Nu vill jag inte mer

Trots att livet rullar på i min vardag saknar jag Grekland. Saknar det något fruktansvärt mycket. Så mycket att det gör ont inuti hela mig.

- - -

Jag drömmer mig ofta bort.
Pluggar in min ipod shuffle i öronen, sätter på grekisk musik och sedan är jag i min lilla egna värld. En värld där jag går längst Mandilara street, hälsar på alla vännerna, känner solen strålar hitta ner över hela min kropp och känner doften av både hav och mat. DETTA ÄR MIN DRÖMPLATS PÅ JORDEN!


Dock vaknar jag sedan till av verklighetens vardag och allt är som bortblåst på två sekunder. Verkligheten är dock ingen plats jag trivs till hundra i. Grekland är den plats jag vill ha som vardag. När jag öppnar balkongdörren vill jag se den grekiska kulturen, naturen, människorna, restaurangerna, havet - allt. Just på grund av att det är just i Grekland som jag är hel. Det är där jag känner livsglädjen i hela kroppen.


Sverige = levande
Grekland = livsglädje


Ni tycker säkert att jag är helt dum i huvudet och förstår mig inte alls, men tänk er då att ni lever i vardagen och hela tiden känner en saknad till frid i själen. Det är just detta som jag saknar här i Sverige, men som jag upplever varje år på semestern till detta land.

För mig är nämligen inte Grekland bara ett land i världen, utan det är mitt hem. En plats där jag känner livsglädjen i hela kroppen, leendet på mina läppar finns alltid och jag mår bra på alla sätt och vis. Det är en underbar känsla som jag absolut inte skulle ha någonting alls emot att ha som vardag, varje sekund i hela mitt liv. Tills den dag jag inte orkar med.


Elláda i mitt hjärta för alltid ♥

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

OM BILDER OCH PHOTOSHOP
- Jag använder mig utav photoshop 7.0, picasa samt paint när jag redigerar mina bilder.
- Lite angående bloggdesign har jag lärt mig, och jag lär mig allt mer eftersom. Svarar gärna på era frågor, ett annat alternativ är att besöka designadinblogg.se som har många bra förklaringar på bloggdesign
- Angående photoshop frågor så svarar jag ej på dessa då det oftast är lite komplicerat att förklara.
google.se finns däremot svar på de flesta frågorna

MIN ÄLSKLING
- Jag fotar med min Nikon D60. Mer information om den kommer mer tiden
- Vill ni ha tips på bra systemkameror skulle jag gå till en fotoaffär eller andra ställen som säljer dessa.
Det är omöjligt för mig att veta vad som passar just dig. I affärerna kan de dessutom svara på alla dina frågor

TACK SÖTA NI..
..för att ni respekterar detta och kommentera nu trots ovanstående. Era åsikter betyder mycket för mig :)


Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mail: (visas bara för mig)

Har du också en blogg/hemsida?:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0