Jullängtan

För de som känner mig väl är det ingen hemlighet att jag aldrig varit så mycket för julen.. Detta har mest varit en tid jag bara velat gå förbi, mestadels för jag tycker det alltid är för mycket uppståndelser över allt vad julen har med att göra samt även för att jag verkligen inte är någon vintermänniska.

Förra året hände dock någonting väldigt konstigt.. Jag längtade till julen. En känsla i min kropp jag aldrig förr har känt, men jag tyckte faktiskt att det skulle bli lite mysigt med julmys här hemma. Kanske hade det och göra med att jag hade flyttat till ny lägenhet och verkligen kände mig hemma här. Har lite svårt att sätta fingret på vad det kan ha varit..

årets blossa glögg med smak av saffran

 

 

Hur som helst så är det ett nytt år nu och för ca en vecka sedan började jag få jullängtan i hela kroppen, i år igen. Fast denna gång mer än förra. Jag riktigt längtar efter julstämmorna, känslorna och de glada människorna denna årstid.

Framförallt så längtar jag efter att:
• få baka lussekatter, knäck, pepparkakor, pepparkakshus och annat julsnacks
• pynta lägenheten med massa ljus, pyssel och festligheter
• dricka glögg [dock alkoholfri detta år]
• slå in paket; finns inget mysigare än att pyssla med detta
• lyssna på jullåtar
• gå och mysa inne i stans alla butiker
• dricka en massa god julmust
• gå på julmarknader och mysa
• titta på julstämningsfulla filmer och visas på tv.n

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

OM BILDER OCH PHOTOSHOP
- Jag använder mig utav photoshop 7.0, picasa samt paint när jag redigerar mina bilder.
- Lite angående bloggdesign har jag lärt mig, och jag lär mig allt mer eftersom. Svarar gärna på era frågor, ett annat alternativ är att besöka designadinblogg.se som har många bra förklaringar på bloggdesign
- Angående photoshop frågor så svarar jag ej på dessa då det oftast är lite komplicerat att förklara.
google.se finns däremot svar på de flesta frågorna

MIN ÄLSKLING
- Jag fotar med min Nikon D60. Mer information om den kommer mer tiden
- Vill ni ha tips på bra systemkameror skulle jag gå till en fotoaffär eller andra ställen som säljer dessa.
Det är omöjligt för mig att veta vad som passar just dig. I affärerna kan de dessutom svara på alla dina frågor

TACK SÖTA NI..
..för att ni respekterar detta och kommentera nu trots ovanstående. Era åsikter betyder mycket för mig :)


Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mail: (visas bara för mig)

Har du också en blogg/hemsida?:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0