Svar på anonyma frågor



Vilken är din favoritfärg?
I många år så var jag mycket för röd - i alla nyanser men sedan min kärlek för Grekland sakta men säkert började växa inom mig så blev blått en färg som jag idag inte kan tänka mig leva utan.


♦ Varför har du så dåligt med bilder på dig själv?
Personligen så tycker jag om att stå framför kameran, men det händer tyvärr inte så ofta som jag velat. Jag är nämnligen väldigt intresserad av foto och håller mig ofta bakom min Nikon D60 eller Canon 750.


Vilken är din favoriträtt (grekisk)?
De som känner mig väl, och umgås med mig vet att jag är en riktig salladsfantast. Skall inte säga att det är något fel på kött, potatis, ris och så vidare men jag gillar alla de exotiska smakerna som lyfts fram i frukt och grönt. Så jag måste säga att en klassisk grekisk sallad är min absoluta favorit.
- dessutom är jag helt såld i svarta oliver och fetaost ^^


Vart i Sverige bor du?
Bor delvis i Nynäshamn och i Södertälje, vilket är två små städer/byar ca 5-6 mil söder om Stockholm.


♦ Vad är dina framtidsplaner?
Att få uppleva världens alla hörn, skaffa en hus [eller lägenhet] på Rhodos - Grekland. Inom en längre tid i framtiden hoppas jag även på ett par barn med en underbar man.


Godis eller frukt?
Man kan aldrig säga nej till godis, speciellt inte när det gäller lakrits ^^ men jag måste säga att jag är nog mer en fruktmänniska iallafall. Har i tidigare ålder varit jätte allergisk mot det mesta - vilket gör att allting är så himla gott nu.


♦ Såg i ett gammalt inlägg artt du har vänner i olika länder. Hur har det gått till?
Jag är mycket berest av mig. Åker utomlands varje år, och där träffar man lätt nya människor. Många av de vänner jag har idag beror på att jag träffat dem på semesterorter och sedan behållt kontakten med dem. Sedan har jag även många vänner runt om i Sverige, och det beror på att jag fått kontakt med dem över internet och sedan träffat dem i verkligheten.


Från vilket land är du ifrån?
Tro det eller ej men jag är faktiskt helsvensk. Det närmsta "utländskt" jag kommer är till Gotland ^^. Önskar dock att jag vore grek , spanior eller någonting annat. Finns flera olika skäl till detta ..


♦ Vad har du för mobil?

Använder mig av en Prada kg900 sedan förra påsken. Den första och enda mobil som jag har varit riktigt riktigt nöjd med.


♦ Du verkar gilla böcker. Vilken typ av böcker läser du helst?
Älskar böcker och favoriterna just nu är vampyrböcker / deckare / romantik och ungdomsserier.


♦ Har du naturligt mörkbrunt/svart hår?

Svaret på denna fråga är ett kort och enkelt svar; ja. Mitt hår är mörkbrunt/svart och har varit sedan min födsel.


♦ För ett tag sedan skrev du ett inlägg om att du saknar någon J. Vem är han?
J är min stora kärlek i livet. Vi träffades när jag var enbart 15 år gammal. Livets år tillsammans innefattar inte bara glädje och livsnjutning utan även en del tårar, sorg, ilska med mera. Tyvärr har vi fått uppleva lite för mycket av det onda tillsammans, vilket har gjort att vi idag glidit isär mer än jag hade velat.
- därav saknar jag den kärlek som fanns när vi träffades. Den tiden då allt var frid och fröjd.




♦ Du skriver mycket om Grekland. Hur kommer det sig att du gör det?
Var i Grekland första gången för 13 år sedan [8 år gammal då]  och jag förälskade mig i kulturen, levnadssättet, medelhavet - ja allt, på en gång. Sedan dess har jag varit i Grekland ett x antal gånger och jag verkligen älskar det. Min kärlek till Grekland är min sanna passion här i livet och det blir lätt att man pratar om det då, när det ligger djupt i ens hjärta.


♦ Hur mycket kostar det att åka till Rhodos?
Detta är en svår fråga att svara på. Det kan kosta allt från en tusenlapp upp till 20-30.000. Det beror helt på vad man söker och vilken anledning man åker dit för.
Lättast är att gå in på destination.se och därifrån boka efter de önskemål man har själv.


♦ Kan du prata / skriva grekiska?

Tyvärr kan jag varken prata eller skriva grekiska. Hoppas dock på att kunna lära mig det inom en snar framtid. Har sett att det finns lördagslektioner inne i Stockholm, så vem vet. Kanske tar och skriver in mig på någon kurs snart.


♦ Det finns mycket grekiska låtar på din blogg. Hur hittar du dem? Alltså vad söker du på för namn osv?
Känner till många grekiska artister som Kostas Karafotis, Xristos Xolidis, Mixalis Xatzigiannis med flera. Annars är det bara att söka på grekisk musik och sedan ta sig därifrån till flera olika artister.





♦ Vad kostade din design?
Min design har kostat mig 0kr.


♦ Har du gjort din bloggdesign själv?

Ja, min design är helt och håller gjord av mig själv. Jag har letat mig fram på olika sidor hur man gör och detta har blivit mitt resultat efter mycket ståhej.


♦ Gör du design till andra? / Kan man beställa en bloggdesign av dig?
Ännu har jag inte gjort någon design till någon annan än mig själv. Är dock snart klar med en design som jag gjort till min syster. Har dock inga som helst problem med att göra design till andra också.




Är du utbildad nagelteknolog?
Nej jag är inte utbildad nagelteknolog. Allt jag kan har jag lärt mig genom att titta på olika videos och liknande. Har även lärt mig en del genom när jag varit och gjort egna hos olika teknologer på salonger.


♦ Varför använder du dig inte av 'bloglovin' så man kan följa dig där?
Har inte riktigt trott att någon/några skulle använda sig av den, men om nu efterfrågan finns så är det klart att jag skall ordna så det finns möjlighet till även detta inom min blogg.


♦ Du skriver mycket om det som händer i världen. Tror du världen är påväg att ge upp?

Skriver mycket om det som händer i världen för det intresserar mig mycket, och som svar på din fråga så tror jag att detta är jordens sätt att säga ifrån på.
Om den ger upp helt eller inte kan jag omöjligtvis ge något svar på. Är dock mycket säker på att planeten säger ifrån om hur vi lever runt om i världen. Vi borde ta mer vara på den plats vi lever på - än vad vi gör i dagens läge.

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

OM BILDER OCH PHOTOSHOP
- Jag använder mig utav photoshop 7.0, picasa samt paint när jag redigerar mina bilder.
- Lite angående bloggdesign har jag lärt mig, och jag lär mig allt mer eftersom. Svarar gärna på era frågor, ett annat alternativ är att besöka designadinblogg.se som har många bra förklaringar på bloggdesign
- Angående photoshop frågor så svarar jag ej på dessa då det oftast är lite komplicerat att förklara.
google.se finns däremot svar på de flesta frågorna

MIN ÄLSKLING
- Jag fotar med min Nikon D60. Mer information om den kommer mer tiden
- Vill ni ha tips på bra systemkameror skulle jag gå till en fotoaffär eller andra ställen som säljer dessa.
Det är omöjligt för mig att veta vad som passar just dig. I affärerna kan de dessutom svara på alla dina frågor

TACK SÖTA NI..
..för att ni respekterar detta och kommentera nu trots ovanstående. Era åsikter betyder mycket för mig :)


Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mail: (visas bara för mig)

Har du också en blogg/hemsida?:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0