Sugbegär

Har precis bäddat sängen, diskat, plockat undan på golven och torkar av alla bord. Nu är jag fruktansvärt sugen på nåonting ..

någonting = auberginer och sockerärtor

- - -

Skall iväg och handla senare idag och då får det bli sockerärtor och auberginer som åker ner hem för min del. Skall steka en aubergine ikväll och äta rakt av. Gud så gott! ^^

Enkelt är det också. Det ända du behöver är:
♦ 1-2 auberginer
♦ 1 ägg
♦ 1 dl skorpmjöl [ev. ½dl mjöl och krossad knäckebröd]
♦ salt
♦ smör


Du börjar med att skala och skära auberginerna i ca 1cm tjocka skivor. Salta sedan dessa och låt dra i 30-60 min [för att dra ur vätska]. Torka sedan av skivorna. Doppa den i uppvispat ägg och vänd dem i skorpmjölet. Stek sedan dessa på båda sidorna, på låg värme tills de är mjuka. Klart.


- - -

Så himla easy, och fruktansvärt gott!
- om man vill ha lite mer smak på dem än bara salt så krydda skorpmjölet med de kryddor du vill ha, innan du doppar ner auberginerns i det.

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

OM BILDER OCH PHOTOSHOP
- Jag använder mig utav photoshop 7.0, picasa samt paint när jag redigerar mina bilder.
- Lite angående bloggdesign har jag lärt mig, och jag lär mig allt mer eftersom. Svarar gärna på era frågor, ett annat alternativ är att besöka designadinblogg.se som har många bra förklaringar på bloggdesign
- Angående photoshop frågor så svarar jag ej på dessa då det oftast är lite komplicerat att förklara.
google.se finns däremot svar på de flesta frågorna

MIN ÄLSKLING
- Jag fotar med min Nikon D60. Mer information om den kommer mer tiden
- Vill ni ha tips på bra systemkameror skulle jag gå till en fotoaffär eller andra ställen som säljer dessa.
Det är omöjligt för mig att veta vad som passar just dig. I affärerna kan de dessutom svara på alla dina frågor

TACK SÖTA NI..
..för att ni respekterar detta och kommentera nu trots ovanstående. Era åsikter betyder mycket för mig :)


Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mail: (visas bara för mig)

Har du också en blogg/hemsida?:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0