Eurovision song contest 2010 final

Finalen av eurovision song contest i lördags gick ju inte precis som jag hade velat, men antar att det var en bra låt som vann [trots att jag har lite svårt för låten], men det kan ha och göra med att jag är lite arg för att det inte gick bättre för Grekland ..

Tänkte iallafall skriva lite små kommentarer från min egna synvinkel av bidragen som var med i år ..


Kvällens vinnarlåt:
Lena Meyer-Landrut




Helt klart de bästa låten:
Håller mig självklart till Giorgos [greklands bidrag] men gillade även några andra. Bland annat Serbiens, Portugals och Frankrikes.


Kvällens sötare:
Helt klart utan minsta lilla tvivel, måste jag säga Milan - som framförde den Serbiska låten. Hur söt som helst i sin lilla frisyr, som dock alla andra klagat på under tiden detta pågått fram tills final. Jag tycker dock den är väldigt skarmig på honom - trots att han ser lite feminim ut i den ^^ hehe


Snyggaste i tv-rutan för kvällen:
Jessy från Frankrikes bidrag hade alla perfekta drag i hela ansiktet en kille kan drömma om, för att inte tala om hand rörselser också. Titta bara på när han rör sig. Man blir ju nästan förälskad ^^ hehe

Annars måste jag säga att vissa av dansarna i Greklands bidrag också var någonting jag gärna hade sett mer på närmre håll ^^


Kvällens roligare bidrag:
Spaniens bidrag med alla cirkusmänniskor förstod jag inte alls .. Kanske hade någonting med låten att göra? men för mig går inte cirkusmänniskor och eurovision ihop riktigt.


Konstigaste / sämsta bidraget:
Kan faktiskt inte säga något annat än ryssland i detta fall. Vad gjorde de? Jag förstod inte alls. En lugn, konstig och tråkig låt och framförandet var lite konstigt och tråkigt det. En lapp med en tjej på, hua .. what?
Nej, jag förstod mig inte på någonting av detta bidrag what so ever.


Favoriter som kommer spelar i mina högtalare ett tag framöver:
Jessy Matador - Frankrike


Giorgos Alkaios  Grekland


Filipa Azevedo - Portugal


Milan Stankovic - Serbien


Safura - Azerbaijan

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

OM BILDER OCH PHOTOSHOP
- Jag använder mig utav photoshop 7.0, picasa samt paint när jag redigerar mina bilder.
- Lite angående bloggdesign har jag lärt mig, och jag lär mig allt mer eftersom. Svarar gärna på era frågor, ett annat alternativ är att besöka designadinblogg.se som har många bra förklaringar på bloggdesign
- Angående photoshop frågor så svarar jag ej på dessa då det oftast är lite komplicerat att förklara.
google.se finns däremot svar på de flesta frågorna

MIN ÄLSKLING
- Jag fotar med min Nikon D60. Mer information om den kommer mer tiden
- Vill ni ha tips på bra systemkameror skulle jag gå till en fotoaffär eller andra ställen som säljer dessa.
Det är omöjligt för mig att veta vad som passar just dig. I affärerna kan de dessutom svara på alla dina frågor

TACK SÖTA NI..
..för att ni respekterar detta och kommentera nu trots ovanstående. Era åsikter betyder mycket för mig :)


Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mail: (visas bara för mig)

Har du också en blogg/hemsida?:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0