklaringar på bloggdesign
- Angående photoshop frågor så svarar jag ej på dessa då det oftast är lite komplicerat att förklara.
google.se finns däremot svar på de flesta frågorna

MIN ÄLSKLING
- Jag fotar med min Nikon D60. Mer information om den kommer mer tiden
- Vill ni ha tips på bra systemkameror skulle jag gå till en fotoaffär eller andra ställen som säljer dessa.
Det är omöjligt för mig att veta vad som passar just dig. I affärerna kan de dessutom svara på alla dina frågor

TACK SÖTA NI..
..för att ni respekterar detta och kommentera nu trots ovanstående. Era åsikter betyder mycket för mig :)


Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mail: (visas bara för mig)

Har du också en blogg/hemsida?:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0