Snökaos

Trots att det pratats mycket det senaste veckan om vilket oväder som åter igen sveper in över över Sverige så lyckas folk inte riktigt förstå hur pass halt det blir ute på vägarna i detta kalla väder och snön som bara sveper ner över gatorna.


Inatt har det raporteras hundratals olyckor runt om i hela landat. Många skadade men tack och lov ingen dödsolycka - än så länge. För snön är åter här på vägar och det rapporteras från många håll att det kommer att komma ca 10-20 cm till under dagen, i stora delar av Sverige. En annan rapport som även pratas mycket om nu är att snön och kylan är här för att stanna. Februari kan bli kallare än vad Januari var.

- södra Sverige kan räkna med 5-15 minus grader under februari
- mellesta och norra delarna kan räkna med upp till 15 -30 minus grader



- bilden är lånad från aftonbladets artikel


Vill ni läsa mer om vad som hänt under nattens gång och vad som även rapporteras om detta väder lägger jag upp några länkar här nedanför.

Aftonbladet
Expressen
SvD
Vädret de kommande dagarna
DN Stockholm
SR Skåne

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

OM BILDER OCH PHOTOSHOP
- Jag använder mig utav photoshop 7.0, picasa samt paint när jag redigerar mina bilder.
- Lite angående bloggdesign har jag lärt mig, och jag lär mig allt mer eftersom. Svarar gärna på era frågor, ett annat alternativ är att besöka designadinblogg.se som har många bra förklaringar på bloggdesign
- Angående photoshop frågor så svarar jag ej på dessa då det oftast är lite komplicerat att förklara.
google.se finns däremot svar på de flesta frågorna

MIN ÄLSKLING
- Jag fotar med min Nikon D60. Mer information om den kommer mer tiden
- Vill ni ha tips på bra systemkameror skulle jag gå till en fotoaffär eller andra ställen som säljer dessa.
Det är omöjligt för mig att veta vad som passar just dig. I affärerna kan de dessutom svara på alla dina frågor

TACK SÖTA NI..
..för att ni respekterar detta och kommentera nu trots ovanstående. Era åsikter betyder mycket för mig :)


Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mail: (visas bara för mig)

Har du också en blogg/hemsida?:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0