Mitt år 2009

Hittade denna lista hos Kenza och kunde inte låta bli att kopiera den och göra den själv. Kan vara en bra lista att titta på om ett år och se hur år 2010.s svar blivit annorlunda :]

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? har nog inte gjort något speciellt direkt som jag inte gjort något annat år. Eller aa, jag har startat denna blogg samt köpt mig min första systemkamera Nikon D60 - som jag för övrigt älskar!
2. Höll du några av dina nyårslöften? jag och nyårslöften har aldrig riktigt gått så bra ihop. Jag hade dock ett löfte till mig själv och måste säga att jag tycker jag fått en bra början under detta år iallafall. Löftet var nämligen att börja tänka mer på mig själv - ett löfte jag kommer behålla även under år 2010.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? ja, min syster fick en underbar liten son ♥
4. Dog någon som stod dig nära? Tyvärr ja. Min älskade morfar gick bort i sommras den 21.a juli. Du är mycket saknad. Min vardag är aldrig mer densamma.
5. Vilka länder besökte du? blev såklart en resa hem till mitt älskade Grekland men även Egypten och vecka samt några småresor i Sverige [småland ett par gånger, skåne samt Göteborg].
6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? aa en frid i själen..
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? 21.a juli kommer alltid vara ett sorgset datum, men kommer även komma ihåg den 28.e oktober hela livet!
8. Vad var din största framgång 2009? Att jag satte mig själv i första hand
9. Största misstaget? vill jag helst inte ens prata om
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? något smått förskyld bara och lite blåmärken, annars hel och frisk
11. Bästa köpet? mina nya underbara kläder [ändrat stil lite grann] och även ett helt underbart halsband.
12. Vad spenderade du mest pengar på? resor, mat och bensin..
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Casper ♥
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Kostas Martakis alla underbara låtar
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
måste nog svara både och med tanke på hur detta år har sett ut..
16. Vad önskar du att du gjort mer? rest mer och tänkt ännu mer på mig själv i visssa tillfällen
17. Vad önskar du att du gjort mindre? låtit människor såra mig
18. Hur tillbringar du julen? med min underbara familj
19. Blev du kär i år? inte mer än jag var innan..
20. Favoritprogram på TV? alla underbara ungdomsserier som framför allt Gossip Girl, men även Biggest loser har blivit en favorit under detta år.
21. Bästa boken du läste i år? twilight-böckerna
22. Största musikaliska upptäckten? hittat tillbaka till operan allt mer under detta år som gått :)
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? en massa kärlek av nära och kära
25. Något du önskade dig men inte fick? för mig betyder allt jag får jätte mycket. Blir glad för minsta lilla
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? firade denna dag i 30 graders värme, vid poolen med en öl i handen i Egypten :)
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? kanske lite mer tid i Greklands underbara kultur och natur
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? mycket svart - som vanligt när det gäller mig. hehe
29. Vad fick dig att må bra? all tid tillsammans med nära och kära, mina underbara resor, värmen och min vänskap som kom tillbaka med många gamla vänner.
30. Vilken kändis var du mest sugen på? som många år tillbaka, samma som vanligt - Usher! :)
31. Vem saknade du? morfar, utan tvekan mest av alla
32. De bästa nya människorna du träffade? träffat många underbara människor, dock inga nya i år men många "gamla" vänner som jag återuppfått kontakten med igen.

Mycket glad även att jag hållit kontakten med mina kära nya vänner från år -08, från Grekland, Slovenien och Schweiz. Mycket kärlek till er!



jag och min sötaste ängel [systerson] som gjorde mitt år lite ljusare i allt skit :)



Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

OM BILDER OCH PHOTOSHOP
- Jag använder mig utav photoshop 7.0, picasa samt paint när jag redigerar mina bilder.
- Lite angående bloggdesign har jag lärt mig, och jag lär mig allt mer eftersom. Svarar gärna på era frågor, ett annat alternativ är att besöka designadinblogg.se som har många bra förklaringar på bloggdesign
- Angående photoshop frågor så svarar jag ej på dessa då det oftast är lite komplicerat att förklara.
google.se finns däremot svar på de flesta frågorna

MIN ÄLSKLING
- Jag fotar med min Nikon D60. Mer information om den kommer mer tiden
- Vill ni ha tips på bra systemkameror skulle jag gå till en fotoaffär eller andra ställen som säljer dessa.
Det är omöjligt för mig att veta vad som passar just dig. I affärerna kan de dessutom svara på alla dina frågor

TACK SÖTA NI..
..för att ni respekterar detta och kommentera nu trots ovanstående. Era åsikter betyder mycket för mig :)


Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mail: (visas bara för mig)

Har du också en blogg/hemsida?:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0