Vad händer med världen?

Världen omskakades vid tsunamin som drabbade många människor i asien 2004 [tänker på dig Johnny].
Nu verkar världen fortsätta omskakas -rejält!


Den 28.e februari i år skakade stora delar av Chile när en jordbävning uppmättes till hela 8,8 på skalan, och en tsunami [8meter hög] skapades på grund av detta jordskalv. Stora delar av befolkningen drabbades och försökte rädda sig själv och sina nära genom att springa upp på berg eller klättra upp på hustak. Mer info här.

• Under helgen den 26.e - 28.e drabbades stora delar av Europa av en storm [kallad Xynthia]. Uppåt ett 50tal människor omkom i denna storm. Läs mer här.




- första bilden; efter jordbävning i Chile. Andra bilden; drabbat av Xynthia i Europa. tredje bilden; lyxfartyget. fjärde bilden; pojke varit fast under hus i taiwan.



Efter det som drabbade Chile och större delar av Europa den senaste veckan bara trodde jag att det var över, men så verkar inte fallet. Yttligare en jordbävning har förekommit och en hög våg har även skapats - igen.


• Under torsdagen [idag] har ännu ett jordskalv förekommit i Taiwan denna gång. Människorna flydde ut på gatorna i panik när deras hus ramlade ihop. 6,4 mättes detta jordskalv till. Mer info här.

• 2 st döda på lyxfartyg utanför Italien / Spanien på grund av 3 stycken 8 meter höga vågor som sköljde över fartyget och krossade fönster. Bara två stycken skall ha omkommit med också många skadade. Läs mer här.

- ett klipp från Chile av svtplay


Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

OM BILDER OCH PHOTOSHOP
- Jag använder mig utav photoshop 7.0, picasa samt paint när jag redigerar mina bilder.
- Lite angående bloggdesign har jag lärt mig, och jag lär mig allt mer eftersom. Svarar gärna på era frågor, ett annat alternativ är att besöka designadinblogg.se som har många bra förklaringar på bloggdesign
- Angående photoshop frågor så svarar jag ej på dessa då det oftast är lite komplicerat att förklara.
google.se finns däremot svar på de flesta frågorna

MIN ÄLSKLING
- Jag fotar med min Nikon D60. Mer information om den kommer mer tiden
- Vill ni ha tips på bra systemkameror skulle jag gå till en fotoaffär eller andra ställen som säljer dessa.
Det är omöjligt för mig att veta vad som passar just dig. I affärerna kan de dessutom svara på alla dina frågor

TACK SÖTA NI..
..för att ni respekterar detta och kommentera nu trots ovanstående. Era åsikter betyder mycket för mig :)


Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mail: (visas bara för mig)

Har du också en blogg/hemsida?:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0