Svar på era frågor


Har nu under den senaste veckan [när jag varit helt inaktiv från denna blogg] fått en hel del frågor från er kära läsare. Tänkte att jag nu skulle avsitta lite tid och svara på dessa genom detta inlägg - så här kommer nu svaren:




Såg att du heter Michaela, vart kommer då namnet Ellada ifrån?
Ellada betyder Grekland på Grekiska och därav har jag fått det "namnet" till bloggen. Det är ingen hemlighet att jag dyrkar Grekland och allt vad det landet har att komma med. Det blåvita landskapet, maten, kulturen, människorna ja allt.


Jätte fin bild på dig i menyn. Har du inga fler på dig själv?
Först och främst, tack så jätte mycket. Värmer att få höra sådana ord. Jag har letat upp några äldre bilder på mig själv i datorn nu som kommer här nedan. Tyvärr har jag inte så många nya då jag varit med bakom kameran än framför under den senaste perioden.




Från vilket land kommer du?
Detta är en fråga jag har fått av flera av mina läsare och här kommer ert förvånande svar - jag är faktiskt helsvensk. Nu ska jag inte påstå att jag känner mig jätte stolt över detta, för det är jag dessvärre inte. Ingenting emot Sverige men jag min kärlek till världen och speciellt Grekland gör att jag känner mig inte så hemma just här..


Varför stanna kvar i Sverige om du egentligen inte vill?
Det kan man då fråga sig. Jag hade tänkt dra ut i världen så fort jag tagit studenten men livet ville andra saker då. Jag hade ett jobb och precis flyttat hemifrån så livet ville inte att jag skulle ut just då. Har velat ge mitt förhållande med J en chans att bli riktigt stark först innan jag åker ut i världen under lite längre perioder, så vi vet att vi har varandra och klarar av det. Nu till våren blir det antingen en reseledarutbildning i Spanien under en månads längd eller en sväng hem till Grekland - Rhodos och jobba lite där på obestämd tid.


Har du någon tatuering?
På min vänstra handled har jag skrivit Ellada med de grekiska symbolerna, som jag gjorde sommaren 08. Sitter just nu och skissar väldigt mycket på min nästa tatuering som förhoppningsvis kommer att ske någon gång runt årsskiftet.


Vad kostar din kamera? Har du några bilder som visar landskap, porträtt och makro?
Använder mig av en Nikon D60 - precis som så många andra gör, och jag tycker den helt klart är värd priset man får ge. Den är lättlärd och skapar bra bilder. Jag köpte den för 4.999kr i mars 09 med 18-55/3,5-5,6 VR objektiv.


Från vänster till höger; lanskap, porträtt & makro.



När du redigerar dina bilder, vad använder du då för program?
Photoshop CS4 och även elements är de som jag använder mig utav till mina redigeringar av bilder.



Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

OM BILDER OCH PHOTOSHOP
- Jag använder mig utav photoshop 7.0, picasa samt paint när jag redigerar mina bilder.
- Lite angående bloggdesign har jag lärt mig, och jag lär mig allt mer eftersom. Svarar gärna på era frågor, ett annat alternativ är att besöka designadinblogg.se som har många bra förklaringar på bloggdesign
- Angående photoshop frågor så svarar jag ej på dessa då det oftast är lite komplicerat att förklara.
google.se finns däremot svar på de flesta frågorna

MIN ÄLSKLING
- Jag fotar med min Nikon D60. Mer information om den kommer mer tiden
- Vill ni ha tips på bra systemkameror skulle jag gå till en fotoaffär eller andra ställen som säljer dessa.
Det är omöjligt för mig att veta vad som passar just dig. I affärerna kan de dessutom svara på alla dina frågor

TACK SÖTA NI..
..för att ni respekterar detta och kommentera nu trots ovanstående. Era åsikter betyder mycket för mig :)


Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mail: (visas bara för mig)

Har du också en blogg/hemsida?:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0