Bilder från Symi

Igår lovade jag er att visa en del bilder från vår dagsresa till Symi i somras [september] samt berätta lite om denna dag, och det tänkte jag nu ta och göra..



Jag har länge velat åka ut på någon slags utflykt med båt från Rhodos över en dag och när vi beställde årets Greklandsresa i januari i år så började jag titta runt lite på olika utflykter som fanns att välja mellan.
Efter en vecka nere på Rhodos hade vi bestämt oss för att det skulle bli en dagsutflykt till Symi. En liten grannö som skulle ta oss ca 45 minuter att ta oss till.

Mor min är åksjuk när det gäller båt så hon mådde inte så jätte bra, men vi andra mådde bra hela tiden - iallafall fram till avgång.

När båten väl började röra på sig var det ingen fara, men så fort vi kom ut från båthamnen fick jag en panikkänsla i hela kroppen.. Jag började hyperventilera och fick totalpanik. Ville bara av båten!
Tårarna började spruta, magen vände sig totalt upp och ned och de 45 minutrarna till första stoppet på Symi kändes som en evighet.



Under Symivistelsen åt vi lite mat, drack massa vatten, skrev några vykort, tog en masa kort, shoppade en del och allmänt njöt av att vara på land igen.
- detta trots att både min och mammas mage fortfarande var helt upp och ned.
Jag var även gravid vid detta tillfälle och var inne i mina värsta illamående veckor, vilket inte gjorde saken så mycket bättre.. Men vi överlevde resan dit och började så småningom oroa oss för hemfärden..

Ca en timma tog det tillbaka till Rhodos på eftermiddagen och enligt de andra hade det varit en väldigt jobbig färd med mycket skumpande och höga vågor. Jag lyckades dock somna i Jerrys famn efter bara några minuters färd från Symi. Förmodligen av matthet efter en intensiv dag, och detta är jag mycket glad över.


* * *


Så trots att detta var en mycket intensiv, känslomässig och jobbig dag så var det även en upplevelse att minnas hela livet. Så tack mamma och pappa för denna utflykt!

Kommentarer
Postat av: Konstantina

Ser otroligt vackert ut!

2010-11-10 @ 16:09:15
URL: http://konstantinaa.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

OM BILDER OCH PHOTOSHOP
- Jag använder mig utav photoshop 7.0, picasa samt paint när jag redigerar mina bilder.
- Lite angående bloggdesign har jag lärt mig, och jag lär mig allt mer eftersom. Svarar gärna på era frågor, ett annat alternativ är att besöka designadinblogg.se som har många bra förklaringar på bloggdesign
- Angående photoshop frågor så svarar jag ej på dessa då det oftast är lite komplicerat att förklara.
google.se finns däremot svar på de flesta frågorna

MIN ÄLSKLING
- Jag fotar med min Nikon D60. Mer information om den kommer mer tiden
- Vill ni ha tips på bra systemkameror skulle jag gå till en fotoaffär eller andra ställen som säljer dessa.
Det är omöjligt för mig att veta vad som passar just dig. I affärerna kan de dessutom svara på alla dina frågor

TACK SÖTA NI..
..för att ni respekterar detta och kommentera nu trots ovanstående. Era åsikter betyder mycket för mig :)


Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mail: (visas bara för mig)

Har du också en blogg/hemsida?:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0