8 enkla skönhetstips för bättre humör



Känner du dig också lite nere nu när sommaren börjar närma sitt slut?

Michaela tipsar om många små enkla saker du kan göra för att må bättre och få ett bättre humör!



Bädda rent i sängen och gör en storstädning
Inte nog med att du fördriver tiden, du får det snyggt och rent i hemmet vilkert leder till att du kommer känna dig mycket nöjd med dig själv efter allt slit.

Sätt ett leende på dina läppar
Det finns inget finare än att möta en människa med ett leende på läpparna. Det gör dig även gott då du kommer hitta ett helt nytt energiknippe inom dig.

Ring en gammal vän
"ett dåligt samvete" mindre förgyllar alltid själen, och vem vet kanske ni kommer på några gamla minnen att skratta åt.

Sov ordentligt
Se till att sova de 8 timmarna din kropp behöver - varje natt. Om du sover mindre än åtta timmar kommer det relatera till att du ser trött och hängig ut vilket inte är speciellt attraktivt.


Träna och motionera
Allt är tillåtet i denna punkkategori, allt från en mysig promenad med väninnan till ett hård pass på gymmet. När man tränar stärker man självförtroendet något enormt mycket.


Drick vatten
Att rena själen inifrån är ett bra sätt att känna sig trygg i sig själv och det enkla tipset är att dricka vatten. Vatten renar ur orenheter som finns i din kropp och gör att du känner dig frächare.

Sola solarium
Nu pratar vi inte om att åka till solatiumet flera gånger i veckan - för det skadar din kropp men ett besök till solariumet 1-2 gånger i månaden är ingen fara för kroppen på något sätt och dessutom relaterar det till en del kommentarer du annars inte skulle få.

Unna dig något lyxigt
Som till exempel massage, ansiktsbehandling, manikyr eller pedikyr. Det behöver inte kosta en förmögenhet. En ansiktsmask kan du göra hemma enbart av avokado och lite citronsaft. Finns många "hemma behandlingar" att göra som bara kostar någon tia.


» Låt mig nu veta!
Vilket tips passar bäst in på dig?



Kommentarer
Postat av: Elina

Sv: Hej hej, ja det är en papillon :) Hon blir tre år nu i augusti och vi planerar valpar nästa gång hon tar emot. Kram

2009-08-18 @ 16:14:52
URL: http://eliinaeriksson.blogg.se/
Postat av: Tolis

Hej! Kolla gärna mina senaste inlägg om något intresserar dig :)

2009-08-18 @ 17:47:19
URL: http://carolinetolshagen.blogg.se/
Postat av: PETRA AKA SHORTY

svar: aww ja sånt där är underbart. Minnen är nåt att hålla hårt i, det är de som får en att orka ibland. =) Ja verkligen, går inte att ttröttna =) hihi.



bra tips! kram

2009-08-19 @ 12:36:49
URL: http://pey.blogg.se/
Postat av: ABSSOLUTARNELAA

Vad gör du ? :)

2009-08-19 @ 16:00:07
URL: http://aarnnela.blogg.se/
Postat av: Niklas

jag tänkte ifall du ville var snäll och kommentera det senaste inlägget i min blogg med det du tycker att jag ska fortsätta med...

Är lite förvirrad och behöver all hjälp jag kan få. Nr1 eller Nr2 ?

Ha de bra och tack för hjälpen.

2009-08-19 @ 16:55:54
URL: http://niklasvikt.blogg.se/
Postat av: Anonym

hejsan sötnos fin blogg

:) läget?

2009-08-19 @ 19:51:57
URL: http://emmyandersson.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR

OM BILDER OCH PHOTOSHOP
- Jag använder mig utav photoshop 7.0, picasa samt paint när jag redigerar mina bilder.
- Lite angående bloggdesign har jag lärt mig, och jag lär mig allt mer eftersom. Svarar gärna på era frågor, ett annat alternativ är att besöka designadinblogg.se som har många bra förklaringar på bloggdesign
- Angående photoshop frågor så svarar jag ej på dessa då det oftast är lite komplicerat att förklara.
google.se finns däremot svar på de flesta frågorna

MIN ÄLSKLING
- Jag fotar med min Nikon D60. Mer information om den kommer mer tiden
- Vill ni ha tips på bra systemkameror skulle jag gå till en fotoaffär eller andra ställen som säljer dessa.
Det är omöjligt för mig att veta vad som passar just dig. I affärerna kan de dessutom svara på alla dina frågor

TACK SÖTA NI..
..för att ni respekterar detta och kommentera nu trots ovanstående. Era åsikter betyder mycket för mig :)


Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mail: (visas bara för mig)

Har du också en blogg/hemsida?:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0