Filmen - boken - filmen


Filmen är sedd i mina ögon innan hysterin över denna skapelse tog fart bland alla svenska tjejer.

Sedan en vecka tillbaka har jag haft den första boken av Twilight i mina händer ganska så många timmar om dygnet och läste ut boken igår [då jag hade ett uppehåll på tre dagar i helgen]. När jag tränkt mig igenom bokens berättelse och försökt läsa en del mellan raderna bestämde jag mig för att på nytt ge mig på filmen och resultatet, jag det är följande;



Första gången jag såg filmen tyckte jag den var bra. Inte överdrivet bra men den var tillräckligt bra för att jag satt uppe sent på kvällen och tog åt mig allting minut för minut. Jag satt fängslad med ögonen på "Edward" som så många andra tjejer förmodligen gjort/gör. Man kan inte ljuga, han är fruktansvärt attraktiv. Jag bestämde mig sedan för att köpa boken och en vecka senare var den utläst. Boken hade en mycket mer detaljerad och fängslande berättelse vilket gjorde att så fort jag lagt ifrån mig den för dagen fick jag nästan ångest och mina händer drogs mot den i hopp om att läsa ett par kapitel till under kvällens gång.
Jag tog mig igenom boken med ett par leenden, spända och fängslande ögon samt även ett par tårar måste jag medge. Boken tog mig med storm, på ett helt annat sätt än filmen hade gjort.

Nu har jag precis ägnat morgonen åt att ännu en gång gett filmen en chans och jag måste säga att efter man läst boken och fått en del tankar beskrivna för sig [sånt man inte kan genomskåda i filmens berättelse] så fick filmen en helt annan betydelse. Man förstod så mycket mer och fast man visste vad som skulle hända kände man sig mer inne i berättelsen än vad man gjort innan.



Bild från google.se


Så jag antar att vad jag försöker komma fram till är att bokens innehåll är av en helt annan synvinkel,
mer detaljerad berättelse och mer känslomässig. Andra boken av serien - New moon ligger nu framför mig och jag skall ta och börja på den i dagarna som kommer i hopp om att den 20.e november
[när den berättelsen har nypremiär i Sverige] på bio, kunna känna handlingen på ett bättre sätt än vad
jag gjorde med första filmen - den första gången.



Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

OM BILDER OCH PHOTOSHOP
- Jag använder mig utav photoshop 7.0, picasa samt paint när jag redigerar mina bilder.
- Lite angående bloggdesign har jag lärt mig, och jag lär mig allt mer eftersom. Svarar gärna på era frågor, ett annat alternativ är att besöka designadinblogg.se som har många bra förklaringar på bloggdesign
- Angående photoshop frågor så svarar jag ej på dessa då det oftast är lite komplicerat att förklara.
google.se finns däremot svar på de flesta frågorna

MIN ÄLSKLING
- Jag fotar med min Nikon D60. Mer information om den kommer mer tiden
- Vill ni ha tips på bra systemkameror skulle jag gå till en fotoaffär eller andra ställen som säljer dessa.
Det är omöjligt för mig att veta vad som passar just dig. I affärerna kan de dessutom svara på alla dina frågor

TACK SÖTA NI..
..för att ni respekterar detta och kommentera nu trots ovanstående. Era åsikter betyder mycket för mig :)


Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mail: (visas bara för mig)

Har du också en blogg/hemsida?:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0